Volledige versie bekijken : resize movieclip probleem
xFTx
%Europe/Berlin %888 %2009, 22:19
onClipEvent(load){
this._width = Stage.width;
this._height = Stage.height;
}
Weet iemand wat er fout aan is?Het is de bedoeling dat alleen de achtergrond van de swf mee "resized" als de stage verandert.,deze code op de achtergrond werkt dus niet:(:(
xFTx
e.l.dam
%Europe/Berlin %901 %2009, 22:37
heeft je 'this' ook children?
xFTx
%Europe/Berlin %934 %2009, 23:25
heeft je 'this' ook children?
wat bedoel je precies met "children".,heb van het begrip gehoord maar dat is ook alles., het is een gewone movieclip met daarin een .jpg
e.l.dam
%Europe/Berlin %940 %2009, 23:34
hmm... upload je fla eens? (ik mis echt even het probleem)
(meer omdat ik niet zo in as2 zit, en je geen error geeft of wat dan ook, dus dan is het vrij lastig zien wat je nou verkeerd doet of wat je precies wil)
xFTx
%Europe/Berlin %948 %2009, 23:46
hmm... upload je fla eens? (ik mis echt even het probleem)
(meer omdat ik niet zo in as2 zit, en je geen error geeft of wat dan ook, dus dan is het vrij lastig zien wat je nou verkeerd doet of wat je precies wil)
http://cid-8df93ab8dd3f24b8.skydrive.live.com/self.aspx/forum|_foto|4s/test.fla
e.l.dam
%Europe/Berlin %385 %2009, 10:14
Okee, ik ga me niet verdiepen in AS2, maar ik kan je wel op weg helpen denk ik:
Zorg dat je stage scaleMode (heeft AS3, AS2 vast ook wel) op NO_SCALE staat. Op die manier zal niets "uit zichzelf" gaan resizen bij een resize van je stage.
Zorg daarna dat je je achtergrond een instance name geeft (je wil eigenlijk niet in objecten scripten, alleen op de hoofdtijdlijn), zodat je de achtergrond kunt aanspreken.
Gooi dan een eventlistener (of hoe ging dat ook maar weer in AS2, moet je zelf even zoeken :P) op je main timeline waarbij je de stage._width en stage._height opvraagt. Deze breedte en hoogte geef je mee aan je achtergrondplaatje.
e.l.dam
%Europe/Berlin %387 %2009, 10:17
Oh, een veel makkelijkere oplossing: gewoon een achtergrond maken van 2000*2000 groot (als je dat een beetje handig doet, hoeft het niet veel te kosten qua grootte en snelheid).
Check http://eldam.nl/ voor een voorbeeldje daarvan. Zoals je ziet, als je de browser erg smal maakt (in x of y), krijg je op een gegeven moment wel witte balken (als de verhouding tussen breedte en hoogte groter is dan 1:2 of 2:1.
xFTx
%Europe/Berlin %390 %2009, 10:22
Okee, ik ga me niet verdiepen in AS2, maar ik kan je wel op weg helpen denk ik:
Zorg dat je stage scaleMode (heeft AS3, AS2 vast ook wel) op NO_SCALE staat. Op die manier zal niets "uit zichzelf" gaan resizen bij een resize van je stage.
Zorg daarna dat je je achtergrond een instance name geeft (je wil eigenlijk niet in objecten scripten, alleen op de hoofdtijdlijn), zodat je de achtergrond kunt aanspreken.
Gooi dan een eventlistener (of hoe ging dat ook maar weer in AS2, moet je zelf even zoeken :P) op je main timeline waarbij je de stage._width en stage._height opvraagt. Deze breedte en hoogte geef je mee aan je achtergrondplaatje.
Okééé:p:p
Ik kan totaal niet met eventlisteners werken maar ik zal proberen.
e.l.dam
%Europe/Berlin %417 %2009, 11:01
Hrr... hou wel rekening met AS2/AS3 he. Zit best een verschil tussen... Als je niet zo'n verstand hebt van flash, zou ik voor oplossing 2 gaan zoals op www.eldam.nl...
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.