Volledige versie bekijken : button met verschillende acties
malarin
%Europe/Berlin %375 %2005, 10:00
hallo!
ik heb heel internet afgestruind opzoek een een oplossing voor t probleem, maar ik kom er echt niet uit..
ik heb een button in mn mainstage die 2 dingen moet doen. probleem is dat hij 1 actie wel doet, maar de andere niet... :S
de actionscript die ik heb is dit:
on (release)
{ _root.knoppen.gotoAndPlay(2);
_root.route.gotoAndPlay(2);
}
de _root.knoppen staan ook op de mainstage maar de_root.route niet (is een andere movieclip). En ik denk dat ik daar iets fout doe...maar wat?
vincoid
%Europe/Berlin %411 %2005, 10:51
de twee mc moeten natuurlijk wel beide op dezelfde plek staan in de timeline he, en op de frame waar je nu bent.
Ik weet niet of de code zo gaat werken maar anders moet je hem misschien in 2en delen.
malarin
%Europe/Berlin %420 %2005, 11:05
de mainstage is maar 1 frame. probleem is dat ik de site niet heb gemaakt, maar ik moet em wel afmaken. plus dat ik minder kennis heb als diegene die em heeft opgezet..
ik zal ff wat meer helder uitleggen (ik werk namelijk niet met de timeline in de mainstage, word onoverzichtelijk)
anyway, er is op de scene maar 1 frame, met verschillende lagen. de knop zit in de scene. de movieclip knoppen zitten daar ook, maar de movieclip route is een losstaand iets wat je niet ziet op de scene (knoppen wel) ik heb de movieclip wel in de scene gesleept...eeeh..ik hoop dat het nu wat duidelijker is..zoniet, zal ik t zo ff wat uitgebreider posten...
malarin
%Europe/Berlin %454 %2005, 11:53
ok, even een uitgebreidere uitleg... :)
ik heb een site. op de index staan onderin buttons, en in het midden ook (die in het midden heten knoppen). Bij het midden is het zo, dat als je over 1 van die knoppen gaat, er een soort venster verschijnt (wie_zijn_wij). Bij dit venster staat er een knop in. Als je die aanklikt, klapt dat venster weg en verdwijnen de knoppen, en verschijnt er een ander venster (route, maar deze zit in de wie_zijn_wij movieclip). de actionscript van die knop is:
on (release) {
if (_root.actie != "wie_zijn_wij")
{
_root.knoppen.gotoAndPlay(2);
_root.wie_zijn_wij.gotoAndPlay(3);
_root.actie = "wie_zijn_wij";
}
}
dit werkt gewoon.
NU is het zo dat 1 van de buttons onderin het scherm hetzelfde moet gaan doen. Dus als je daar op klikt moeten de knoppen verdwijnen (wat ze dus ook doen) en moet dat andere venster (route) in beeld komen zonder dat wie_zijn_wij venster. daarom heb ik een nieuwe movieclip gemaakt met alleen de route. Deze heet ook route
de actionscript van die knop is dus:
on (release)
{ _root.knoppen.gotoAndPlay(2);
}
en dat werkt dus niet..(I know dat het niet goed is, maar dit is hoever mijn kennis reikt.. ;))
vincoid
%Europe/Berlin %507 %2005, 13:10
heten beide dingen nou route, want dan werkt het niet. Doe anders gewoon wat ik zei. Deel de code in 2en:
on (release){
_root.knoppen.gotoAndPlay(2);
}
en
on (release){
}
je moet deze 2 codes dan wel allebei op de button plaatsen
malarin
%Europe/Berlin %526 %2005, 13:37
nee. het zijn 2 verschillende movieclips. het zit eigenlijk zo:
site
-knoppen-> wie_zij_wij-> ander venster (routekaart). de knoppen verdwijnen als dit venster in beeld komt
-knop (onderin)-> ander venster (routekaart). de knoppen verdwijnen als dit venster in beeld komt
dus zonder dat wie_zijn_wij venster.
die vensters zijn trouwens gewoon vlakken die in beeld draaien met tekst erin.
en delen had ik al geprobeerd maar helpt niet.
ik kan ook gewoon zeggen dat ik die knop onderin gewoon dat bovenste af te laten spelen, want dat werkt wel gewoon.
volgens mij word het steeds vager of wat.. :P ik ga iig verder klooien en proberen...t is de vraag of t helpt maar ik ga dapper door.. :P
TheDutch
%Europe/Berlin %584 %2005, 15:01
Je path naar je movielcip waar een andere SWF in wordt geladen is gewoon verkeerd. _root.route is dus niet goed :).
malarin
%Europe/Berlin %596 %2005, 15:19
ja klopt! ha! ik heb het probleem opgelost..heb ipv _root.route.gotoandplay gewoon route.gotoandplay gedaan.
en daarnaast..eeehm..ik ben echt een flashn00b, ik had geen instance name ingevuld dus vandaar dattie et niet deed *kruipt weg in een hoekje*..ben ik daar 2 weken mee bezig geweest, is het zo'n foutje..maargoed iig bedankt voor het meedenken!! :D
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.