PDA

Volledige versie bekijken : bewegende animatie

jimmyvb
%Europe/Berlin %975 %2005, 00:24
Ik wil graag een foto van een hond heen en weer laten lopen op mijn website. Kan iemand mij aub uitleggen hoe ik dit kan doen in Flash, ik kan nog niet goed met het programma overweg.
Ik wil ook een bijtje laten vliegen over de hele webpagina zoals er bij lejoo.nl eentje rondvliegt, graag wat meer informatie hoe ik dit in Flash kan doen.

akira
%Europe/Berlin %988 %2005, 00:43
1.Importeer je jpeg naar het canvas ( file=>import=>to stage)
2.klik op je timeline op het eerste frame (is altijd een keyframe by default) , bepaal hoelang je animatie moet duren veronderstel nu 1 sec aan 12fps , dus je animatie eindigt in frame 12 , klik op frame 12 en druk F6 ( dit voegt een keyframe in) , nu klik je op je jpeg en verschuift die naar de plaats waar je die heen wilt laten gaan, en als dit gebeurd is klik je ergens op de timeline tss frame1 en frame 12 met de rechtermuisknop en kies motion tween ( er za een pijltje verschijnen), druk CTRL enter om de movie te testen. als alles ok is druk kan "shift F12" om de fla code om te zetten naar je swf bestand. en dan doe je ermee wat je wilt , zet die in een webpage etc..

Cowerd
%Europe/Berlin %012 %2005, 01:17
Ik wil graag een foto van een hond heen en weer laten lopen op mijn website. Kan iemand mij aub uitleggen hoe ik dit kan doen in Flash, ik kan nog niet goed met het programma overweg.
Ik wil ook een bijtje laten vliegen over de hele webpagina zoals er bij lejoo.nl eentje rondvliegt, graag wat meer informatie hoe ik dit in Flash kan doen.

even mierenneuken hoor:P
een animatie is altijd bewegend;)
en een foto kan niet lopen:D

En kijk eens naar boven.. Tutorials:D daar kan je al een heel stuk opweg in de flash wereld!