akira
%Europe/Berlin %952 %2005, 23:52
hey, ik ben nieuw met flash en ik heb hetvolgende probleem! de site die voorheen in html stond en uit vijf pages bestond wil ik nu in flash zetten , ik heb dus vijf verschillende movies gemaakt om het wat overzichtelijk te houden als beginneling. Ik heb dus vijf swf's waarin ik dezelfde buttons heb staan om tussen de swf's te kunnen navigeren. Ik had gedacht als ik vb op swf 1 zit en ik klik op button "swf2" ik de 2.swf zou kunnen laden op de plaats van 1.swf dmv on (Release) {loadMovie(swf.2,"self");} , nu echter lukt me dat niet en moet ik iedere swf op een aparte htmlpage zetten en werken via de url die ik kan ingeven als ik op de button instance klik.
Mijn vraag is nu ; kan ik iedere swf op zich als host laten fungeren om een andere swf laden? of moet ik eerst de huidige swf als het ware unloaden en dan de swf overeenkomstig de button die geklikt word laten laden , of hoe werkt zoiets. of zou ik beter alle swf's omzetten in movieclips en op een timeline zetten van een hoofdmovie waarbij ik dan actionsripts kan toepassen ? en zo ja hoe krijg ik dan de buttons die in een movieclip zitten aanspreekbaar op de main timeline?
sorry als ik de vraag wat onduidelijk zou gesteld hebben , maar buiten "stop" en "geturl" lijk ik niets te kunnen doen lukken met die actionsscripts , en nu dus ook niet met loadMovie?
alvast bedankt
Mijn vraag is nu ; kan ik iedere swf op zich als host laten fungeren om een andere swf laden? of moet ik eerst de huidige swf als het ware unloaden en dan de swf overeenkomstig de button die geklikt word laten laden , of hoe werkt zoiets. of zou ik beter alle swf's omzetten in movieclips en op een timeline zetten van een hoofdmovie waarbij ik dan actionsripts kan toepassen ? en zo ja hoe krijg ik dan de buttons die in een movieclip zitten aanspreekbaar op de main timeline?
sorry als ik de vraag wat onduidelijk zou gesteld hebben , maar buiten "stop" en "geturl" lijk ik niets te kunnen doen lukken met die actionsscripts , en nu dus ook niet met loadMovie?
alvast bedankt