PDA

Volledige versie bekijken : hoe kan ik een movie laden

akira
%Europe/Berlin %952 %2005, 23:52
hey, ik ben nieuw met flash en ik heb hetvolgende probleem! de site die voorheen in html stond en uit vijf pages bestond wil ik nu in flash zetten , ik heb dus vijf verschillende movies gemaakt om het wat overzichtelijk te houden als beginneling. Ik heb dus vijf swf's waarin ik dezelfde buttons heb staan om tussen de swf's te kunnen navigeren. Ik had gedacht als ik vb op swf 1 zit en ik klik op button "swf2" ik de 2.swf zou kunnen laden op de plaats van 1.swf dmv on (Release) {loadMovie(swf.2,"self");} , nu echter lukt me dat niet en moet ik iedere swf op een aparte htmlpage zetten en werken via de url die ik kan ingeven als ik op de button instance klik.
Mijn vraag is nu ; kan ik iedere swf op zich als host laten fungeren om een andere swf laden? of moet ik eerst de huidige swf als het ware unloaden en dan de swf overeenkomstig de button die geklikt word laten laden , of hoe werkt zoiets. of zou ik beter alle swf's omzetten in movieclips en op een timeline zetten van een hoofdmovie waarbij ik dan actionsripts kan toepassen ? en zo ja hoe krijg ik dan de buttons die in een movieclip zitten aanspreekbaar op de main timeline?
sorry als ik de vraag wat onduidelijk zou gesteld hebben , maar buiten "stop" en "geturl" lijk ik niets te kunnen doen lukken met die actionsscripts , en nu dus ook niet met loadMovie?

alvast bedankt

pulletje
%Europe/Berlin %959 %2005, 00:01
In principe kan iedere swf een andere swf inladen, dit kun je het beste doen door 1 "main swf" te maken waar je vervolgens 5 knoppen inzet zodat je alle swf's in kunt laden in die "main swf". De beste manier om dit te doen is een holder te maken. dit is eigenlijk een lege movieclip met dezelfde afmeting van de swf's die je al hebt. het voordeel van deze oplossing is dat je niet alle 5 de movieclips in een keer hoeft te laden. Als je bijv. alle movieclips op 1 timeline zou zetten, dan zal je dus 1 hele grote swf krijgen, wat resulteert in een zeer groot te laden bestand. (wat dus lang zou kunnen duren) <-- ligt natuurlijk aan de grote van je mc's.

Zeg maar wat je het liefste zelf zou willen doen, dan kunnen we je vast een eindje op weg helpen!

akira
%Europe/Berlin %993 %2005, 00:49
dan redeneerde ik dus toch juist, doch lukt het niet om de movie te loaden.
welk actionscript gebruik ik dan om een movie in een holder te laden?
on (Release) {loadMovie(test.swf,"empty");} ??? met deze lukt het niet ! trouwens kan men hier ook "blank" en "self" gebruiken en ik lees dat er nog een parameter kan ingevuld worden maar begrijp het niet welke is het?
Hoe laad een clip naar een layer 1 terwijl de button vb op layer 2 staat? kan ik ook de laag van de scene voor het frame speciefieren in het geval van gotoandplay?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %267 %2005, 07:24
as je nou is kijkt naar loadMovie() in flash help.. dan staat daar precies beschreven wat voor parameters je kan invullen en wat ze doen.
de 2de kan dus een movieclip zijn waarin je de swf kan inladen. Maar dat is een naam van een object en dus hoeft dat niet in quotes. (alleen woorden zonder functie moeten tussen quotes).
actionscript merkt helemaal niks van layers. maar je kan bijv een lege mc op layer 1 zetten en daarin die movie laden.. :)

akira
%Europe/Berlin %584 %2005, 15:01
tnx, maar het lukt nog niet , ik heb dus een "holder" gemaakt met de buttons erin en ik heb bv een swf met naam aboutme.swf (indezelfde map als de holder.swf) als ik nu aan de button aboutme on (release) {loadMovie(aboutme.swf,"self");} koppel dan wordt de aboutme.swf niet in de holder geladen en wordt zelfs helemaal niet geladen.
Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe? gebruik ik de juiste syntax, of moet ik het volledige pad opgeven ? (werkt ook niet)

akira
%Europe/Berlin %724 %2005, 18:23
bedankt mensen kheb het gevonden , de fout zat hem wel degelijk in een parameter die ik verkeerd ingaf , stomme fout! maar goed die zal ni meer vergeten

tnx

theFlashWizard
%Europe/Berlin %816 %2005, 20:35
graag gedaan hoor.. :)