PDA

Volledige versie bekijken : Van ps cs2 naar flash

dopaminsx
%Europe/Berlin %847 %2005, 21:21
Hoe kan ik op een makkelijke manier de layout, die ik in photoshop gemaakt heb in flash importeren. Alvast bedankt. [V]

mech7
%Europe/Berlin %856 %2005, 21:32
opslaan als png of jpg en importeren :)

Stuf
%Europe/Berlin %005 %2005, 01:08
png is naar mijn weten de beste manier. Zorg ervoor dat je background uitstaat, crop de onderdelen die je nodig hebt en sla deze op (save for web) als png. Tenminste, zo doe ik het altijd.

haas
%Europe/Berlin %030 %2005, 01:44
hmm als je toch een statische achtergrond maakt in PS :S

Ik heb laatst een saai maar te simpel trucje geleerd om een HTML site te bouwen. Stel: je maakt een opzet in PS, dan sla je deze op als .psd en dan open je hem in het meegeleverde ImageReady. Daar geef je "liniaal lijnen" aan of uh...snijlijn, dan zeg je dat hij ze moet verdelen in slices en sla het bestand op in html. Later open je hem in bijv. dreamweaver en kan je Flash elementen erin gooien. Zo hou je je layout vanuit PS en je kunt zoveel dingen meegeven vanuit Image Ready, te simpel maar tsja...voor meer vragen voor deze simpele manier van het kloppen van sites moet je maar mailen, tis eindeloos!

Want waarom zou je een PS layout overnemen naar Flash...hij blijft statisch toch?

dopaminsx
%Europe/Berlin %607 %2005, 15:34
Het is de bedoeling dat ik het later ga animeren in flash.
Moet ik het layer na layer doen of is er een optie die ik kan gebruiken om alles tegelijkertijd in te laden. Ik vraag het omdat, als je van uit illustrator wekt en je sleept het naar flash dat zet hij het om in verschillende symbols.

Alvast bedankt
:) :) [:o)]

BackWooD
%Europe/Berlin %781 %2005, 19:45
Hoi,

ik zelf heb een proggie/plugin voor photoshop wat heet:
PSD2FLA. Je kunt het hier (http://www.medialab.com/psd2fla/) vinden.
Al je layers worden overgezet naar flash, dus ook transparante.
Scheelt onwijs met alles opslaan als giffies, png etc.
Ik vind het een echt onwijs proggie.

groetjes,

BackWooD

dopaminsx
%Europe/Berlin %882 %2005, 22:10
Ik ben benieuwd, super bedankt.

dopaminsx
%Europe/Berlin %592 %2005, 14:13
Het werkt perfect dat PSD2FLA
You safe my life, here take a bubblegum.

Nogmaals bedankt BackWooD

BackWooD
%Europe/Berlin %722 %2005, 17:20
Het werkt perfect dat PSD2FLA
You safe my life, here take a bubblegum.

Nogmaals bedankt BackWooD

Heel graag gedaan :D
Onwijs hé die plugin ! ;)

Veel plezier ermee.

GolderPower
%Europe/Berlin %723 %2005, 17:22
wow, dit is pas goed nieuws!!!! eindelijk!

dave rutten
%Europe/Berlin %593 %2005, 14:15
hoe kom ik in photoshop bij deze plugin ??

heb het al gevonden maar als ik hem exporteer naar flash krijg ik blauwe en witte streepen door mijn werk

dakans
%Europe/Berlin %617 %2005, 14:49
Dit staat er op de website zelf:

Download
PSD2FLA is available as an unlockable trial. All of its features are fully functional, but it defaces any Flash graphics with blue lines until it is registered.

You can download it, and any of our products, from our downloads page.

dave rutten
%Europe/Berlin %704 %2005, 16:54
hoe kom ik in photoshop bij deze plugin ??

heb het al gevonden maar als ik hem exporteer naar flash krijg ik blauwe en witte streepen door mijn werk
wie o wie kan mij helpen

dakans
%Europe/Berlin %710 %2005, 17:03
Ik heb al gereageerd op je vraag, tenzij je geen Engels kan... Onderstaande stond op de site waar je het gedowload hebt:
Download
PSD2FLA is available as an unlockable trial. All of its features are fully functional, but it defaces any Flash graphics with blue lines until it is registered.

You can download it, and any of our products, from our downloads page.
Dit betekent dat je je eerst moet registreren, anders krijg je dus blauwe stepen wanneer je de plugin gebruikt.

Succes