Volledige versie bekijken : HTML naar Image converteren
Albus
%Europe/Berlin %009 %2009, 01:13
Hallo,
Is het mogelijk om via PHP HTML-code te converteren naar een afbeelding.
Bijvoorbeeld een rode div met tekst en daaronder een gele div met tekst word een afbeelding met die twee divs met tekst.
Ik heb deze functie nodig om online HTML-code om te zetten en als afbeelding te laten exporteren door de gebruiker. Het is dus niet mogelijk om dit manueel te doen met behulp van een screenshot of via een offline programma.
De HTML-code is simpel (enkel divs met een achtergrondkleur of tekst) en niet heel lang (max 100 lijnen).
echo "groeten, \n Albus";
Midas
%Europe/Berlin %313 %2009, 08:30
Misschien heb je hier iets aan?
http://php.net/manual/en/function.imagegrabscreen.php
Albus
%Europe/Berlin %558 %2009, 14:23
Misschien heb je hier iets aan?
http://php.net/manual/en/function.imagegrabscreen.php
Wel bedankt maar ik zal toch moeten verder zoeken want deze functie werkt enkel samen met Windows en sluit dus een deel van mijn doelpubliek uit. Verder maakt de functie ook een screenshot van de volledige applicatie terwijl ik enkel een deel wil vertalen naar een afbeelding.
VeeWee
%Europe/Berlin %566 %2009, 14:35
werkt ook op unix systemen hoor. gewoon even de configuratie goed instellen:
For this to work your Apache service must be set to 'Allow service to interact with desktop' otherwise you will just get a blank image. To fix this right-click My Computer, select Manage/Services and Applications/Services - find the apache service (like Apache2) and right-click, select Properties - choose the Log on tab and check the 'Allow service to interact with desktop' checkbox. Restart Apache.
Albus
%Europe/Berlin %911 %2009, 22:53
werkt ook op unix systemen hoor. gewoon even de configuratie goed instellen:
Bedankt voor de tip maar dan krijg ik dus nog steeds een screenshot terwijl het uitsluitend een deel van de code is die geconverteerd dient te worden naar een afbeelding.
Anoesj
%Europe/Berlin %969 %2009, 00:15
Hmm, ik ken een tool waarbij deze techniek wordt gebruikt, precies zoaks jij bedoelt; ik zal kijken wat ik voor je kan betekenen!
Albus
%Europe/Berlin %718 %2009, 18:14
Hmm, ik ken een tool waarbij deze techniek wordt gebruikt, precies zoaks jij bedoelt; ik zal kijken wat ik voor je kan betekenen!
Dankjewel alvast!
Ik ben geen website maar een volledige applicatie aan het maken, daarom dat dit belangrijk is.
Anoesj
%Europe/Berlin %685 %2009, 17:27
Hmm, ik krijg geen antwoord... Ik wacht nog even af hoor!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.