PDA

Volledige versie bekijken : Fixed width, niet meer fluid?!

tijmen_4real
%Europe/Berlin %992 %2009, 00:48
Hoi!

Waarom heeft het forum geen fluid, maar een fixed width?
Wordt dit later nog aangepast, of blijft het zo??
Greetz,

tijmen_4real 8D

WernerL
%Europe/Berlin %028 %2009, 01:40
fluid? :P float bedoel je?
En dit blijft zo.. :-) Zo weten we zeker dat hij er op elke resolutie hetzelfde uit blijft zien. (Geloof dat dat de reden was.. :+ ) En het is natuurlijk veel mooier :D

Midas
%Europe/Berlin %031 %2009, 01:45
fluid? :P float bedoel je?
Neenee, het is fluid (http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=fluid+layout).

WernerL
%Europe/Berlin %032 %2009, 01:47
Dit is echt de eerste keer dat ik dat iemand 'fluid' hoor noemen.. Is dat iets Vlaams? :P

Tha Narie
%Europe/Berlin %046 %2009, 02:07
fluid en liquid zijn 2 veel-gebruikte termen om aan tegeven dat de layout/content mee schaalt met de maximale beschikbare ruimte, net als vloeistof :)

En, ja, de layout zal fluid/liquid blijven, om ervoor te zorgen dat deze er op elke resolutie hetzelfde uit zal zien. Het zal misschien even wennen zijn (ik heb zelf ook resolutie 1920x1200), maar uiteindelijk worden de meeste mensen er beter van ;)

Zoals ik eerder in een ander topic ook al aangaf, misschien dat we in de toekomst ook nog een bredere layout gaan supporten (totaal 2), of overstappen op 1280 ipv 1024 als die resolutie meer mainstream is, maar tot die tijd zullen jullie het hier mee moeten doen ;)

tijmen_4real
%Europe/Berlin %937 %2009, 23:30
Dit is echt de eerste keer dat ik dat iemand 'fluid' hoor noemen.. Is dat iets Vlaams? :PNee, ik kom ook niet uit Vlaanderen.... :P

Ik heb er eigenlijk meer 'last' van omdat ik internet achter een pivot-mode beeldscherm, met een resolutie van 1050x1680, waardoor ik net een beetje horizontaal moet scrollen.

Maar ik begrijp de beslissing en de reden hiertoe.... :D