PDA

Volledige versie bekijken : frame inladen met getURL

pulletje
%Europe/Berlin %578 %2009, 14:52
Hey hallo,

Ik heb het volgende probleem, ik heb in mijn flashmenu (die al een paar jaar oud is maar nog wel altijd doet wat die moet doen) een getURL staan die een html pagina in een frame inlaad. wat dus betekent dat als ik naar mijn site toe ga da automatisch die bepaalde html pagina in mijn frame komt. echter nu wil ik dat als ik in de adresbalk zet bv: www.mijnsite.nl/tipvandedag (http://www.mijnsite.nl/tipvandedag) dat hij dan in die frame de tipvandedag.html laadt. maar dat gaat dus niet... kan iemand mij vertellen op welke manier ik die getURL in het flashmenu kan "overschrijven" ofzo

veel dank!

nls61
%Europe/Berlin %644 %2009, 16:28
Mijn koffiedik kijken is niet heel goed ontwikkeld
Maar als je http://www.mijnsite.nl/tipvandedag.html in je adresbalk typed en dan enter geeft wat heeft dat dan met de rest van je site te maken?
Krijg je dan ook het frame met je flash menu?

dcm360
%Europe/Berlin %652 %2009, 16:39
Je Flash-filmpje roept hopelijk geen getURL aan als die geladen wordt? Als die dat wel doet is het nog een stukje lastiger namelijk...
Wat je nodig hebt is een rewrite rule die mijnsite.nl/paginanaam omzet naar iets als mijnsite.nl/index.php?p=paginanaam, waarna je met php (of een andere serverside taal) de juiste pagina in je frame kan zetten. Met actionScript gaat dit denk ik niet lukken...

pulletje
%Europe/Berlin %348 %2009, 09:21
Je Flash-filmpje roept hopelijk geen getURL aan als die geladen wordt?

tja dcm en dat is dus precies wat die wel doet... en dat is dus ook mijn probleem maar jouw advies is dus dat ik de hele boel (met het getURL) uit mijn movie moet halen om vervolgens alles met php te herschrijven ofzo??

Krijg je dan ook het frame met je flash menu?
nee, dat niet maar dat moet wel blijven gebeuren dus ik denk idd dat het via PHP moet zoals dcm zegt. In het verleden heb ik me dat wel een beetje eigen gemaakt maar dat is inmiddels al weer een jaar of 4 geleden..