PDA

Volledige versie bekijken : Niet ondersteboven

fons
%Europe/Berlin %846 %2009, 21:18
Heren,

Ik kijk het nu een paar dagen aan, ik ben niet overdonderd van de nieuwe Flashfocus.
- Altijd opnieuw moeten inloggen! Zelfs na verwijderen cookies... in FF én IE.
- Het aantal "nieuwe posts" dat niet klopt. (zoals nu, 111 als er maar 41 zijn.)
- De sortering van "nieuwe berichten" die heel storend is als je de oude gewoon bent.
- ...

Nee, om nu te zeggen dat ik euforisch ben... [V] Het valt tot nu toe wat tegen. Vernieuwing is niet altijd verbetering.

Maar, ik ben er van overtuigd dat de technische jongens er hard aan zullen werken om alles honky dory te krijgen.
Terwijl de rest in het zonnetje op een terrasje zit. ;)

Nytrax
%Europe/Berlin %897 %2009, 22:32
Het opnieuw inloggen heb ik ook nog steeds als ik inlog vanaf de home page (FF 3.0.11), als je het via het forum doet gaat het wel goed.

Sortering van nieuwe berichten gaan ze overigens nog wijzigen is ergens te lezen volgens mij.

Tha Narie
%Europe/Berlin %918 %2009, 23:02
Ik heb 2 wijzigingen gedaan die hier invloed op gaan hebben:
* de 'nieuwe berichten' weer op forum gesorteerd
* en daarvoor was het het makkelijkste om de 'markeren als gelezen' optie aan te passen, zodat er per topic wordt bijgehouden of je hem hebt gelezen, momenteel voor 10 dagen lang.

Normaal werden de berichten als gelezen gemarkeerd na een bepaalde timeout. Momenteel pas als je het bericht hebt gelezen, als je 10 dagen niet op FlashFocus bent geweest, of als je 'alle forums als gelezen makeren' onderaan de forumhome kiest.

We moeten even aankijken of dit goed werkt op deze manier, als er gekke dingen gebeuren hoor ik dat graag!

fons
%Europe/Berlin %295 %2009, 08:04
Nu ben ik opeens een "Lost member" !?
Ik dacht dat dat alleen voor members was die lange tijd niet online geweest waren. But who cares.

Tha Narie, ik zei het toch dat de technische jonges er hard aan werken. :D
dat van het terrasje klopt echter (nog) niet.

Dauntless
%Europe/Berlin %322 %2009, 08:44
Hmm, daar gaat inderdaad nog wel iets fout: Een lost member is iemand die 1000+ posts heeft.

Tha Narie
%Europe/Berlin %413 %2009, 10:54
Hij heeft toch ook 1.018 posts, wat is daar fout aan?

fons
%Europe/Berlin %538 %2009, 13:55
Hmm, daar gaat inderdaad nog wel iets fout: Een lost member is iemand die 1000+ posts heeft.
Oeps, verkeerd gedacht dus.

De "nieuwe berichten" is toch niet zoals het moet zijn vind ik.
Ging vroeger (als was het jaren geleden) toch lekkerder. :(
Dacht dat het toen was dat enkel de berichten werden getoont waarin iets veranderd was (en dus ook de nieuwe) na je laatste bezoek. En gerangschikt volgens forum.

Het zal wel aan mij liggen maar er zijn er teveel, het zijn dezelfde na mijn vorige bezoek waarin niks gewijzigd is. Ik doe de moeite niet om ze te overlopen.
Het zal wel aan mij liggen dus lig er niet wakker van. Ik wacht wel wat af en zal wel zien als er verandering is.

Jan
%Europe/Berlin %557 %2009, 14:23
Het zal wel aan mij liggen maar er zijn er teveel, het zijn dezelfde na mijn vorige bezoek waarin niks gewijzigd is.
Dat heb ik sinds vanmorgen (vannacht?) ook. Volgens het forum was (bijna) elk bericht een nieuw bericht terwijl ik in een aantal gewoon de laatste poster was.

Ook het 'cookies-inloggen-probleem' had ik weer.

Groeten;
Jan

Tha Narie
%Europe/Berlin %578 %2009, 14:53
De optie voor het 'thread-marking' is inderdaad aangepast. Het zal voor de meeste mensen wel wat wennen zijn omdat het anders is.

Vroeger was het zo, dat berichten die je gelezen had nog op ongelezen bleven staan, en als je een tijdje niets deed ongelezen berichten opeens als gelezen neergezet werden.

Momenteel is het zo dat hij van 10 dagen bij houdt welke je berichten je wel en niet hebt gelezen. Op het moment dat je een bericht hebt gelezen wordt hij meteen gemarkeerd, en als je na een paar uur even weg te zijn geweest refreshed, zijn de ongelezen berichten nog steeds ongelezen.

Als je klaar bent met het lezen van de voor jou interessante berichten, kan je onderaan in het forumoverzicht op 'Markeer forums als gelezen' kiezen, zodat je weer een schone lei hebt.
Misschien is het handig om deze link ook in het overzicht van 'laatste berichten' te zetten, aangezien mensen hier vaak kijken.

Omdat ik dit gisternacht heb aangezet, zien de meeste mensen de berichten van afgelopen 10 dagen als ongelezen, omdat hier nog niets voor bijgehouden was.
Hier geld ook voor dat je even op het 'Markeer forums als gelezen' linkje moet klikken.

Ik hoop dat dit zo duidelijk is, en dat het snel went :)

Jan
%Europe/Berlin %583 %2009, 14:59
Ah, thanks voor de snelle verduidelijking.
Omdat ik dit gisternacht heb aangezet, zien de meeste mensen de berichten van afgelopen 10 dagen als ongelezen, omdat hier nog niets voor bijgehouden was.
Slechts een eenmalig ongemak dus. :)

Groeten;
Jan

fons
%Europe/Berlin %635 %2009, 16:15
Misschien is het handig om deze link ook in het overzicht van 'laatste berichten' te zetten, aangezien mensen hier vaak kijken.

Als dat zou kunnen.
Ik ga eigenlijk nooit naar aparte forums! Ik ga naar flashfocus en (ben nu terug altijd aangemeld :D) klik direct op "nieuwe berichten". Altijd!

Maar...
Als je het manueel kunt moet het toch ook mogelijk zijn om dit automatisch te doen, op een vrij eenvoudige manier, "onSessionEnd". Denk ik dan.
Of begin ik nu te "pezeweven"? ;)

Dauntless
%Europe/Berlin %962 %2009, 00:05
Hij heeft toch ook 1.018 posts, wat is daar fout aan?

Ik keek naar z'n leeftijd :# (Ik had niet geslapen die nacht, dan mag je foutjes maken :p)

Tha Narie
%Europe/Berlin %020 %2009, 01:28
Als je het manueel kunt moet het toch ook mogelijk zijn om dit automatisch te doen, op een vrij eenvoudige manier, "onSessionEnd". Denk ik dan.
Of begin ik nu te "pezeweven"? ;)
Automatisch wil je juist niet doen, omdat dat dan per ongeluk fout kan gaan.

Als ik bij "onSessionEnd" nog ongelezen berichten heb, wil ik deze nog kunnen zien als ik paar uur later weer terug op de site kom :)

fons
%Europe/Berlin %393 %2009, 10:26
Dat was vroeger zo toch!?
Ik ging naar de "nieuwe berichten" kijken, bekeek welke mij interesseerden en sloot de site. Als ik, zeg maar binnen de 20 min. (default sessie duur), terug kwam stonden ze er nog met nieuwe. Wat later waren ze weg en vervangen door nieuwe en aangevulde.

Als ik bij "onSessionEnd" nog ongelezen berichten heb, wil ik deze nog kunnen zien als ik paar uur later weer terug op de site kom [:)]
Als de ongelezen berichten blijven staan worden er dat toch steeds meer. Elke keer je FF bezoekt komen er meer bij. En hoe meer erbij komen hoe minder er gelezen worden .
1, er staan er 10 je leest er 5.
2, er komen er 10 bij, er staan er 15 je leest er 5
3, er komen er 10 bij, er staan er 20 je leest er 5
4, etc etc

Maar soit, het zal wel aan mij liggen... de leeftijd zeker.

Tha Narie
%Europe/Berlin %501 %2009, 13:02
Wat later waren ze weg en vervangen door nieuwe en aangevulde.
Klopt, en als je nog geen tijd had om ze allemaal te lezen, waren ze lastig terug te vinden. Nu blijven ze 10 dagen staan.

En het klopt ook dat er steeds meer bij komen, vandaar dat je ook moet aangeven dat je alles hebt gelezen als je dat hebt gedaan, op die manier kan je veel makkelijker alles bijhouden.

Ik weet niet hoeveel forums jij persoonlijk bij houdt, maar ik volg zo'n 10-15 verschillede forums, en heb niet elk moment van de dag tijd om alles te lezen wat nieuw is, dus het helpt veel als ik 's morgens de ene helft kan kijken, en 's avonds de andere helft + wat er dan weer nieuw is.

Ik denk dat het vooral een kwestie van wennen is, en het nog ontbreken van een knop op die pagina zelf :)

fons
%Europe/Berlin %517 %2009, 13:25
Ok, hier verschillen we dus van mening.
Case closed.

We zullen wel zien in de toekomst en eventueel het er nog over hebben.

Tha Narie
%Europe/Berlin %532 %2009, 13:46
Inderdaad, als het toch niet lekker blijkt te werken is het zo aan te passen :)

Ik ga nu iig beginnen met tekst-uitleg + knop op die pagina in te bouwen, wat het iets iets gebruiksvriendelijker zal maken.

Tha Narie
%Europe/Berlin %643 %2009, 16:26
Uitleg over de nieuwe features zijn hier te lezen:
http://www.flashfocus.nl/forum/blog.php?b=11