PDA

Volledige versie bekijken : code highlighter

digitalecartoons
%Europe/Berlin %371 %2009, 09:55
Is het technisch ook mogelijk om die nieuwe code highlighter iets aan te passen?

Ben er inmiddels achter dat het gebruik van [ as ] en [ as3 ] hetzelfde resultaat geven. Er komt automatisch een regeltje 'actionscript 3 code' bovenaan te staan:
for (i=0; i<10; i++) {
_root.area["bob_"+i]["naamvak"].text = "tekst";
}

Als ik echter [ as2 ] gebruik komt er simpelweg 'actionscript code' bovenaan te staan. Misschien wel leuk om daar automatisch 'actionscript 2 code' van te maken?

Had al een stukje in [ as2 ] gezet en viel mij ook op dat er dan wel erg veel kleurtjes in de code zitten ;) Misschien dat dat dan ook aan te passen valt zodat het meer overeen komt met hoe het in flash is?

for (i=0; i<10; i++) {
_root.area["bob_"+i]["naamvak"].text = "tekst";
}

Jan
%Europe/Berlin %623 %2009, 15:58
Ik ben eigenlijk ook niet echt helemaal gelukkig met de nieuwe syntax highlighter.
In je eigen favoriete texteditor en helemaal ingewerkt in een project zijn die extra kleuren/onderscheiden zeker handig. Maar momenteel vind ik het minder duidelijk dan oude syntax highlighting.
De guests meegerekend, zit zo'n 90% volgens mij te scripten in de Flash IDE en het zou het duidelijkste zijn als de highlighting gebeurt zoals daar: simpel maar duidelijk:
blauw syntax
groen quotes
grijs comments
zwart al de rest

Vooral het niet inspringen is voor mij een onoverkomelijk gebrek. Zonder autoindentation zie ik het niet echt zitten om script te gaan typen.

public class Home extends MovieClip
{
var myFlashVar:String;
var paramObj:Object;
public function Home()
{

paramObj = LoaderInfo(this.root.loaderInfo).parameters;
myFlashVar = paramObj.myFlashVar;
textvlak.text = myFlashVar;
}

}

Groeten;
Jan

Tha Narie
%Europe/Berlin %890 %2009, 22:22
Zo, de kleuren zijn nu redelijk gelijk :)

Jan
%Europe/Berlin %056 %2009, 02:21
Zo, de kleuren zijn nu redelijk gelijk :)
Super!:) Helemaal perfect als je het mij vraagt.
Thanks.

Jan

Jan
%Europe/Berlin %972 %2009, 00:20
Zou toch nog iets perfecter kunnen. :D
Ik zie net dat de block comments en line comments niet echt handig zijn en ook in 1 geval dezelfde kleur als de quotes hebben:

/*
block comment
block comment
block comment
*/

//line comment

var str:String="jan";

Kunnen we ze beide gewoon in het grijs hebben?

Groeten;
Jan

Midas
%Europe/Berlin %985 %2009, 00:38
Kunnen we ze beide gewoon in het grijs hebben?
Volledig mee eens. Ik vind ook dat er wat intensievere (of hoe je het zegt :D) kleuren mogen gebruikt worden voor de highlighter, zoals blauw en rood.

sjors-wat?
%Europe/Berlin %440 %2009, 11:34
Ik vind ook dat er wat intensievere (of hoe je het zegt [:D]) kleuren mogen gebruikt worden voor de highlighter, zoals blauw en rood.

Nee, juist niet :P rood op een lichte kleur kan je niet goed lezen..
Ik vind het juist wel nice als de highlighter een beetje hetzelfde highlight als flash zelf.

Midas
%Europe/Berlin %470 %2009, 12:16
Nee, juist niet :P rood op een lichte kleur kan je niet goed lezen..
Ik vind het juist wel nice als de highlighter een beetje hetzelfde highlight als flash zelf.
http://www.flashfocus.nl/forum/attachment.php?attachmentid=8763

Zo is Notepad++ standaard ingesteld en vind het heel duidelijk.
De kleuren in de prent zijn nu wel onduidelijk, maar het is rood (#f00) en blauw (#00f). :)

In zelf wordt eigenlijk vooral blauw en zwart gebruikt hoor.

sjors-wat?
%Europe/Berlin %531 %2009, 13:45
Hm, lijkt in mijn ogen geen #f00. hier zit een likje zwart bij, of komt dat door de kwaliteit van de foto?

En die blauw hebben we toch al of niet? Misschien dat het per tag wel moet verschillen
maar dan heeft het team daar nog wel belachelijk veel werk mee (denk ik)

Midas
%Europe/Berlin %545 %2009, 14:06
Hm, lijkt in mijn ogen geen #f00. hier zit een likje zwart bij, of komt dat door de kwaliteit van de foto?
Is inderdaad de kwaliteit hoor.

Jan
%Europe/Berlin %546 %2009, 14:07
zoals blauw en rood.
public class

Ja, en zo is het nu dus ook (behalve de comments)
De guests meegerekend, zit zo'n 90% volgens mij te scripten in de Flash IDE. Het zou het duidelijkste zijn als de highlighting hier gebeurt zoals daar: welliswaar simpel maar vooral duidelijk:
blauw syntax
groen quotes
grijs comments
zwart al de rest

Jan