PDA

Volledige versie bekijken : springen na laatste thread

digitalecartoons
%Europe/Berlin %869 %2009, 21:51
Er viel mij vandaag wat op tijdens het navigeren thuis en op kantoor. Als ik op een topic klikte gebeurde er een van de volgende drie dingen:
1. Als eerste kreeg je post #1 te zien
2. Als eerste werd er gesprongen na de meest recent geplaatste post en kreeg je die dus als eerste gezien
3. Als eerste werd er gesprongen naar de eerst volgende post van mij zelf in de topic

Als ik 't mij goed herinner kreeg je bij het klikken op een topic als eerste de meest recente post te zien? Iets dat nog aangepast zou moeten worden?

Tha Narie
%Europe/Berlin %959 %2009, 00:01
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt?
Is dit random behaviour, of klik je op andere plekken (klikken op de post-titel (nr1) doet iets anders dan klikken op het pijltje (nr2)).
Nr3 vind volgens mij nooit plaats.

Wanneer gebeurt er precies wat volgens jou?

digitalecartoons
%Europe/Berlin %965 %2009, 00:10
Vanmiddag (safari/mac) klikte ik b.v. op een topic met een x aantal posts en bij het vervolgens laden van de topic werd er gelijk door gesprongen naar de laatst geplaatste reactie. De manier waarop je op een link met een name anchor klikt en automatisch in de nieuwe pagina doorschuift naar een positie lager in de pagina.

Nu klik ik op een topic (firefox/pc) en krijg als eerste de eerste reactie (#1) in beeld en moet dan doorscrollen naar de meest recent geplaatste reactie.

In het eerste geval zou ik dus post #3 (deze) in beeld krijgen en in het tweede geval post #1.

digitalecartoons
%Europe/Berlin %968 %2009, 00:14
O, wacht, zie het al: als ik b.v. op Flash ActionScript 1.0 & 2.0 klik en vervolgens op een willekeurige topic hierin klik dan krijg ik als eerste post #1 te zien.

Kijk ik op het overzicht (waaronder Flash ActionScript 1.0 & 2.0 etc.) op een topic onder de kolom 'laatste bericht', dan kom ik niet alleen op dat topic terecht, maar tevens op de laatst geplaatste reactie in dat topic.

Weet niet of dat eerst ook zo was.

Dauntless
%Europe/Berlin %969 %2009, 00:15
Dat is toch net wat de titel zegt? 'Laatste bericht' is niet 'laatst actieve topic'. Het is een feature, geen bug :p.