PDA

Volledige versie bekijken : fout bij volgorde php aanroepen of niet uitgevoerd?

Cureheaded
%Europe/Berlin %530 %2009, 13:44
Dag Allemaal,ik ben er bijna ... bijna ... maar nog niet!Okay:heb shoutbox en daarbij een knop wissen.om te wissen roep ik wismessages.php aan (lukt)maar daarna wil ik meteen ook een nieuwe boodschap ("ik heb alles gewist blabla") in de shoutbox plaatsen zodat iedereen dat weet.Daarvoor gebruik ik de bestaande procedure (ik vul via AS3 mn tekstvakken in en gebruik de functie SendData(), die wel degelijk werkt!)MAAR: zonder SendData wist hij mooi alles en met SendData() voegt hij gewoon het bericht toe "ik heb alles gewist". Stom hé. Iemand een geniale ingeving?[code] function lijstwissen (event:MouseEvent) {var urlRequestWISS:URLRequest = new URLRequest("http://.../wismessages.php");var urlLoaderWISS:URLLoader = new URLLoader();urlLoaderWISS.addEventListener (Event.COMPLETE,wisfileLoaded);urlLoaderWISS.load (urlRequestWISS);}function wisfileLoaded (evt:Event):void { // hier boodschap genereren van gewist inputName.text= "ALLEN !!"; //newTitle = phpVar2; //afzender inputFull.text= " LET OP: &

Dauntless
%Europe/Berlin %535 %2009, 13:51
Heb je je post gekopieerd van een andere site of zo? Alle enter's zijn weg en zo is het volledig onleesbaar. Gelieve je post een beetje op te schonen en gebruik [as] tags voor AS code.

Cureheaded
%Europe/Berlin %536 %2009, 13:52
Dag allemaal!

zit met het volgende: heb shoutbox (php code om te vullen OK) die roep ik in flash aan met SendData()
php code schrijft nieuwe boodschap bij in xml file, vanuit flash lees ik die dan in (soort refresh van inhoud van shoutbox)
Nu wil ik ook een wisknop hebben voor mijn shoutbox (dit alleen lukt via php), die NA het verwijderen van de inhoud in de xml METEEN ook een nieuwe boodschap verstuurd ("ik heb alles verwijderd"). om dit laatste te bereiken vul ik m'n teksvelden in en gebruik de SendData() opnieuw. MAAR DIT WERKT NIET ...
hij vult de boodschap ("ik heb alles verwijderd") wel bij op de lijst maar wist niks.

function lijstwissen (event:MouseEvent) {
var urlRequestWISS:URLRequest = new URLRequest("http://www..../wismessages.php");
var urlLoaderWISS:URLLoader = new URLLoader();
urlLoaderWISS.addEventListener (Event.COMPLETE,wisfileLoaded);
urlLoaderWISS.load (urlRequestWISS);
(urlRequestWISS);

}

function wisfileLoaded (evt:Event):void {
// hier booedschap genereren van gewist
inputName.text= "ALLEN !!";
//newTitle = phpVar2; //afzender
inputFull.text= " LET OP: " & phpVar2 & "verwijderde alle berichten ouder dan dit";
//wisfileLoaded.addEventListener (Event.COMPLETE,sendData);
//sendData (null);
}

iemand enig idee waar ik in de fout ga?
Alvast (weeral eens) bedankt!

C.

VeeWee
%Europe/Berlin %621 %2009, 15:55
het legen van de XML file gaat enkel in php zeg je. Kan je dan niet ook direct in php iets bij in de xml laten plaatsen en dus niet eerst in php wissen, dan in flash reloaden, dan via flash er iets nieuw in laten steken door php en dan nog eens te refreshen?

Cureheaded
%Europe/Berlin %285 %2009, 07:51
Hoi,

nee hoor heb het gedaan zoals altijd, maar ik kreeg dit vreemde resultaat. Ik meldde dit aan de bugrubriek en dit loste zich op, vreemd is dat ik ondertussen andere posts heb gedaan (na deze) die niet verschijnen en deze later nu toch ....

zit met het volgende: heb shoutbox (php code om te vullen OK) die roep ik in flash aan met SendData()
php code schrijft nieuwe boodschap bij in xml file, vanuit flash lees ik die dan in (soort refresh van inhoud van shoutbox)
Nu wil ik ook een wisknop hebben voor mijn shoutbox (dit alleen lukt via php), die NA het verwijderen van de inhoud in de xml METEEN ook een nieuwe boodschap verstuurd ("ik heb alles verwijderd"). om dit laatste te bereiken vul ik m'n teksvelden in en gebruik de SendData() opnieuw. MAAR DIT WERKT NIET ...
hij vult de boodschap ("ik heb alles verwijderd") wel bij op de lijst maar wist niks.
function lijstwissen (event:MouseEvent) {
var urlRequestWISS:URLRequest = new URLRequest("http://www..../wismessages.php");
var urlLoaderWISS:URLLoader = new URLLoader();
urlLoaderWISS.addEventListener (Event.COMPLETE,wisfileLoaded);
urlLoaderWISS.load (urlRequestWISS);
(urlRequestWISS);

}

function wisfileLoaded (evt:Event):void {
// hier booedschap genereren van gewist
inputName.text= "ALLEN !!";
//newTitle = phpVar2; //afzender
inputFull.text= " LET OP: " & phpVar2 & "verwijderde alle berichten ouder dan dit";
//wisfileLoaded.addEventListener (Event.COMPLETE,sendData);
//sendData (null);
}

iemand enig idee waar ik in de fout ga?

ik vermoed dat ik ergens iets onlogisch doe, of misschien doe ik 2x te snel achter elkaar iets met die xml?

oh ja ik heb een andere oplossing geprobeerd: Namelijk dan maar niet met de functie die aanwezig was, maar de inhoud van de tekstvelden naar php sturen en dan php de xml overschrijven.

<?php
$naam= $_POST['naam'];
$datum= $_POST['datum'];
$handle= fopen("messages.xml", "w+");
$newContent = '<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<messages>
<message>
<name>ALLEN!!</name>
<title>System Administrator</title>
<date>'.$datum.'</date>
<full>'.$naam.' verwijderde alle berichten ouder dan dit bericht ...</full>
</message>
</messages>';
fwrite($handle, $newContent);
fclose($handle);

?>
en die doet wel wat ik wil (maar ik zou het graag leren programmeren zoals het hoort)
trouwens: dit lost nog niet op dat mijn scherm zich aanpast (hoewel ik mn movie terug naar het frame stuur die de xml inleest voor de shoutbox te vullen .....

Elke tip would be grrrrrrrrrrrrrrrrrEAT!

Kjoere

BernardV
%Europe/Berlin %294 %2009, 08:03
Ik heb deze post en je vorige maar even samengevoegd.
Je hebt namelijk in beide reactie.
De andere posts stonden er wel degelijk!
Anders kun je ook altijd nog op je eigen "naam" klikken en posts vinden die door jezelf gestart zijn.

Cureheaded
%Europe/Berlin %434 %2009, 11:25
Beste VeeWee,

sorry dat ik nu pas reageer, maar ik kon weer niet meer inloggen (ttz wel inloggen maar niet reageren)

Ja wat je zegt klopt. Heb het uiteindelijk dan ook zo maar gedaan. Alleen had ik het "mooier" gevonden om bestaande procedures te gebruiken ipv daarvoor nog eens een extra functie en extra php te moeten schrijven

Toch bedankt hé!