PDA

Volledige versie bekijken : MySQL en Flash...

bobvanluijt
%Europe/Berlin %493 %2005, 12:50
Ik ben bekend met PhP en MySQL en opzich ook wel met flash.

Alleen...

Kan ik in Flash ook deze query's uitvoeren?

Zo ja... Wat moet er in mijn action script staan.

Kan dat gewoon in PhP of moet dat ook in flash.

Het zou fijn zijn als iemand daar een practisch voorbeeld van heeft.

Thanx

Doc
%Europe/Berlin %497 %2005, 12:56
voor zover ik weet kan ik je in Flash geen query's uitvoeren. Deze moet je dus gewoon in PHP doen en het resultaat ophalen in Flash dmv LoadVars();

Roenes
%Europe/Berlin %501 %2005, 13:02
voor zover ik weet kan ik je in Flash geen query's uitvoeren. Deze moet je dus gewoon in PHP doen en het resultaat ophalen in Flash dmv LoadVars();Dit is idd "The way to go" :)

bobvanluijt
%Europe/Berlin %606 %2005, 15:33
Ok thanx,

Voor andere die dit lezen...

Op www.gotoandlearn.com staat duidelijke info.

meagain
%Europe/Berlin %751 %2005, 19:01
En als je dan toch de samenwerking tussen flash en php wil aangaan, kijk je best ook een keer naar www.amfphp.org, zeker als je een db-app wil ontwikkelen.

En ook www.flashextensions.com ... !!!

TheDutch
%Europe/Berlin %760 %2005, 19:14
Helemaal met meagain eens. Communicatie tussen Flash en een Database zou naar mijn idee altijd via een AMF moeten, wanneer dat mogelijk is. Gaat een stuk sneller en scheelt een hoop werk :).

latino
%Europe/Berlin %774 %2005, 19:35
het ziet er niet makkelijk uit..ik zie nergens uitleg ofzo

TheDutch
%Europe/Berlin %795 %2005, 20:05
Wat ziet er niet makkelijk uit en waar zie je geen uitleg? Wanneer je het over AMF hebt dan is er een API beschikbaar op de site waar je het download of samen met de installer. Daar staan alle methods in die je kunt gebruiken :).

meagain
%Europe/Berlin %876 %2005, 22:02
AMFPHP ziet er inderdaad niet makkelijk uit; je moet er wat tijd insteken en af en toe eens op de tanden bijten :D . Alle begin is moeilijk...

Op de site vind je nochthans alle nodige info. Kijk ook eens op www.sephiroth.it en zijn imageGallery 3 (volledig gebaseerd op flash en amfphp).

Eénmaal je er mee overweg kan laat je LoadVars en xml waarschijnlijk zoveel mogelijk links liggen...

latino
%Europe/Berlin %334 %2005, 09:01
ik vind loadvars nie tbepaald moeilijk..snel en makkelijk....

heeft oemand een rechtstreekse link naar die amfp? ik bedoel met een beetje makkelijke uitleg

op die site word tik geen wijs

TheDutch
%Europe/Berlin %352 %2005, 09:27
Dit is toch wel een duidelijke uitleg dacht ik zo :).
http://www.sephiroth.it/tutorials/flashPHP/amfphp_installation/