PDA

Volledige versie bekijken : illustrator: heuvel met boompjes. hoe snel boompjes over heuvel.

mel_vin
%Europe/Berlin %843 %2009, 21:14
hi

even een vraagje. ik heb een heuvel gemaakt, ik wil op de rand van deze heuvel, allerlei boompjes zetten.

ik ben nu 1 voor 1 al die boompjes langs de heuvel aan het plaatsen, dus elk boompje apart ietsje roteren, etc.

kan dit op de een of andere manier niet sneller, zoals je ook tekst langs een getrokken lijn kunt schrijven (area type tool) ?

thanx
m.

digitalecartoons
%Europe/Berlin %855 %2009, 21:31
Ja, door gebruik te maken van een 'verstrooingspenseel'. Je sleept de afbeelding naar het 'Penselen' tabblad. Je krijgt dan de popup 'nieuw penseel' waar je kiest voor 'nieuw verstrooingspenseel'. Vervolgens krijg je een venster vol opties die je voor je nieuwe penseel in kan stellen, waaronder rotatie. Beetje mee experimenteren en ok klikken. Dan trek je een pad langs de bovenkant van je heuvel met de pencil tool en klik je op je nieuwe penseel. Het pad dat je net getekend hebt wordt vol met boompjes gezet. Door het penseel aan te passen (dubbelklikken) kan je de plaatsing van de boompjes nog wat aanpassen.