PDA

Volledige versie bekijken : Dynamische tekst meten

leonardwout
%Europe/Berlin %417 %2009, 11:00
Is het mogelijk om via actionscript te meten of de dynamische tekst in een tekstvak over 2 regels loopt?

De bedoeling is als volgt: Ik heb 6 kolommen naast elkaar en deze worden met externe informatie gevuld. (TXT files en XML) In een kolom loopt de tekst gelijk over meerdere regels. Wanneer de tekst in 1 kolom uitloopt naar de volgende regel, zou dat ook in de andere 5 kolommen moeten gebeuren. Heeft iemand van jullie ene idee of en hoe dat kan?

nls61
%Europe/Berlin %457 %2009, 11:58
Ik kan je net niet helemaal volgen.
Het zullen toch verschillende teksten in die zes kolommen zijn?
Dan lopen die toch bij een gelijk blijvende breedte allemaal verticaal
op een ander kolom hoogte?
En daarmee naar alle waarschijnlijkheid ook over meerdere regels.
Je kan altijd de hoogte van je textField opvragen en zetten.
trace(tekstfieldInstancename._height);

Niels

leonardwout
%Europe/Berlin %591 %2009, 15:12
Ik bedoel dat ik een tabel wil maken met 6 kolommen. Ik heb nu 6 dynamische tekstvelden naast elkaar staan, en laad uit externe tekstbestanden data in deze tekstvelden. Misschien kan dat wel op een handigere manier?

Maar als er nu meer data in een regel past loopt het uit naar twee regels, en loopt het niet meer gelijk met de andere kolommen, daar zoek ik een oplossing voor... Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

nls61
%Europe/Berlin %598 %2009, 15:21
Nou dat is niet duidelijker.
Als je meer data in een kolom plaatst krijg je natuurlijk meer regels.
Als je dat in de naastliggende niet doet dan zal de laatste regel daarvan niet gelijk lopen met de gene waar je dat wel deed.
Het is mij volstrekt onhelder wat je nu exact wilt.
Misschien eens in 'n plaatje zetten?

Niels

leonardwout
%Europe/Berlin %627 %2009, 16:04
Ik bedoel als de tekst van 1 kolom niet in de breedte van die kolom past, dan loopt het uit naar de volgende regel en ontstaat er dus een verschil. Overal (in elke kolom) worden wel evenveel regels toegevoegd, maar wanneer het niet in de breedte past loopt het uit naar de volgende regel en lopen de regels niet meer in de pas. Zo duidelijk?

nls61
%Europe/Berlin %401 %2009, 10:38
Nee niet echt.

kolom1 kolom2

dit is tekst dit is tekst
dit is tekst

lijkt me moeilijk om dat aan de onder zijde gelijk te krijgen