PDA

Volledige versie bekijken : Code-highlighting bbcode

TheDutch
%Europe/Berlin %286 %2009, 07:53
Ik mis bij het aanmaken of reageren op een onderwerp de knoppen (bbcode) voor code-highlighting: [ as], [ html], [php], etc :).

Dauntless
%Europe/Berlin %987 %2009, 00:42
Er zijn buttons toegevoegd voor AS2 en AS3. De anderen gaan we niet doen omdat er anders wel 50 buttons toegevoegd kunnen worden. Als er extreem veel vraag is naar een bepaalde button kunnen we dat natuurlijk wel overwegen :).

ninetynine
%Europe/Berlin %818 %2009, 20:38
Er zijn buttons toegevoegd voor AS2 en AS3.

Zowel in snel reageren al in uitgebreide editor zijn deze bij mij niet aanwezig. Iets met usergroups ?

Dauntless
%Europe/Berlin %819 %2009, 20:39
Euhm, ze komen voorlopig nog niet bij het bewerken van items staan. Maar bij een nieuwe reply zouden ze er wel moeten staan ... Ik zal het eens testen :)

Jan
%Europe/Berlin %833 %2009, 21:00
Ik zie ze staan.:) Ze zijn zijn mooi maar helaas even onduidelijk als vroeger. 'as2' en 'as3' was niet zo mooi geweest maar wel veel duidelijker. Ik heb niemand die vandaag een post geplaatst heeft ze zien gebruiken.(behalve dan de mensen die al langer op het forum vertoeven. Wat een beetje mijn vermoeden bevestigt)

Het is wel heel handig dat ze nu ook in het snel 'reageren venstertje' staan aangezien ik dat meestal gebruik.

Is er een mogelijkheid(eventueel zelf in te stellen) om altijd standaard de uitgebreide editor te krijgen? Of tenminste standaard als je een bericht bewerkt (zoals vroeger).

Groeten;
jan

Dauntless
%Europe/Berlin %837 %2009, 21:05
@Jan: Je kan alleszinds de ajax features via je profiel uitschakelen dacht ik. Of wil je maar specifieke dingen uitschakelen? Daarnaast zullen er natuurlijk niet veel mensen de buttons gebruiken als niemand ze kan zien :p.

ninetynine
%Europe/Berlin %432 %2009, 11:22
Ofwel kijk ik er serieus over, maar ik heb ze echt niet...

(Zowel bij edit als bij nieuwe reply (<- hier dus ;)))

@adnez : jij zit ook in het team ...

Ea.Z
%Europe/Berlin %503 %2009, 13:04
de QR box ziet der normaal zo uit, Michiel:
http://shots.nocreativity.com/6fd3341ee5fc2705243f67745c87b319.jpg

Ik ga eens vlug testen met een van mijn test accounts hoe dat werkt voor mensen met 'normale' rechten. Even geduld ;)

noCreativity
%Europe/Berlin %508 %2009, 13:11
Fixed ;)

Ea.Z
%Europe/Berlin %509 %2009, 13:13
Was dus een verkeerde setting bij de usergroups ;) (we kunnen de bbcode per gebruikersgroep instellen, en de gewone leden hadden daar nog geen recht op. Dit is nu rechtgezet)

ninetynine
%Europe/Berlin %554 %2009, 14:17
Mercikes ;)

Jan
%Europe/Berlin %630 %2009, 16:07
'as2' en 'as3' was niet zo mooi geweest maar wel veel duidelijker. Ik heb niemand die vandaag een post geplaatst heeft ze zien gebruiken.(behalve dan de mensen die al langer op het forum vertoeven. Wat een beetje mijn vermoeden bevestigt)
Ik ga ervan uit dat mensen ondertussen die {2} en {3} zien staan.

Omwille van één of andere duistere en 'onbekende' reden neemt iedereen toch gewoon [code].:X

Vraag eens aan 100 doorgewinterde actionscripters die niet op dit forum zitten waarvoor {2} en {3} staan? ;)

Groeten;
Jan

Jan
%Europe/Berlin %668 %2009, 17:02
Ter illustratie bij mijn vorige post:
Standaard (en eigenlijk dagelijks) verhaal:
ik als antwoord:
_level7.gotoAndPlay(2);
nieuw lid Geregistreerd: Jul 2009:
this.createEmptyMovieClip('holder_mc',this.getNext HighestDepth());
Ik weer:
Nieuw lid:
Ik weer:
Gebruik aub de juiste tags rond je script op het forum.
Nieuw lid:

Ok, ga ik proberen en zal mijn berichten beter sturcturen.
Zit hier voor het eerst op.this.createEmptyMovieClip('holder_mc',this.getN extHighestDepth());
Ik weer:
Gebruik aub de juiste tags rond je script op het forum: AS2 ip CODE ;).
Nieuw Lid:
Dacht dat ik de tags rond de code nu goed had, zal de [as2] gebruiken in de toekomst je moet het maar weten.

Moeten we toch eens iets op bedenken...

Groeten;
Jan

Dauntless
%Europe/Berlin %709 %2009, 18:01
Heb toevallig gisteren nog zitten zoeken, maar het blijkt vrij moeilijk te zijn om een standaard bbcode te verbergen in de editor, maar dat hij wel nog bruikbaar is als je hem zelf typt ...

Jan
%Europe/Berlin %749 %2009, 18:58
Is het misschien toch niet tijd om die mooie {2} en {3} te veranderen in iets minder mooie {as2} en {as3} gif's.

Overdrijf ik als ik zeg dat 99% van de nieuwe leden deze tags niet snappen, niet vinden en dus niet gebruiken? Ik zie dat sommigen toch wel hun best hiervoor doen en gaan liggen knoeien met kleuren in de tekst.

Verder is het voor ons (mods/managers) verrevan handig dat, als je dan die post wil aanpassen, dat 2 keer moet klikken (een tweede keer voor 'meer opties') vooraleer je die tags ziet? Script selecteren en op dat knopje drukken is een stuk makkelijker dan handmatig overal die [as] te moeten gaan bijtypen.

Degene die af en toe een post doen, zullen me misschien een muggezifter vinden, maar als je meer dan 3000 posts per jaar doet dan heb ik iets van :X.

Ik merk ook dat de melding die leden vroeger zagen boven hun post (ivm het gebruik van de juiste tags) er niet meer is sinds de forum update.

Is het een optie om in het eerste bericht dat een nieuw lid doet (in een scripting rubriek) standaard al iets te zetten als:
[as ]plaats script tussen deze tags[ /as]

:)

Groeten;
Jan

Dauntless
%Europe/Berlin %773 %2009, 19:34
Het template voorstel is interessant en ik heb alvast op de vbulletin fora gevraagd met welke plugin dit mogelijk zou zijn.

Maak gerust AS2 en AS3 knopjes hoor, ze kunnen heel snel vervangen worden.

Jan
%Europe/Berlin %891 %2009, 22:24
Erg bedankt Perry, voor het maken van die knopjes. En aan Dauntless om ze er zo snel op te zetten. En nu afwachten of het iets uithaalt. :)

Groeten;
Jan

Perrytje
%Europe/Berlin %893 %2009, 22:26
Geen probleem :) Mis alleen nog wel het Js knopje, maar hoorde van jan dat die er vanmiddag al wel op stond :) Hij staat er bij jan nu nog, maar gewone accounts kunnen het niet zien :(

Dauntless
%Europe/Berlin %902 %2009, 22:40
Right, wordt meteen gefixed :). Is een verkeerde default value. (Ik denk er nooit aan omdat ik ze, net als Jan, wel altijd kan zien)

Perrytje
%Europe/Berlin %904 %2009, 22:42
Hij doet het :) test
Er zit denk ik een foutje in, de tags zijn [js] en de knop geeft [js bbcode]

Dauntless
%Europe/Berlin %911 %2009, 22:52
Zo dan ?

Perrytje
%Europe/Berlin %588 %2009, 15:07
Ik zie hem nu helemaal niet meer :P default value weer vergeten?

Dauntless
%Europe/Berlin %635 %2009, 16:14
Blijkbaar wordt de waarde gereset na een aanpassing van de bbcode. Goed van de plugin, slechter voor mij ;).

Perrytje
%Europe/Berlin %686 %2009, 17:28
Perfect!

mknol
%Europe/Berlin %011 %2009, 01:17
Nu we toch bezig zijn, dan maar meteen de php en html tags er ook bij? :P