Volledige versie bekijken : MySQL 5
ThaLyric
%Europe/Berlin %384 %2005, 10:13
jaja hij is uit eindelijk uit ... MySQL 5 (http://dev.mysql.com/downloads/mysql/5.0.html).
Heeft iemand um al geprobeerd?. Kon nog even niet zien of foreign key erin zit.
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %407 %2005, 10:46
zie ook onze frontpage: http://www.flashfocus.nl/index.php
en dus dit nieuwsbericht: MySQL 5 is gereleased! (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=5350)
De Kale
%Europe/Berlin %691 %2005, 17:35
ik ben al bezig geweest met de stored procedures en de nieuwe functionaliteiten.
installatie op windows is makkelijk ieg...
verder niet veel veranderd, postgres heeft allang stored procedures.
check it out:
www.postgresql.org
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %694 %2005, 16:40
Hey Kale, kan jij me vertellen wat de verschillen tussen MySQL en PostgreSQL zijn?
Ik werk namelijk eigenlijk altijd al met PHP/MySQL, ooit mee begonnen tja dan kom je er niet meer van af, maar ik hoor de laatste tijd steeds meer goede verhalen over PostgreSQL. (heb het ooit een keertje op school moeten gebruiken via een linux-command-based-via-ssh-omgeving, arrgghhh nog steeds nachtmerries van. Maar dat is tegenwoordig toch wel anders, zijn er ook makkelijke/goede admins voor? (webbased/non-webbased)
Ik wil eigenlijk PostgreSQL dan gaan gebruiken met ColdFusion, weet jij iets van de koppeling tussen deze twee? (volgens de website van Macromedia moet het in ieder geval gewoon kunnen)
Ik had natuurlijk nog wat langer kunnen zoeken op postgresql.org, oftewel goede admins heb ik gevonden! Maar wat is het verschil nou... 8~
Als jij of iemand anders meer weet, bij voorbaat dank!
De Kale
%Europe/Berlin %714 %2005, 17:09
1. pgadmin III is erg goed en zit standaard bij de windows distri.
2.je kunt gewoon met cf met postgres operaten.
3. er zijn veel verschillen... postgres kan al veel langer wat mysql kan, wordt als stabieler/veiliger beschouwd. mysql daarentegen is sneller (omdat de myisam engine geen transacties ondersteunt, dus minder overhead). Postgres is altijd beter geweest in het aanhangen van de sql standaard. Mysql heeft een veel betere marketing sectie en is daarom bekender. Postgres werd al veel langer erkend als een betere database, maar heeft een slechte marketing.
Voor de meeste webbased apps maakt het echt niet uit, maar voor complexe systemen is postgres het zwaardere en beter geschikte opensource broertje van mysql
postgres: stored procedures, triggers, views, cursors (mysql pas vanaf versie 5)
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %749 %2005, 17:58
Ik heb ook begrepen van de website dat PostgreSQL erg op Oracle lijkt, en dat is een positief iets, tevens ervaar ik het aanhangen van de sql standaard ook positief. Begrijp ik het goed dat PostgreSQL ook transactions ondersteunt dan?
En ja jammer van de marketing inderdaad, zo zie je maar weer hoe bepalend marketing kan zijn. Ik snap dat PostgreSQL op dit moment als stabieler/veiliger wordt beschouwd aangezien MySQL pas net alle 'enterprise' functies ondersteund, het zal in de toekomst dan moeten uitwijzen welke beter of slechter is.
Weet iemand goede hosting voor PostgreSQL en ColdFusion? (shared hosting voorlopig)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.