PDA

Volledige versie bekijken : problemen bij laden jpg

TECE
%Europe/Berlin %134 %2005, 04:13
hallo iedereen,
weer zit ik met een groot vraagteken.

Ik heb een MC gemaakt met de naam en instatie "bigpic" op de frame heb ik volgend AS gezet loadMovie("familiestart.jpg","_root.bigpic")

nu krijg ik niets te zien als ik de movie laat spelen, ik krijg ook geen url error van dat de naam van de jpg niet juist zou zijn.
sterker nog als ik eender welke andere jpg invoer bij loadMovie dan werkt het wel.

Zou er iets mis kunnen zijn met die jpg? is flash mx selectief over een bepaald aantal jpg bestanden? ik weet het niet.
het jpg bestand is niet groter dan 18kb dus als ik het gewoon op mijn pc start dan moet het toch werken en ja het path naar dat bestand is correct net zoals de benaming.

toch werkt mijn movie niet met die jpg, de MC bigpic blijft leeg.

is er iets waar ik nog niet op gelet heb of moet ik iets veranderen aan de jpg? bep codering ofzo?

groeten van TECE

TheDutch
%Europe/Berlin %155 %2005, 04:44
Zorg dat de JPG als non-progressive is opgeslagen :).

TECE
%Europe/Berlin %169 %2005, 05:04
hoe kan ik dat doen?
ik heb de jpg van een website geplukt en omdat die dus niet geladen werd heb ik heb met adobe image ready7.0 wat kleiner gemaakt en op optimaal opgeslagen.

hoe kan die dan op non-progressive zetten?

Doc
%Europe/Berlin %313 %2005, 08:31
je moet die jpg in photoshop laden, dan "Oplsaan voor web" (ctrl-alt-shift-s) en opslaan als JPG selecteren. Er staan dan 2 checkboxes die je aan/uit kan vinken, nm. Optimalized en Progressive. Je moet progressive dus uit zetten.

Dan zou het moeten werken :)

salami1_1
%Europe/Berlin %414 %2005, 10:57
ik heb precies hetzelfde probleem.. heb zojuist die progressive uitgezet en plaatjes opnieuw opgeslagen maar hij laadt ze nog steeds niet..
Ik weet ook zeker dat pad correct is (is een absoluut pad en als ik copy-paste naar url dan laat die het plaatje gewoon zien)

de plaatjes zijn wel groot maar dit moet toch geen probleem zijn? (res: 1000 * 750 : 150 kb)
mijn laadt script:

_root.createEmptyMovieClip("MyImagesHolder", 0);
loadMovie(MyArray[x], _root.MyImagesHolder);
MyImagesHolder._width = 1000;
MyImagesHolder._height = 750;
MyImagesHolder._x = 0;
MyImagesHolder._y = 0;

en MyArray[x] klopt gewoon aangezien wanneer ik die trace:
file:///I:/Schermen%20bar/Scherm%202/nieuw/images/0.jpg
krijg en dat is een geldig path naar de plaatjes

Iemand enig idee? erg bedankt alvast

kolnedra
%Europe/Berlin %416 %2005, 10:59
wat dacht je van

loadMovie("familiestart.jpg",_root.bigpic);of
_root.bigpic.loadMovie("familiestart.jpg",999);

daniel2909
%Europe/Berlin %446 %2005, 11:42
ok dan

TECE
%Europe/Berlin %556 %2005, 14:20
met die non-progressive werkt het prima, bedankt.

IK heb nu ook een knop waarmee ik een jpg wil laden via een variabele omdat die jg niet altijd hetzelfde is.
ik heb eerst de variabele _root.foto1=picgroot.jpg
aangemaak, maar ik kan blijkbaar niet de juiste syntax vinden om on(release){loadMovie(["_root.foto1"],"_root.bigpic")
}
te laten laden.
ik denk dat ik ergens verkeerd zit met die ([""]

kan iemand me daarmee helpen?

TECE
%Europe/Berlin %586 %2005, 15:04
ondertussen ook dit laatste probleem zelf opgelost.
in ieder geval bedankt iedereen.