PDA

Volledige versie bekijken : (weer een) Game!

bobvanluijt
%Europe/Berlin %019 %2005, 01:28
Beste allemaal,

Ik heb mijn post maar hier geplaatst omdat ik niet weet waar anders...

Ik heb een idee voor een game in ik vroeg me af wie het leuk zou vinden om aan het project mee te werken. Het is niet zo dat ik niet met PhP, MySQL en Flash overweg kan maar ik heb geen tijd om het in mijn eentje te doen.

Ik zal mijn idee zo duidelijk mogelijk schetsen...

Het wordt een interactive game die door een speler tegen alle andere spelers gespeeld wordt.
Met het starten van de game kiest iemand een (fictieve) domein naam en krijgt een (fictief) IPv6 adres. Iemand kan zelf zijn scripts ontwerpen die zullen werken als Antivirus, Server, Firewall.
Het zullen niet super ingewikkelde scripts zijn maar wel scripts die zo divers mogelijk gemaakt kunnen worden.

Doel:
Het doel is dat de "root" gehacked wordt (zo scoor je punten)

Omdat het spel zelf de mogelijkheid bied om functies te creeeren kun je creatieve mensen krijgen die steeds ingewikkeldere scriptjes bedenken. Bij een "aanval" wordt daar melding van gemaakt en weet de persoon weer wat hij/zij daaraan moet doen.

Je bent dus fictief online met je fictieve zelf gemaakte bescherming.

Wat ik zoek:
Mensen die mee willen denken om dit spel vorm te geven en mensen die mee willen invoeren.
Het lijkt me leuk als het grafische gedeelte een soort van mooie high-tec vormgeving is maar dat er ook een soort "telnet" scherm in voorkomt.

schoonmoeder
%Europe/Berlin %385 %2005, 10:15
mee denken wil ik altijd wel doen.
zelf heb ik nog 2 a 3 kleine games lopen die ik alleen maak dus ik kan in een later stadium je wel helpen.

Pimm
%Europe/Berlin %781 %2005, 19:45
Met een team aan een game werken is altijd interessant, echter ik vind het idee niet zo geweldig (die hacker games beginnen vervelend te worden).

Ik kijk nog even, misschien doe ik mee.

WernerL
%Europe/Berlin %452 %2005, 11:50
Ik heb zelf nog veel te veel hobbie projecten lopen. :p Maar idee is wel top!
mss dat ik wel een keer laat weten als ik wat meer tijd heb. dan help ik wel mee.

xtr0
%Europe/Berlin %868 %2005, 21:50
heeft iemand miss een voorbeeld van zo'n hackgamepje? Snap het namelijk nog niet helemaal :P

Dopefish
%Europe/Berlin %731 %2005, 17:32
het klinkt opzich wel leuk, alleen wil je het in flash vormgeven?
Als je het in HTML gaat vormgeven dan wil ik wel redelijk bezig geraken met de vormgeving

sanderd
%Europe/Berlin %593 %2005, 14:15
Ruikt naar uplink / streethacker