Volledige versie bekijken : FlashFocus ook in het Engels aanbieden?
Ea.Z
%Europe/Berlin %612 %2009, 15:42
Is het een goed idee om naast Nederlands ook een Engels gedeelte op FlashFocus te hebben om zo ook buitenlands talent aan te trekken?
Wat denken jullie? Waarom wel? Waarom niet?
WernerL
%Europe/Berlin %614 %2009, 15:45
Ik heb 'denk het niet' gestemd. :-)
Flashfocus is nu voor de volle 100% Nederlands. Als we het OOk in het Engels willen doen moeten we ALLE fora 2 keer hebben. NL en Engels, en dat wordt een beetje veel. Ik vind het nu al een behoorlijk eind scrollen naar de footer. Of we willen volledig overgaan op de Engelse taal. Maar NL en Engels langs elkaar zie ik niet zitten eigenlijk.
sjors-wat?
%Europe/Berlin %638 %2009, 16:19
Ik denk dat het een heel goed plan is. Maar dan moet er natuurlijk wel een hele hoop
veranderen.. En ik vind het nederlandse toch ook wel fijn. Op die manier worden er een
heel stuk minder termen door elkaar gehaald als het over scripten gaat. Omdat bijv. in
actionscript termen als 'if' 'else' e.d. niet in het nederlands voorkomen.
Maar het klinkt als een plan en als er goed over na gedacht word moet dat zeker
kunnen. Ook al zal er wel heel veel werk in zitten.
Groeten Sjors,
BDisOKE
%Europe/Berlin %668 %2009, 17:03
Van mij mag alles wel naar het engels. :)
Maarja, dan zit je met Flashkit als concurrent en of je dat wilt...
Ea.Z
%Europe/Berlin %677 %2009, 17:15
Idd BD, daar hebben we ook al bij stilgestaan: er is dan een enorme concurrentie. Maar aan de andere kant: concurrentie leidt tot innovatie ;)
mknol
%Europe/Berlin %842 %2009, 21:13
Ik denk het niet. Er is al genoeg Engelse stof te vinden op het internet. De kracht van FlashFocus is dat je in onze moerstaal je vragen kwijt kunt. En dat wij op dit moment het beste forum van de Benelux zijn, waar je met al je vragen rondom Flash terecht kan.
Ik zou er uiteraard wel voor zijn als het Engelse talent Nederlands gaat leren :P
Koen!
%Europe/Berlin %863 %2009, 21:44
Nee, no way. In ieder geval niet alles in het Engels, zoals BDisOKE aangaf. Zoals mknol al aangaf is de kracht van FF dat je hier je vragen gewoon in het Nederlands kwijt kan.
Bovendien is er al zoooo veel content in het Engels.. ik zie het nut niet zo.
Doc
%Europe/Berlin %571 %2009, 14:43
Ik denk het niet. Er is al genoeg Engelse stof te vinden op het internet. De kracht van FlashFocus is dat je in onze moerstaal je vragen kwijt kunt. En dat wij op dit moment het beste forum van de Benelux zijn, waar je met al je vragen rondom Flash terecht kan.
Helemaal mee eens. Daarom heb ik 'Denk het niet' gestemd
matzo
%Europe/Berlin %932 %2009, 23:22
Het zou fantastisch zijn om hier wat anderstalige kwaliteit af en toe hun mening te zien geven, maar een nieuw forum lijkt me daarvoor niet de gepaste manier. Flashfocus moet er blijven voor de beginners ook, die in hun éigen taal geholpen moeten kunnen worden.
Jammer dat dit de mogelijkheid tot interactie anderstalig talent beperkt, maar dat is misschien op te lossen door interviews of een maandelijks 'statement' waarover FF anderstalig bekender talent vraagt hun mening te geven...
TheDutch
%Europe/Berlin %341 %2009, 09:11
Absoluut niet! ;)
De enige reden dat ik hier zit is omdat het nog vrij rustig is vergeleken met Engelse Flash Communities. Wanneer FlashFocus ook Engels gaat aanbieden gaat het bezoek stijgen en kan ik net zo goed op Kirupa mensen gaan helpen :).
Harmke
%Europe/Berlin %395 %2009, 10:30
Positief aan Engelstalig is:
- internationale kennisdeling
- als je het goed doet, meer bezoekers
- internationaal toegankelijk (voor de mensen die engels spreken)
Positief aan Nederlandstalig is:
- toegankelijker voor Nederlandstaligen
- weinig concurrentie van andere Nederlandse fora, wat het forum extra bijzonder maakt (en je kan aanzetten tot hier zuinig en trots op te zijn, wat ook kan leiden tot innovatie ;))
- "Kleinschalig" -> niet zo'n groot team aan moderators nodig, hakt over het algemeen sneller knopen door
en ik heb "ik denk het niet" gestemd :)
sjors-wat?
%Europe/Berlin %448 %2009, 11:46
Nu ik al die reacties/argumenten lees denk ik eigenlijk ook dat het niet zo'n goed plan is
terwijl ik wel al 'ja zeker' had gestemd,
Groeten Sjors,
DEiE
%Europe/Berlin %768 %2009, 19:26
Ik heb "ik denk het niet" gestemd. Zoals eerder genoemd is het dan toch lastiger om vragen te stellen / mensen te helpen, omdat Engels en Nederlands naast elkaar bijna niet te doen is. Ook zal door de drukte er dan veel meer werk op de moderators afkomen.
Iets anders, is er niet in de stats te zien hoeveel bezoekers er uit het buitenland op FF komen? Als dat redelijk wat is, is het misschien de moeite om één enkel forum te maken waar engelstalige vragen op gesteld kunnen worden.
GAAF!
%Europe/Berlin %857 %2009, 21:34
Idd BD, daar hebben we ook al bij stilgestaan: er is dan een enorme concurrentie. Maar aan de andere kant: concurrentie leidt tot innovatie ;)
Very well said!
Let's start in English, I think it's better to start een gedeelte van het forum in het Engels ;)
Lettende op de studies in Nederland en buitenland krijg je ook steeds meer Engelstalige scholing, het is dan best slim om daarin mee te gaan... Al zijn we Nederlands, wij kunnen ook prima Engels lullen.
En zijn er al niet heel veel termen die sowieso Engels zijn [?] ;) ook het niveau kun je daarmee opschroeven!
Kortom; is er een mogelijkheid, dan moet je het zeker doen!
Fool on the Hill
%Europe/Berlin %048 %2009, 02:09
Denk het niet gestemd, er zijn al zat (hele) goede engelstalige flashsites, waarom deze dan ook? De kracht van dit forum is de Nederlandse taal. Over het algemeen is het makkelijker om een probleem of oplossing in je moerstaal te kunnen formuleren.
tijmen_4real
%Europe/Berlin %840 %2009, 21:10
Ik vind het zoals het nu is al super! Er is meer dan genoeg talent in de Benelux, getuige onze showcase :D
Lekker zo houden, dan blijft het ook een stuk overzichtelijker....
"Waarom zou je iets veranderen wat al goed is?" ;)
ArowanaW
%Europe/Berlin %756 %2009, 19:09
Liever niet.
Ik vind het juist wel fijn dat alles Nederlands en wat kleiner is, maakt het alleen maar gemakkelijk.
Zoals de meesten al zeiden is er voor Engelstalige flash sites al genoeg concurrentie.
Ea.Z
%Europe/Berlin %767 %2009, 19:24
"Waarom zou je iets veranderen wat al goed is?" ;) Da's praat van de oude stempel.
'Stilstand is achteruitgang' ;)
homer-simpson
%Europe/Berlin %811 %2009, 20:28
Hoe zou je alle post willen omzetten naar het engels??
En hoe anders om??
Absoluut niet.
Dan vervalt de naam beste NEDERLANDSE flash forum ook meteen.
Nytrax
%Europe/Berlin %834 %2009, 21:01
Je hoeft ook geen posts om te zetten. Je hebt toch gewoon nog steeds dan een Nederlandstalig gedeelte en daarnaast een Engelstalig gedeelte. Aan de ene kant lijkt het mij wel wat maar aan de andere kant vermoed ik dat er veel werk bij komt kijken en je moet wel een reeks mensen hebben die er ook actief gaan posten, zeker in het begin, om het geheel in leven te houden. Ik ben nog niet voor maar ook nog zeker niet tegen dus.
Gerrit55
%Europe/Berlin %990 %2009, 00:45
Soms moet je eens stilstaan en bekijken wat je hebt. De grootste Nederlandstalige Flashsite.
De meeste jeugdige posters zijn amper onze eigen taal machtig, laat staan dat ze dan ook nog in het engels moeten.
Engelstalige flashsites zijn er plenty.
Dus gewoon in je Moerstaal houden
dennisvdz
%Europe/Berlin %546 %2009, 14:06
Tja.. Ik vind totaal niet. Het word alleen maar een zooitje.
Ik kwam hier terrecht aangezien ik alles toch beter kan uitleggen in het Nederlands.
Engels kan ik ook wel, maar toch weet ik soms net weer een woordje niet enzo. Dat komt mede door mijn dyslectie (ofzoiets).
Mja, gewoon zo houden dus.
plietke
%Europe/Berlin %041 %2009, 01:59
ik dacht eerst, ja goed ook engels, maar kijk verder.
deze site "flashfocus", ben hier ooit begonnen toen mijn engels nog niet zo goed was, het heeft me een hoop geleerd, MAAR ga je er engels deel bij doen, dan zal er zoveel daar heen veranderen, en dan de beginnende mensen die niet zo goed engels kunnen, kunnen hier een stuk minder vinden.
het heeft een naam opgebouwd deze site, het is meer dan zomaar een forum...
hier word je geholpen als je met een probleem zit.
ik vind, laat het zo als het is!
RITS
%Europe/Berlin %896 %2009, 22:31
"absoluut niet"
Moet je zien hoe groot FF al is puur in de Benelux.
Op engelstalig vlak zijn er al zoveel sites en fora die het doen zoals FF.
Dan raak je je "eigen" gevoel een beetje kwijt.
Komt bij dat een heleboel amerikanen zo arrogant als de pest zijn, dus dan moet je nog meer politie mannetje spelen.
FF is nedervlaams, en laat het zo blijven :D
Peace !
jaspermuts
%Europe/Berlin %522 %2009, 13:32
'Ik denk het niet'.. Ik denk wel heel erg niet, maar ik sluit niets uit.
Als je een tweetalig forum hebt, dan zul je zien dat (vrijwel) elk probleem dubbel op het forum staat: een in het Engels en een in het Nederlands.
Op dit moment verwijzen we bij problemen die vaker voorkomen naar de post waar de eerste oplossing staat. Linkje posten en klaar.
Maar als het probleem in het Engels wordt gepost en de oplossing al eerder in het Nederlands is gegeven, dan moet je het antwoord opnieuw geven (of desnoods het Nederlandse antwoord vertalen).
Als het Nederlandstalige forum volledig gescheiden blijft van het Engelse, dan is er geen probleem, maar je kan er vanuit gaan dat de meeste Nederlandstalige leden ook het Engelse forum lezen, maar vice versa niet.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.