PDA

Volledige versie bekijken : buttons en actionscripts

akira
%Europe/Berlin %834 %2005, 21:02
ik ben nieuw in flash en Ik zit vast met de buttons en maakte een paar buttons bestaande uit gewoon de button tekst en converteerde het naar een button symbool!
als ik nu actions script wil toevoegen , laat ons zeggen " gotoandplay" bij het klikken en ik gebruik onrelease dat krijg ik bij het testen van de movie een error die zegt dat ik deze enkel kan gebruiken in een button timeline dus zogezegd zo gedaan , maar in de button timeline blijven deze acties grijs en kan ik ze niet gebruiken.
Begrijp ik het goed dat de buttontimline enkel dient om de knop te animeren? en als ik een actie wil koppelen ik dat in de timeline van de hoofscene moet doen? maar waarom blijf ik dan die error's krijgen?
Een vb van dit probleem is vb ik heb vijf verschillende movies waaronder vb een intro met daarin een button "skip intro" , ik wil nu dat deze button die gewoon uit tekst bestaat en een buttonsymbool is aan een actie gekoppeld wordt waarbij een andere movie geladen word hoe doe ik dat? ik vraag me ook af waar in de hoofdtimeline ik de actionscript moet applyen , moet ik dan over de ganse timeline keyframe's toevoegen met de actionscript voor de button, het kan toch niet zijn dat met eerst de volledige movie moet laten spelen alvorens een button een actie kan uitvoeren?
help aub ik heb me hier al suf opgezocht?

o1-jasper
%Europe/Berlin %855 %2005, 21:31
Even alles op een rijtje:
Je hebt een paar buttons bestaande uit tekst.
Je wilt er een actionscript aan toevoegen.
Je moet de actions niet op een frame zetten maar op de button zelf.
Dat doe je door:
1.Sleep je button naar de hoofdtimeline,
2.klik erop met het zwarte pijltje,
3.klik onderaan op actions,
4.en voeg je actie toe.
(dus NIET op het frame klikken!!)
en je 2e vraag;
Je kunt die movieclip het beste in je hoofd timeline zetten en je actionscript naar het framenummer waar je je movieclip in hebt gesleept linken.

on (release) {
gotoAndPlay(framenummermovieclip);
}

akira
%Europe/Berlin %804 %2005, 20:17
het lijkt niet te lukken , misschien kan ik vertellen wat ik zou willen bekomen , ik heb dus vijf .swf's gemaakt en deze alle vijf appart in een html doc gezet omdat dit voorlopig de enige manier is waarop ik van de ene movie naar de ander kan via het ingeven van de url in de button box , maar wat ik zou willen is dat ik maar 1 html doc nodig heb waar mijn eerste swf instaat met de knoppen , deze knoppen zou ik willen vertellen dat ze een andere swf moeten laden op de plaats waar de vorige staat.
Ik heb dus als het ware vijf movies die vijf pagina's voorstellen en ik zou van de ene naar de andere willen kunnen navigeren via "loadmovie" , maar dat werkt absoluut niet en heb geen idee wat ik verkeerd doe ! vb on ( Release) loadMovie(test.swf,"self");} deze actie probeer ik aan de knop "test" te koppelen maar er gebeurd helemaal niks! wat doe ik verkeerd ? de url klopt want alle swf's zitten in dezelfde map , maar ik blijf gewoon tijdens het testen van de movie op de eerste swf en de movie "test.swf" word niet geladen? ksnap er niet veel van vrees ik

alvast bedankt