PDA

Volledige versie bekijken : IE7 & iframes (muis blijft laden)

Draiden
%Europe/Berlin %472 %2009, 12:20
Hoi,

Wij hebben een systeem voor een klant wat met iframes werkt. Om de iframe op het juiste formaat te krijgen op de website maken we gebruik van javascript die de juiste hoogte en breedte berekend.

Nu lijkt het niet met bovenstaand te maken te hebben want als ik dit uit zet krijg ik nog steeds het probleem.

Het probleem is namelijk alsvolgt: Wanneer ik de pagina inlaad in Internet Explorer 7 dan blijft de muis in een soort laadmodus. Ook blijft de rechterscrollbalk op het volledige formaat. Wanneer ik de scrollbalk naar beneden beweeg lijkt hij de overige content pas te tonen en wordt ook het formaat van de scrollbalk aangepast.

Een voorbeeld kan je hier vinden: http://vanzelst.dossiernet-2.nl/site/page/offerteaanvraag-1
Wel even openen in 1024x768 en in IE7 dan pas wordt het probleem gereproduceerd.

Je zult dan zien dat de cursor 'flipt' en de scrollbalk op dezelfde hoogte blijft als de hoogte van het iframe. Pas als je de scrollbalk gebruikt om hem naar beneden te scrollen past hij zich aan.

Dit probleem doet zich niet voor in IE8 en FireFox.

Kennen jullie wellicht dit probleem?

MrAlucard
%Europe/Berlin %494 %2009, 12:52
Niets nieuws, een iframe die problemen geeft imo. Hoe oud is dit systeem onderhand? Kan me niet voorstellen dat het nog maar een paar maand oud is aangezien iframes al een poos not done meer zijn.

Tevens moet je de site ff door de w3c check halen en zorgen dat die valid is, los je vaak ook problemen mee op. Succes.

Crazydance
%Europe/Berlin %588 %2009, 15:07
iframes vervangen door een AJAX include lijkt me makkelijker...
maar iFrames gebruiken is opzich niet zo vreemd als het systeem als wat ouder is, of als je net met HTML bent begonnen.

Koen!
%Europe/Berlin %596 %2009, 15:18
iframes vervangen door een AJAX include lijkt me makkelijker...
maar iFrames gebruiken is opzich niet zo vreemd als het systeem als wat ouder is, of als je net met HTML bent begonnen.
Niet heel lullig bedoeld, maar content inladen met AJAX is nog vele malen lelijker dan iframes (met iframes kunnen zoekmachines de content in ieder geval nog ophalen).

Ik zou zeggen, maak de layout grotendeels opnieuw. Ditmaal niet gebruik makend van iframes, maar nette divjes en goede css. Het kost wat werk, maar dan heb je ook wat.

Draiden
%Europe/Berlin %402 %2009, 10:39
Bedankt voor het reageren op deze post.

@Koen: Helaas is het opnieuw maken van de layout geen optie omdat het een template is in een systeem wat ongeveer 150 websites bevat. Dit zou dan betekenen dat het overal opnieuw in elkaar gezet moet worden. Ik begrijp daarentegen wel je punt.

Ik heb al geprobeerd om het door een <object> te veranderen maar dat werkt ook niet omdat dat niet door Internet Explorer word herkent.

Ik heb het script wat de iframe bijschaald (zodat hij goed past in het scherm, dit wordt ververst wanneer de gebruiker de pagina qua formaat aanpast) herschreven zodat het allemaal dynamischer werkt helaas lost dit niet het probleem op in Internet Explorer 7 aangaande een bibberende cursor.