Volledige versie bekijken : Opnieuw (pre)laden voorkomen
Gebruiker 99
%Europe/Berlin %612 %2005, 15:41
Stel, ik heb een website die gebruik maakt van een Flash header, met navigatie. Deze header bevat naast deze navigatie ook een stuk content, waardoor deze redelijk groot wordt, en dus wordt gepre-load.
Ik klik op een menu-item, waardoor hij een andere pagina gaat laden. Ook deze pagina gebruikt dezelde header. Wat het menu-item doet is een andere include openen, die onder de header dmv php gedisplayed wordt.
Nu laad hij dus, opnieuw, de header, gezien hij bij het verwisselen van includes de complete pagina herlaad. Ja, hij is gecached, waardoor de pre-loader voorbij schiet, maar je ziet hem nog wel, en eerlijk gezegd zou ik liever hebben dat hij de navigatie gewoon laat staan.
Moet dit met (i)frames, of kan dit anders? Ik zou graag een lange scrollbar uiterst rechts behouden, ipv een kleintje onder de header.
schoonmoeder
%Europe/Berlin %626 %2005, 16:01
iframes is een oplossing.
werk zelf dan met div's die opnieuw worden geladen maar dat werkt hetzelfde
SaphuA
%Europe/Berlin %632 %2005, 16:10
Of anders een code in je preloader die eerst kijkt of hij al geladen is, dan moet je maar even een zwart scherm of een animatie oid laten zien.
Gebruiker 99
%Europe/Berlin %632 %2005, 16:11
Hebben die ook een aparte scrollbar, zoals een iframe? Het gaat mij er om dat, als de content in een iframe langer wordt dan het scherm toelaat, de iframe een scrollbar krijgt, en niet de complete pagina, terwijl dit laatste is wat ik zoek.
Indien die divs geen aparte scrollbars hebben is dit de oplossing die ik zoek.
xtr0
%Europe/Berlin %652 %2005, 16:39
volgens mij kan je gewoon de hoogte en breedte van je iframe instellen, zoek eens op www.handleidinghtml.nl (http://www.handleidinghtml.nl) daar wordt het vast wel uitgelegd
Gebruiker 99
%Europe/Berlin %730 %2005, 18:32
Kan ook, maar zoals ik dus al zei, wil ik geen iframes gebruiken, omdat ik de standaard, in de browser ingebouwde scrollbar wil gebruiken, en geen scrollbar van de iframe.
Ook kan ik geen grote iframe gebruiken zodat scrollen hierin voorkomen wordt, en de browser scrollbar gebruikt wordt, gezien de content variabele lengtes heeft, en ik geen witte vlakken wil bij de kortere pagina's, omdat de iframe te groot is.
Gebruiker 99
%Europe/Berlin %475 %2005, 12:24
Iemand?
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %480 %2005, 12:32
Als je wilt dat de flashheader (menu+content) geladen blijft, en dus blijft staan, en je wilt de browser scrollbar gebruiken, dan is de enige oplossing een headerframe (met de flashheader) en een mainframe (met de php include) in een frameset te plaatsen en dat zo te gebruiken.
Zowel iframes als een scrollable divje krijgen een eigen scrollbar en is bij jou dus geen optie.
Gebruiker 99
%Europe/Berlin %487 %2005, 12:41
Zo simpel.. Had ik moeten weten natuurlijk.
BTW, leuk om hier een fellow BP-er tegen te komen. ;) Alleen een paar jaartjes voor mij.
Bedankt, zal het proberen!
EDIT : Heh, en dezelfde studie. Wordt steeds gekker.
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %496 %2005, 12:54
Heheh. Zo ben je gelijk gaan graven :P
BP...ja lang geleden heheh, ik zat daar ooit nog in de 'feest/leerlingen' commissie, ik ging voor het feest natuurlijk [:o)]
Succes :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.