PDA

Volledige versie bekijken : Roll on doorlaten spelen wanneer roll out is

Bernie
%Europe/Berlin %578 %2005, 14:53
Ik wist niet hoe ik de TT beter konm formuleren :)

Naja, ik heb dus een vraagje, ik heb een button animatie, eentje wanneer de muis op de knop zit, en eentje wanneer de muis van de knop af is, de animatie bij roll over is iets wat uitschuift naar rechts, bij roll out schuift dat ding er weer terug. Maar als iemand heel kort op mijn knop zit, en er direct weer afgaat, en het geen wat moet uitschuiven nog niet helemaal is uitgeschoven, speelt hij dus weer het geen vanaf frame 36 af, en dat zorgt voor een lelijke animatie. Je zult het zeker niet snappen wat ik allemaal zeg, dus ik heb de swf als bijlage gedaan. Hieronder de code van de button layer.....

on (rollOver){
this. gotoAndPlay (2);
}
on (rollOut){
this. gotoAndPlay (36);
}

vincoid
%Europe/Berlin %605 %2005, 15:31
ik weet wat je bedoelt, je maakt gewoon 1 button animatie van dat ding dat naar rechts gaat. Vervolgens geef je je button deze code:

on (rollOver){
mouseover = true;
}

on (rollOut){
mouseover = false;
}

if (mouseover == true{
nextFrame();
} else {
prevFrame();
}

dit zorgt ervoor dat de animatie wordt afgespeeld als de muis erop zit en terugspeelt als de muis er af is

Bernie
%Europe/Berlin %614 %2005, 15:44
ik weet wat je bedoelt, je maakt gewoon 1 button animatie van dat ding dat naar rechts gaat. Vervolgens geef je je button deze code:

on (rollOver){
mouseover = true;
}

on (rollOut){
mouseover = false;
}

if (mouseover == true{
nextFrame();
} else {
prevFrame();
}

dit zorgt ervoor dat de animatie wordt afgespeeld als de muis erop zit en terugspeelt als de muis er af is

Ik heb het geprobeerd, en het werkt dus niet ;(

Misschien komt dat omdat ik vergeten ben te vertellen dat mijn button gewoon een MC met een trancparante button er over heen?

Bernie
%Europe/Berlin %623 %2005, 15:57
Ik heb het geprobeerd, en het werkt dus niet ;(

Misschien komt dat omdat ik vergeten ben te vertellen dat mijn button gewoon een MC met een trancparante button er over heen?
Voor de duidelijkheid dus:

In de MC zit naast eeen paar layers met een animatie (graphics) ook een layer met een transparante button. Dit om het als een knop te kunnen laten werken

bibop
%Europe/Berlin %626 %2005, 16:01
Als ik juist begrijp wat je bedoelt :)
je kan je button in de timeline telkens een nieuw keyframe geven en dan je rollout telkens naar een ander (dus in het begin later) frame doorverwijzen

vincoid
%Europe/Berlin %428 %2005, 11:17
om het als knop te kunnen laten werken kan je toch ook gewoon op je mc zeggen:

on (release){
gotoAndPlay(framewaarjenaartoewilt);
}

die layer met die transparante button zou geen probleem moeten zijn, zolang alle layers maar evenlang duren anders dan zie je de helft opeens niet meer. In principe heb je, als je deze code op je MC zet, die transparante button helemaal niet meer nodig.