Volledige versie bekijken : Probleem met buttons
spenky
%Europe/Berlin %595 %2005, 15:17
Hallo,
ik heb een flash site gemaakt... athants dat probeer ik...
http://members.lycos.nl/marky3/fotosite.html
de knoppen werken wel maar als je bijvoorbeeld een paar keer op home klikt dan gaatie ook naar fotos toe... hij gaat als het ware gewoon heel me lijstje af met buttons...
ik heb hier nog andere versie op me pc staan... en daar gaatie ze geloof ik allemaal willekeurig af maar gaat niet langs fotos en contact.... ik snap erhelemaal nix van....
dit heb ik als code voor de knoppen:
on(release) {
gotoAndPlay("1",1);
}
Niek_M
%Europe/Berlin %598 %2005, 15:21
Ik neem aan dat je hier met scenes werkt.. (zoveel mogelijk proberen te vermijden die scenes).
En heb je wel de nodige stop actions gebruikt??
spenky
%Europe/Berlin %599 %2005, 15:23
Ik heb 5 scenes... ik heb bij iedere knop verwijst hij naar een andere scene... en in iedere scene staat een stop.....
pulletje
%Europe/Berlin %600 %2005, 15:24
Spenky,
Om te beginnen kun je het beste je .fla hier neer zetten, dan kan iedereen tenminste zien hoe alles is ingedeeld. nu kun je namelijk niks anders zien dan wat er is gemaakt. ten tweede, neem ik aan dat je met scene's werkt. aangezien je een GotoAndPlay ("1",1) hebt. dit kun je beter in 1 scene houden. en alleen verwijzen naar de frame waar de foto's in staan. als je namelijke onder elke knop "1",1 hebt staan, gaat hij iedere keer terug naar frame 1 van scene 1. wil je een duidelijke uitleg dan zul je dus toch je fla online moeten zetten.
hmm... 2 minuten 2X hetzelfde antwoord.....
spenky
%Europe/Berlin %605 %2005, 15:31
ik heb hier de .fla
http://members.lycos.nl/marky3/fotosite.rar
http://members.lycos.nl/marky3/fotosite.fla
("doel opslaan als")
Niek_M
%Europe/Berlin %607 %2005, 15:35
Je hebt de scene ander genoemd dan je doet in AS, je hebt namelijk Scene 2 i.p.v 2
en het zou moeten zijn
on(release) {
gotoAndPlay("Scene 2",1);
}
spenky
%Europe/Berlin %611 %2005, 15:40
okee het werkt nu wel :D maar als ik nu nog steeds 2x op home klik gaatie naar video :S, denk dat ik gewoon als ik bij home ben die button weg moet halen.
Niek_M
%Europe/Berlin %613 %2005, 15:42
Ja zou een optie kunnen zijn, of misschien gebruik maken van "._enabled" ofzo :)
pulletje
%Europe/Berlin %618 %2005, 15:50
dat ie naar video gaat komt doordat Scene 3 bij jou in het rijtje onder Scene 1 staat. zou Scene 2 onder Scene 1 staan, zou hij bij foto's terecht komen. Daarom moet je ook zo min mogelijk met scene's werken.
spenky
%Europe/Berlin %623 %2005, 15:58
ohkee. maar ik begrijp niet hoe ik dan scene 2 onder scene 1 kan zetten...
maar zo werktie wel :
http://members.lycos.nl/marky3/fotosite2.html
dus bedankt :D
Niek_M
%Europe/Berlin %625 %2005, 16:00
Hmm, volgens mij maakt het helemaal niet uit welke volgorde de scene's staan.. je roept namelijk de scenes aan met codes, en deze codes checkt eerst de scene naam. En springt er dan naartoe.
spenky
%Europe/Berlin %635 %2005, 16:15
kan je scenes ook een naam geven? werkt wat overzichtelijker...
pulletje
%Europe/Berlin %643 %2005, 16:26
ja zeker kan dat. ==> shift + F2 dan krijg je een overzicht met alle scene's die je hebt. dubbelklikken en je kunt de naam veranderen. je moet dan wel bij je buttons "Scene 2" vervangen voor bv. "foto" . Maar nogmaals probeer zo min mogelijk met scene's te werken
inbedrijf2
%Europe/Berlin %784 %2005, 19:48
Hier dan ook een tip, waar je dan beter mee kan werken met een target. eigenlijk is het principe hetzelfde als een scene alleen laad je alles in, in een MC, wat je dan eigenlijk doet is wat je nu maakt in scene's zet je dan in aparte Fla's waar je uiteindelijk een SWF'S van maakt die je inlaad in je hoofd SWF
voorbeeld wat voorn actie je aan een knop hangt met als doelstelling een MC target
on (release) {
loadMovie("naam van je->.swf", 'target');
Hoe kom je nu bij die naam van die target MC zo noem je je MC dat is de instance name
die target zet je dus op je tijdlijn en daar laad je alle SWF bestanden die je maakt daarin probeer het eens zou ik zeggen, en als je vragen hebt horen we die natuurlijk graag :D
damarez
%Europe/Berlin %821 %2005, 20:43
of gewoon werken in 1 scene en dan ipv te verwijzen naar getallen je verwijst naar frame labels dus 1 actions 1 layer label en
succes
spenky
%Europe/Berlin %875 %2005, 22:01
ik snap niet helemaal wat je bedoelt met een MC... de rest stap ik wel...
Waarom kan je eigelijk beter niet met scenes werken?
spenky
%Europe/Berlin %933 %2005, 23:24
kan ik ook hele scenes kopieren... dus dan bedoel ik... de timeline met alle layers enzo kopieeren naar een bijv scene 2....
inbedrijf2
%Europe/Berlin %015 %2005, 01:21
Nog even voor het slapen gaan een voorbeeld (http://www.inbedrijf-media.nl/FF/FFvoorbeeld.rar) :D
Het is een hele simpele maar hij zit zo logisch in elkaar dat ik er echt (hopelijk ;) ) geen uitleg bij hoef te geven.
MC = movie clip (een standaard afkorting als je veel F1 gebruikt in flash zul je hem nog veel vaker tegen komen)
spenky
%Europe/Berlin %027 %2005, 01:40
Nog even voor het slapen gaan een voorbeeld (http://www.inbedrijf-media.nl/FF/FFvoorbeeld.rar) :D
Het is een hele simpele maar hij zit zo logisch in elkaar dat ik er echt (hopelijk ;) ) geen uitleg bij hoef te geven.
MC = movie clip (een standaard afkorting als je veel F1 gebruikt in flash zul je hem nog veel vaker tegen komen)
ohhh okee ik snap het....
dus target is meer een naam die je geeft aan de retrangle waar je bestanden moeten komen... dus in mijn geval gooi ik standaart die top banner neer en link daarvan uit gewoon steeds een file die daar dus neerkomt in dat 4kante "target". aan dat vierkant hoef ik verder nix te doen alleen de instance naam target te noemen?
bedankt in iedergeval :D
inbedrijf2
%Europe/Berlin %454 %2005, 11:54
Dat heb je helemaal goed
spenky
%Europe/Berlin %035 %2005, 01:51
ehm ik heb gedaan zoals jullie gezegt maar het werkt niet.... alleen home doet het...
fotositenieuw2.swf is de main alst ware... dus die openen....
template.fla is dus waar de buttons zitten...
http://members.lycos.nl/marky3/Versienieuw.rar
(doel opslaan als..)
Dauntless
%Europe/Berlin %036 %2005, 01:52
Kan je je .fla includen?
spenky
%Europe/Berlin %486 %2005, 12:40
Kan je je .fla includen?
je was net iets te snel:P hij zit er nu wel bij
spenky
%Europe/Berlin %570 %2005, 14:41
... ... ... ...
Dauntless
%Europe/Berlin %574 %2005, 14:47
Je .rar is beschadigd..
refresh
%Europe/Berlin %618 %2005, 15:50
werkt prima hier . maar ik kan het probleem ook niet vinden
spenky
%Europe/Berlin %618 %2005, 15:51
Je .rar is beschadigd..
hij werkt gewoon hoor...
spenky
%Europe/Berlin %818 %2005, 20:39
niemand? ik stagneer een beetje namelijk.....
spenky
%Europe/Berlin %594 %2005, 15:16
:( eg niemand? want hebbut nogal nodig namelijk....
Dauntless
%Europe/Berlin %610 %2005, 15:38
Ik wil best helpen, maar ik krijg die rar echt niet open :s Kan je hem misschien zippen of zo? Of rechtstreeks de .fla online zetten?
Rainman
%Europe/Berlin %610 %2005, 15:39
Je zou gotoAndPlay("Scene 2", 1); moeten gebruiken in plaats van gotoAndPlay("2", 1);
Je kunt dus het beste je Scene namen veranderen dan hoef je niet alle knoppen aan te passen. Klik op SHIFT+F2 om het Scene window te openen en verander de namen van de Scenes in 1, 2, enz.
refresh
%Europe/Berlin %838 %2005, 21:07
Heb hem ook nog een keer gezipt en geupload ( vriend van spenk )
http://refresh.sohosted.com/Versienieuw.zip
Je zou gotoAndPlay("Scene 2", 1); moeten gebruiken in plaats van gotoAndPlay("2", 1);
Je kunt dus het beste je Scene namen veranderen dan hoef je niet alle knoppen aan te passen. Klik op SHIFT+F2 om het Scene window te openen en verander de namen van de Scenes in 1, 2, enz.
Miss heb jij nog de versie die in de op staat. met de nieuwe is het met verschillende swf's gedaan. :(
Rainman
%Europe/Berlin %962 %2005, 00:06
Dat was het bestand uit een eerdere post.
Er is blijkbaar iets fout gegaan bij het maken van de rest van de buttons (op de Home-button na). Ik heb een nieuwe button gemaakt en nu doen alle links het.
Je hoeft trouwens geen 6 buttons te maken. Je hoeft er maar één button (ik zou ze wel een Instance naam geven zodat je snel kunt zien om welke button het gaat). Scheelt in de filesize (niet veel maar toch...). Je kunt dan de breedte in het Properties panel aanpassen.
spenky
%Europe/Berlin %557 %2005, 14:23
Dat was het bestand uit een eerdere post.
Er is blijkbaar iets fout gegaan bij het maken van de rest van de buttons (op de Home-button na). Ik heb een nieuwe button gemaakt en nu doen alle links het.
Je hoeft trouwens geen 6 buttons te maken. Je hoeft er maar één button (ik zou ze wel een Instance naam geven zodat je snel kunt zien om welke button het gaat). Scheelt in de filesize (niet veel maar toch...). Je kunt dan de breedte in het Properties panel aanpassen.
ohkee dankje :)
als ik een link maak in een swf en dan open in dat target, dan kan ik gewoon in die swf weer doorlinken naar een andere swf in dat target..
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.