PDA

Volledige versie bekijken : Zoeken op postcode (software/diensten)

moxie
%Europe/Berlin %359 %2005, 09:37
Een klant vraagt om de mogelijkheid om te zoeken op postcode. Nu zie ik op internet genoeg sites die dit doen, maar het is me niet duidelijk hoé. Zijn daar kant en klare programma's voor te krijgen of diensten op het internet (m.u.v. postcod.nl) of gaat dit via een eigen database waar alle postcodes van Nederland instaan? Als ik ga zoeken via Google vind ik voornamelijk software waar je (net als bij postcode.nl) kunt zoeken naar adressen en dergelijke.

Ik ben nog onbekend met databases en wil daarom even uitzoeken of het iets is wat ik zelf voor elkaar kan krijgen of dat er dus een dienst voor is die ik kan integreren in de site.

mech7
%Europe/Berlin %389 %2005, 10:20
Ik heb welleens gehoord dat die cd's van telefoongids etc waar je op postcode kan zoeken vrij makkelijk te kraken waren... maareh dat mag vast niet :P

Eerste hit op google: http://www.postcode.nl/index.php?PageID=55

moxie
%Europe/Berlin %688 %2005, 17:31
Maar hoe werkt het dan? Moet je zo'n hele database in je éigen database hebben staan en ook alle koppelingen en toestanden aanmaken (je hoort het al, geen kaas hiervan gegeten ;) of is er dus een service die dit voor je kan doen?

De Kale
%Europe/Berlin %692 %2005, 17:36
dit is typisch iets dat je met webservices doet.
dit kun je vast wel bij postcode.nl oid als service afnemen.
ik heb het ook een keer bijna moeten implementeren, maar de contracten waren iets te prijzig...