PDA

Volledige versie bekijken : AS 3.0 linken naar scenes

Stridtie
%Europe/Berlin %598 %2009, 15:21
ik weet niet hoe het komt maar het linken naar andere scenes lukt me gewoon niet.
met de oudere actionscript kan ik niet werken, omdat als je de button of dergelijke aanklikt je niet meer codes zelf kunt opzetten.
dus heb ik hier wat rond naar mensen die hetzelfde probleem hebben en die code over genomen. Maar ik blijf het probleem hebben.

vb van een mijn code:

info.addEventListener(MouseEvent.CLICK, naarInfo);

function naarInfo (event:Event):void
{
gotoAndPlay ("Info", "InfoA");
}

ik ge ervanuit dat je voor die addEvent de insertnaam moet geven van u button en dan playScene een subrouting of hoe dat ze het ook weer mogen noemen.
maar als ik het wil afspelen kijk ik ofwel de foutmedling dat de functies gedupliceert zijn (maar heb die code meerdere keren nodig op verschillende scenes) ofwel geef ik ze een andere naam de functie en komt er geen foutmelding, maar dan lukt het ook nog steeds niet en zegt hij dat de scenes niet gevonden worden.

vroeger ging het toch zooo veeel makkelijker aan toe.

Jan
%Europe/Berlin %616 %2009, 15:47
vroeger ging het toch zooo veeel makkelijker aan toe.
1)In CS4 kan je nog altijd gewoon in AS2(1) op je buttons scripten.

2)Vroeger werd ook het gebruik van meerdere scenes voor de meeste soorten projecten afgeraden (door o.a. Adobe zelf) en dat zal met AS3 niet veranderd zijn.

Gebruik 1 tijdlijn en gebruik daarop framelabels daar waar je vroeger naar een andere scene zou gaan. (Als je fla gecompiled wordt zet Flash trouwens zelf al die scenes op 1 tijdlijn achter elkaar.)

En ook dat script hoor je eigenlijk niet op zoveel plaatsen te herhalen.
In principe kan je alle script in 1 frame houden. En beter nog in (een) aparte class(es)

Groeten;
Jan

Stridtie
%Europe/Berlin %628 %2009, 16:05
feit is denk ik dat we voort school as3 moeten gebruiken aangezien we in de lessen altijd as3 zien.
maar als ge op tijdlijnen zelf werkt? das dan toch enorm gepruts?

en dat op verschillende platen dat weet ik, maar als ik dat in scenes zou doen voor te linken, moet ik dat dan in iedere scene bijna doen.

dus als ik het zo zie ga ik enorm afzien met mijn project.

merci voor raad dat je me gaf.

Jan
%Europe/Berlin %645 %2009, 16:29
maar als ge op tijdlijnen zelf werkt? das dan toch enorm gepruts?
Je kan ook in plaats van 5 scenes 5 movieclips gebruiken en elke movieclip(tijdlijn) als een scene beschouwen. Die 5 movieclips zet je dan in Frame1 van de hoofdtijdlijn op verschillende layers(om makkelijk te kunnen werken) en je legt ze op elkaar.
En via actionscript toon je de juiste met mc1.visible=true //en de rest false (daar waar je vroeger iets deed als gotoAndStop("scene1",1)
En dan kan je ook al je script in frame1 houden.

Groeten;
Jan