Volledige versie bekijken : buttons go to scene as3
RvDelft
%Europe/Berlin %422 %2009, 11:08
ik ben een flash site begonnen en ik ben niet helemaal thuis in as3, maar ik word wel aangeraden daar mijn site in te bouwen dus...
mijn probleem:
ik heb verschillende scene's in mijn site en nu wil ik dat ik via buttons kan switchen tussen de scene's. alleen ben ik al het hele internet afgelopen voor dat as3 script maar of het is een script in as2 of hij doet het niet...
kan iemand mij hierin helpen?
mvg
Rvdelft
sjors-wat?
%Europe/Berlin %432 %2009, 11:23
Omdat het aangeraden word doe je dat maar? Als je iets niet kan moet je het ook niet
doen. Je kan beter eerst gaan leren dmv tutorials/boeken/voorbeelden dan meteen
beginnen. Daar heb ik verder niets mee te maken.. Dus:
mijnButton.addEventListener(MouseEvent.CLICK, playScene2);
function playScene2 (event:Event):void
{
gotoAndPlay ("scene2", "start");
}
in as3.0 werk je niet meer met direct zoals je in as2 wel deed bijv. on(release) maar nu geef je je movieclip/button een EventListener, in die event listener noem je een
functie die hij moet uitvoeren als je de event uit voert die tussen de 2 haakjes staat
in dit geval CLICK.
De functie die hij uitvoert bevat hier niets meer dan
gotoAndPlay ("scene2", "start"); het stukje voor de komma is de scene waar hij heen moet
gaan en de 2de is het frame label van de scene waar hij heen moet gaan.
Dit is eigenlijk veel 'moeilijker' dan in as2 maar als je meer wilt toekennen aan een button
dan alleen een gotoAndPlay dan word het wel handiger om te gebruiken.
Succes ermee,
Groeten Sjors,
RvDelft
%Europe/Berlin %439 %2009, 11:33
oke dankje!
maar mij is vertelt dat de browsers beter werken op as3 dan as2. maar lekker belangrijk:P
rvdelft
sjors-wat?
%Europe/Berlin %451 %2009, 11:50
Dat zou best kunnen, maar actionscript word sowieso bijna tot helemaal niet door
de browser beïnvloed. Dus daar moet je het niet voor laten om as2 te gebruiken.
Gewoon er mee beginnen, een heel project beginnen met as3 lijkt mij niet zo'n goed
idee.
Groeten Sjors,
RvDelft
%Europe/Berlin %566 %2009, 14:35
ik heb hem geprobeert en hij doet het!
haha maar alleen speelt hij de zelfde scene weer opnieuw af...:P:S
sjors-wat?
%Europe/Berlin %670 %2009, 17:05
Beetje laat maar ik ben een even niet hier geweest..
Je kan gewoon een stop(); op welk frame dan ook zetten. Je kan ook als geen animatie
gebruikt gotoAndStop(226); gebruiken dan stopt hij meteen op het frame waar hij heen
gaat ;)
Groeten Sjors,
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.