Luane11
%Europe/Berlin %501 %2009, 13:02
Hoi!
Ik zit met een probleem. Ik heb via internet een tutorial gevonden om mijn imagegallery te maken. Echter reageert deze op elke muisbeweging, terwijl ik graag wil dat hij alleen beweegt wanneer ik er met de muis overheen ga.
Naar mijn idee moet dit niet zo moeilijk zijn, maar mijn actionscriptkennis is minimaal, dus ik weet niet zo goed hoe ik mijn script kan veranderen, zodat het op mijn manier werkt.
meer uitleg over mijn imagegallery:
Op mijn stage heb ik een MC, genaamd:
MCscroller1_mc
Deze MC bevat weer een Mc, genaamd:
MCscroller.
De heb ik het volgende script meegegeven:
onClipEvent (enterFrame) {
_x += ((-(Math.abs(_parent._xmouse)/(TotalWidth/2))*(-(TotalWidth/2)+(_width/2)) * (_parent._xmouse / Math.abs(_parent._xmouse))) - _x) / 5;
}
De Movieclip MCscroller bevatten buttons waarin mijn images staan.
Op mijn hoofdstijdlijn heb ik het volgende script staan:
stop();
fscommand("showmenu",false);
fscommand("allowscale",false);
_global.TotalWidth = 750;
Hieronder ook mijn swf file. Op een of andere manier was mijn zipfile van mijn .fla file te groot. Kan ik eventueel mailen, mocht je niet uit bovenstaande beschrijving komen
Kan iemand mij helpen?? Ik krijg het zelf niet voor elkaar [V]
Alvast bedankt!!
groeten Luane11
Ik zit met een probleem. Ik heb via internet een tutorial gevonden om mijn imagegallery te maken. Echter reageert deze op elke muisbeweging, terwijl ik graag wil dat hij alleen beweegt wanneer ik er met de muis overheen ga.
Naar mijn idee moet dit niet zo moeilijk zijn, maar mijn actionscriptkennis is minimaal, dus ik weet niet zo goed hoe ik mijn script kan veranderen, zodat het op mijn manier werkt.
meer uitleg over mijn imagegallery:
Op mijn stage heb ik een MC, genaamd:
MCscroller1_mc
Deze MC bevat weer een Mc, genaamd:
MCscroller.
De heb ik het volgende script meegegeven:
_x += ((-(Math.abs(_parent._xmouse)/(TotalWidth/2))*(-(TotalWidth/2)+(_width/2)) * (_parent._xmouse / Math.abs(_parent._xmouse))) - _x) / 5;
}
De Movieclip MCscroller bevatten buttons waarin mijn images staan.
Op mijn hoofdstijdlijn heb ik het volgende script staan:
stop();
fscommand("showmenu",false);
fscommand("allowscale",false);
_global.TotalWidth = 750;
Hieronder ook mijn swf file. Op een of andere manier was mijn zipfile van mijn .fla file te groot. Kan ik eventueel mailen, mocht je niet uit bovenstaande beschrijving komen
Kan iemand mij helpen?? Ik krijg het zelf niet voor elkaar [V]
Alvast bedankt!!
groeten Luane11