PDA

Volledige versie bekijken : [Vraag]Flash en XML

yooze
%Europe/Berlin %596 %2005, 15:18
Hallo,
Is het mogelijk om een met Flash een XML bestand te veranderen,
bv Ik heb een dynamic box en het geen wat erin staat staat in een XML document maar ik wil zonder dat ik die XML moet verandere en dan weer uploade die text veranderen,dus vroeg ik me af kan je dat doen met een flash bestand?
(het mag niet via php of perl of mysql gebeuren wekt niet op mijn server)

Thanks in advance,

Mathias

Dauntless
%Europe/Berlin %602 %2005, 15:28
Gaat niet.

Roenes
%Europe/Berlin %655 %2005, 16:44
Dauntless, dat is misschien wel erg kort door de bocht ;) alhoewel het wel klopt wat je zegt. :)

Dit gaat idd niet lukken omdat flash maar 1 mogelijkheid heeft om data weg te schrijven en dat is naar een shared object. Dit is te vergelijken met een cookie en daarom niet handig in dit geval.
Flash kan alleen maar andere data wegschrijven via serverside manieren, maar je geeft al aan dat je server dat niet ondersteund.
Misschien zijn er externe programma's die met flash samen dingen kunnen wegschrijven (niet dat ik weet), daar zou je nog eens op kunnen zoeken op internet en anders gaat het idd niet lukken :)

yooze
%Europe/Berlin %702 %2005, 17:51
Bedankt voor de hulp,
Ik ga eens zoeken naar zo programma's,is flex niet zo een programma?
Maar ik heb nu een server gevonden die php ondersteunt maar niet alle php scripten zou je me misschien een php script kunnen geven ik heb al 1 gehad voor te verandere maar werkte niet, ik dacht dat ik het op deze site gevonden had.

thanks

Roenes
%Europe/Berlin %753 %2005, 19:05
Flex is daar niet voor bedoeld. Dat is voor andere doeleinden :)

En kun je het script wat je al had even showen, misschien zit daar een klein foutje in dat we kunnen verhelpen. In php kun je commando's als fopen, fwrite, fclose gebruiken :) Zie php.net voor uitleg daarover :)

yooze
%Europe/Berlin %753 %2005, 19:04
Het script had ik hier gevonden maar al lang verwijderd,
kan misschien iemand anders me een goed scrpt of tutorails geve voor dat.