PDA

Volledige versie bekijken : error 1061, hulp gevraagd.

coo
%Europe/Berlin %481 %2009, 12:32
hallo,!

ik ben bezig met een site. nou heb ik een knop die moet geluid maken en bewegen als je er over heen gaat, en als je er van af gaat moet hij helemaal stoppen.

in mijn geval stopt nu alleen de beweging en niet het geluid. ik heb een knop gemaakt in flash en die heb ik de naam geluidBtn_1 gegeven.
met geluidje staat apart en heet Geluid_1.

Ik heb dit nu als actionscript:

var geluidBtn_1:Geluid_1
geluidBtn_1 = new Geluid_1

geluidBtn_1.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER ,playSound_1)
geluidBtn_1.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OUT, stopSound_1)

function playSound_1(event:MouseEvent) {
Geluid_1.play(1);
}

function stopSound_1(event:MouseEvent) {
Geluid_1.stop(1);
}

en ik krijg bij de error 1061: Aanroep van een mogelijk niet-gedefinieerde methode play via een verwijzing van het type 'static' Class.

kan iemand mij helpen?
alvast bedankt, groetjes co

Jan
%Europe/Berlin %501 %2009, 13:02
Je script:
Geluid_1.play(1);
maar Geluid_1 is een class en dus verwacht actionscript in jouw script een static method en geen 'instance method'. Dus je moet de method aanroepen op je instance:
geluidBtn_1.play(1);
EN je Gelduid_1 class moet dan de MovieClip extenden zodat je frame1 kan playen(), of je moet een custom class gemaakt hebben met een play() method die een int paramater verwacht die dan waarschijnlijk verwijst naar array(index) waarin je Sound objects zitten en waarop je dan een 'sound.start()' method aanroept oid.

Groeten;
Jan

coo
%Europe/Berlin %569 %2009, 14:40
okeej dankjewel. ik ga het even bekijken :)!

coo
%Europe/Berlin %381 %2009, 10:09
hallo,

nu ik dat heb gedaan krijg ik deze fout:

TypeError: Error #1034: Type Coercion failed: cannot convert flash.display::SimpleButton@1521e481 to geluid_1. at flash.display::Sprite/constructChildren() at flash.display::Sprite() at flash.display::MovieClip() at help_fla::MainTimeline()

kan iemand me vertellen hoe ze dit bedoelen? :)