PDA

Volledige versie bekijken : online txt. bestand aanpassen????

juma30
%Europe/Berlin %620 %2009, 15:53
hallo

ik heb nog nooit iets in zo'n forum gervraagt
en ik weet ook niet waar ik het neer moet zetten
maar mijn vraag is ik heb een website in flash gemaakt en de tekst word extern geladen vanuit txt. bestanden nou wil ik iets maken dat je online kan inloggen en die txt. bestanden kan aanpassen ik heb overal op internet gezocht heb iets over fwrite gevonden
mijn kennissen van php en mySQL is vrijwel 0 heeft iemand iets wat hierop lijkt of weet iemand hoe ik dit moet gaan aanpakken???

alvast bedankt

gr juma

Salvago
%Europe/Berlin %631 %2009, 16:08
Je kunt beginnen met melden welke Flash ActionScript versie je gebruikt, zodat dit topic naar de juiste categorie verplaatst kan worden.

Daarnaast is in de help (F1) redelijk wat te vinden over het lezen uit, en schrijven naar .txt files vanuit flash.
Als ik het me goed herinner zijn er een stel complicaties bij ivm domains en flash 'security', maar daar zal iemand anders over moeten toelichten. Hier kun je overigens ook info over vinden in de Help(F!), op het forum, en op Google.

excuses als ik wat bot overkom

juma30
%Europe/Berlin %495 %2009, 12:54
het is me al gelukt om de tekst extern te laden maar ik wil die txt. bestandjes makkelijk online kunnen aanpassen (voor klant) dus ik moet gewoon iets van inlog hebben dat hoeft niet eens is in flash te zijn van mij

rolandpeelen
%Europe/Berlin %537 %2009, 13:53
Je kunt beginnen met melden welke Flash ActionScript versie je gebruikt, zodat dit topic naar de juiste categorie verplaatst kan worden.[/SIZE]

Moeilijk he.. Pff.. Lees even de post door voordat je antwoord geeft..
Ohjah, en google (een zoekmachine) kan trouwens OVERAL op het internet zoeken naar dingen.. Zie hier:

http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&hs=yZS&q=php%2Bedit+text+files&btnG=Zoeken&meta=

M.a.w. In de tijd die het je hier kostte om te registreren had je het antwoord al kunnen hebben.

juma30
%Europe/Berlin %618 %2009, 15:50
ik heb ook veel op google gezocht maar ik krijg alleen maar van die programmatjes waar ik niks aan heb ik zoek echt iets dat het txt bestand kan openen en dan editten en opslaan en dit moet dan ook nog is beveiligd worden en online kunnen en zoiets kan ik gewoon echt niet vinden

sorry voor sommige dingen maar ik ben niet zo bekent met die forums en zo

juma30
%Europe/Berlin %621 %2009, 15:54
ik heb al iets gevonden wat er een beetje op lijkt het heet php file manager alleen dit is nog net iets te overdreven om wat txt bestandjes aan te passen maar zou opzich wel goed zijn hierbij kun je ook een wachtwoord in stellen maarja is volgens mij niet echt veilig, is dit veilig en hoe kan ik anders dat php bestand beveiligen

bedankt alvast

rolandpeelen
%Europe/Berlin %630 %2009, 16:07
Wellicht is het een beter plan alles te importeren vanuit xml.
Dan kun je met een CMS als modx alle content beheren.

Zie hier: http://modxcms.com/learn/solutions/flash-cms.html

Excuses voor mijn botte antwoord eerder.. :) :#

juma30
%Europe/Berlin %634 %2009, 16:13
ja volgens mij is dat wel wat ik bedoel
maar ik zou echt niet weten waar ik moet beginnen en wat ik moet doen
ik heb nog niet zoveel ervaring