PDA

Volledige versie bekijken : Upload img knop werkt wel/niet bij phpBB version 2+

leon_surfdude
%Europe/Berlin %416 %2009, 10:59
Ik beheer een forum dat gemaakt is met phpBB(version 2+). Nu kreeg ik een vraag van een lid. Hij wil een foto kunnen toevoegen bij het plaatsen van een bericht. Deze gebruiker ziet de upload afbeelding knop niet op het formulier, terwijl de knop bij mij wel zichtbaar is. (zie afbeelding).

Iemand enig idee waarom deze knop bij de ene gebruiker wel zichtbaar is, en bij een andere gebruiker niet?

http://www.sindi.nl/upload_img.jpg

Koen!
%Europe/Berlin %468 %2009, 12:15
Ik ben niet bekend met phpBB, maar staan de rechten van dat lid wel goed ingesteld?

leon_surfdude
%Europe/Berlin %513 %2009, 13:19
@Koen!: Als het goed is staan de rechten wel goed ingesteld.

Kan het ermee te maken hebben met bepaalde software(bijv. java oid) die bij de gebruiker geïnstalleerd moet zijn? of met beveiligingsinstellingen van de browser oid?

Ik zit nu al een paar jaar in de websites, maar ben dit nog nooit tegengekomen...

sjors-wat?
%Europe/Berlin %572 %2009, 14:45
Dat kan altijd. Het kan ook zo zijn dat een add-on van FF moeilijk doet. Als je die
gebruiker nu eens een bericht stuurt met de vraag erin welke browser hij gebruikt
en welke evt. add-ons dan weet je of het aan hem ligt of dat het probleem bij jou ligt.

Succes,
Groeten Sjors,

leon_surfdude
%Europe/Berlin %587 %2009, 15:06
Dat weet ik al, diegene gebruikt Internet Explorer 7. Ik heb getest met Internet Explorer 6, 7, 8 en FireFox 3. Bij mij geen probleem...

Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat 't een plugin/addon probleem is, in feite word er gewoon een popupje geopend met een uploadscriptje... gewoon HTML dus. Maar ik sluit het ook niet uit...

Vanavond zal ik me eens verdiepen in het rechten verhaal, mss dat daar wat meer in te vinden is... Ik ben ook niet zo heel bekend met phpBB, de website bestond al, maar de beheerder is ermee gestopt en ik heb zijn werk overgenomen...

Anyway, mocht er nog iemand zijn met andere ideeën over dit probleem, laat maar weten!

sjors-wat?
%Europe/Berlin %599 %2009, 15:23
Nou het is best mogelijk dat dit door een add-on komt.. Ik kon laatst hier mijn errors
vanuit Flash niet posten.. Want dan werd mijn post afgekapt bij de eerste..

Op internet kan alles.

Succes ermee, het klinkt lastig allemaal en ik kan helemaal geen PHP dus ik weet het
ook niet

Groeten Sjors,