PDA

Volledige versie bekijken : Effect herhalen

45808
%Europe/Berlin %631 %2009, 16:09
Hallo,

Ik heb een paar vragen. Ik heb een eenvoudig website in Flash gemaakt met een navigatie en wat pagina's. Ik zou een effect kunnen maken dat zich afspeelt nadat je op een knop drukt voordat je de volgende pagina bereikt. Maar om dit effect bij elke knop te ontwerpen kost veel te veel tijd.

Ik had ooit in een Flash template gezien dat er gebruikt werdt gemaakt van een vlaggetje. Ik geloof dat ik zo iets moet leren om dit te realiseren? Kan iemand mij op weg helpen dmv wat tutorials? En hoe heten die vlaggetjes eigenlijk? Dat maakt het zoeken ook eenvoudiger! Alvast bedankt!

Jan
%Europe/Berlin %662 %2009, 16:54
En hoe heten die vlaggetjes eigenlijk?
Frame labels. Maar of dat is wat je nodig hebt?

Ik zou een effect kunnen maken dat zich afspeelt nadat je op een knop drukt voordat je de volgende pagina bereikt. Maar om dit effect bij elke knop te ontwerpen kost veel te veel tijd.
Wat voor effect?Waarop toegepast?Hoe uitgevoerd?

Groeten;
Jan

45808
%Europe/Berlin %863 %2009, 21:43
Stel je voor dat je bovenaan een navigatiemenu hebt (Home, about me, contact). Daaronder staat content over die pagina. Dus op de home pagina de welkom tekst, about me = een tekst over mij en contact om contact op te nemen.

Als je de pagina bereikt hebt en op de knop "about me" klikt, gaat bijv. het content gedeelte naar links (buiten beeld) en verschijnt er een nieuwe content box weer in beeld met de tekst van "about me".

Het effect om de contentbox te verplaatsen zou ik 3x in de tijdlijn kunnen zetten voor elke knop, maar dat kan denk ik toch door het maar één keer te maken. Volgens mij werkt dat via die frame labels.

martie molenaar
%Europe/Berlin %881 %2009, 22:09
Wat je kan doen is een animatie maken, deze gaat van midden stage, buiten het beeld en weer terug in de stage. In die movieclip doe je jou 3 pagina's, als je movieclip dan buiten beeld is verander je de frame binnen de movieclip naar jou pagina, zo heb je elke pagina hetzelfde effect en steeds andere content.

http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?p=160536#post160536

Een makkelijke manier om een website te maken.

45808
%Europe/Berlin %895 %2009, 22:29
Heel erg bedankt! Dat is wat ik zocht! :)