Volledige versie bekijken : Detectin Flash Version
Sap
%Europe/Berlin %912 %2005, 22:53
Op het moment ben ik bezig met het maken van een Flash Website, maar voordat je op de website zelf komt, wordt eerst gekeken welke Player Versie je hebt, dit wordt gedaan door middel van het volgende script:
var playerVersie = getVersion();
// zoeken naar de verise
versie_txt.text = playerVersie;
// laten zien van de versie
Nu krijg ik het volgende op mijn scherm:
WIN 8,0,22,0
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat je alleen de website kan betreden als je Flash Player versie 5 of hoger hebt?
ik las op internet dat bij WIN 8,0,22,0 de 8 de versie is, en deze de majorVersion heet, dus ik probeerde de code
if (majorVersion == 8) {
gotoAndPlay("enter");
}
else { stop();}
Maar dit werkt niet helemaal, of beter gezegt helemaal niet ;)
Fatty Owl
%Europe/Berlin %932 %2005, 23:22
misschien zo? ik heb dit niet getest en geen idee of het werkt...
if(playerVersie == "WIN 8,0,22,0"){
gotoAndPlay("enter");
}
else {
stop();
}
Dauntless
%Europe/Berlin %934 %2005, 23:25
Zo misschien?
var versie = majorVersion.split(" ");
if (versie[0].substr(0, 1) == "8") {
gotoAndPlay("enter");
}
else { stop();}
Of groter als 5:
if (Number(versie[0].substr(0, 1)) > 8) {
gotoAndPlay("enter");
}
else { stop();}
Sap
%Europe/Berlin %988 %2005, 00:43
De Code
if(playerVersie == "WIN 8,0,22,0"){
gotoAndPlay("enter");
}
else {
stop();
}
Werkt wel , maar volgens mij (weet het alleen niet zeker) kan de 22 ook nog veranderen (vraag me niet hoe).
De code
if (versie[0].substr(0, 1) == "8") {
gotoAndPlay("enter");
}
else { stop();}
werkt niet helemaal, ik heb ook nog wat met de code lopen sleutelen, en ik denk dat die code aardig in de goede richting zit
bedankt voor de suggesties ;)
Dauntless
%Europe/Berlin %992 %2005, 00:49
Sorry, domme fout van me :)
majorVersion = getVersion();
if (Number(versie[1].substr(0, 1)) > 5) {
trace("FP versie > 5");
}
else { stop();} werkt :)
Sap
%Europe/Berlin %570 %2005, 14:41
Zo werkt tie goed, bedankt !
H2web.nl
%Europe/Berlin %644 %2005, 16:27
dus als je dit invult,...kijkt hij alleen of jij de juiste versie op je pc hebt?
maar als dat niet zo is,...dan geeft hij niet automatisch een melding van je moet een nieuwe versie downloaden?
hoe moet je dat doen? :$
Dauntless
%Europe/Berlin %654 %2005, 16:42
dus als je dit invult,...kijkt hij alleen of jij de juiste versie op je pc hebt?
maar als dat niet zo is,...dan geeft hij niet automatisch een melding van je moet een nieuwe versie downloaden?
hoe moet je dat doen? :$
Hangt ervanaf welke flash player versie je hebt. Het simpelste is om ze gewoon naar een frame te sturen waar staat ' U heeft minstens Flash Player 5 nodig om deze site te bekijken'.
H2web.nl
%Europe/Berlin %662 %2005, 16:53
Maar het is niet mogelijk om het meteen te laten updaten?
dat kan alleen via die detection kit?
Dauntless
%Europe/Berlin %663 %2005, 16:55
Wel, hangt ervanaf welke FP hij heeft... Bv bij flash player 6 en zo zit er denk ik nog geen auto update.. Die is pas vanaf 7/8 ... Kijk eens hoe het in de detectionkit gebeurt hé :). Dat is namelijk ook maar 'standaard' AS .
Sap
%Europe/Berlin %784 %2005, 19:49
Het is wel mogelijk om meteen te update, als jij de DIRECTE link naar de update hebt bijvoorbeeld:
www.macromedia.com/flash/flashplayer8.exe (is maar verzonnen, werkt dus niet ;) )
en dan de volgende code gebruikt:
majorVersion = getVersion();
if (Number(versie[1].substr(0, 1)) > 5) {
trace("FP versie > 5");
}
else { getURL("http://www.macromedia.com/flash/flashplayer8.exe");}
// direct doorverbinden naar de update
Dauntless
%Europe/Berlin %798 %2005, 20:09
Maaruhm, geen directe link geven naar een .exe hé . Dat vertrouwen mensen niet (en terecht!)
Fatty Owl
%Europe/Berlin %810 %2005, 20:26
Maaruhm, geen directe link geven naar een .exe hé . Dat vertrouwen mensen niet (en terecht!)
waarom geen exe?
Dauntless
%Europe/Berlin %816 %2005, 20:35
Je bent wat aan het surfen en ineens opent er een download venster voor een of andere exe. Ga jij die downloaden? Dan gaat jouw pctje niet lang meegaan...
[Moreasy]
%Europe/Berlin %821 %2005, 20:42
Meter (http://www.nl-internetsite.nl/Meter.swf) Beetje laat, maar ik had vroeger zo iets qa test
Hij gaat nu alleen ff niet verder dan player 6 :( moet dus ff 7 en 8 erbij denken (lol)..
Sap
%Europe/Berlin %835 %2005, 21:03
Je bent wat aan het surfen en ineens opent er een download venster voor een of andere exe. Ga jij die downloaden? Dan gaat jouw pctje niet lang meegaan...
is misschien wel handig als je dan in een frame komt waarin staat dat flash player 8 automatisch geinstalleerd wordt ja :)
Ik download nooit iets zonder te wete wat het is , maar bij de download info staat ook Macromedia Player 8 of iets dergelijks, maar je hebt gelijk, ik denk niet dat veel mensen het zullen downloaden als niet aangegeven wordt wat het is. ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.