PDA

Volledige versie bekijken : CSS probleem in Flash(XML)!

MaTix
%Europe/Berlin %733 %2005, 18:35
Gegroet,

Ik zit met een probleem! (dhuh)

Ik ben aan het proberen data van een database in Flash te laden, nu ben ik geen grote flash kenner en ben ik dus begonnen met het zoeken naar tut's! Ik heb het meeste info gevonden over MySQL -> XML -> Flash! Waarom de tussenkomst XML weet ik niet echt! Wrs omdat het simpelweg makkelijker is? Maar goed als het zo ook lukt!

Goed alles aan de praat gekregen! (http://www.7de.be/matix) - (http://www.7de.be/matix/module_aankondigingen.php)
Nu wil ik dus de tekst in de textarea beetje tot orde brengen via CSS!
Geen enkel probleem, maar nu komt het rare! Als ik alles upload, dan toont de flash movie de CSS niet (hier zijn mijn temp internet files al verwijderd)! Als ik mijn temp internet files verwijder en terug ga kijken, dan toont hij pas de de CSS!

Heeft iemand hier een verklaring voor?

// Create new XML Object and set ignoreWhite true
aankondigingen_xml = new XML();
aankondigingen_xml.ignoreWhite = true;
// Setup load handler which just invokes another function
// which will do the parsing of our XML
aankondigingen_xml.onLoad = function(sucess) {
if (sucess) {
processAankondigingen(aankondigingen_xml);
}
};
// Load up the XML file into Flash
aankondigingen_xml.load('http://www.7de.be/matix/module_aankondigingen.php');
// This is the function that will be called when
// our XML document is loaded succesfully
function processAankondigingen(xmlAankondiging_xml) {
// xmlAankondiging_xml is now a reference to the XML
// object where our information is stored
aankondiging = new Object();
for (var n = 0; n<xmlAankondiging_xml.firstChild.childNodes.length; n++) {
for (var i = 0; i<xmlAankondiging_xml.firstChild.childNodes[n].childNodes.length; i++) {
aankondiging[xmlAankondiging_xml.firstChild.childNodes[n].childNodes[i].nodeName] = (xmlAankondiging_xml.firstChild.childNodes[n].childNodes[i].firstChild.nodeValue);
}
// trace (aankondiging.datum);
// trace (aankondiging.txt);

// the "entry_string" variable is used to hold the HTML formatted contents
var aankondiging_string:String = "<span class='datum'>"+aankondiging.datum+"</span><br>";
aankondiging_string += aankondiging.txt+"<br><br>";

// append each current entry to the current value of aankondigingen
aankondigingen.text += aankondiging_string;
}
}

// create a new instance of the TextField.StyleSheet object.
var styleObj = new TextField.StyleSheet();
styleObj.onLoad = function(success:Boolean) {
if (success) {
aankondigingen.styleSheet = styleObj;
}
};

// load the external style sheet
styleObj.load("http://www.7de.be/matix/module_aankondigingen.css");

PS: Ik besef best dat deze code best geen 100% zou kunnen zijn, alle commentaar is daarom welkom! Alsook de eventuele reden vanwaar de tussenkomst van XML?

Dank bij voorbaat!

brossiekoppie
%Europe/Berlin %907 %2005, 22:46
Hier werkt het anders wel goed!

De manier waarop je de data vanuit mysql naar flash brengt is echt zeer slecht. Je maakt eigenlijke een gigantische omweg.
XML is wel goed om data te "versleutelen" maar hier is het eigenlijk tijdverlies. Wat je beter kan doen is werken met bvb het loadvars object of amfphp, je kan voor beiden google en de zoekfunctie op het forum gebruiken als je hierover meer info wil.

Veel succes!

MaTix
%Europe/Berlin %017 %2005, 01:24
Ik had al een vermoeden dat het een serieuze omweg was/is! Haja zie je van de eerste keer een rode datum? Ik heb het op een andere PC geprobeerd en daar werkte het niet! Maar goed, rechtstreeks zonder XML lukt het me wel met het "&"teken voor flash vars, het vraagstuk wat me echter lastig valt is dat ik meerdere rijen van men database in 1 textarea wil en daar heb ik nog geen info over gevonden!

Maar we zoeken verder!

Greetz!

brossiekoppie
%Europe/Berlin %385 %2005, 10:15
het vraagstuk wat me echter lastig valt is dat ik meerdere rijen van men database in 1 textarea wil en daar heb ik nog geen info over gevonden!

Wel, het is eigenlijk niet zo ingewikkeld als het lijkt. Met het loadvars object kan je eigenlijk doen wat je wil:

bvb. in de while loop waarmee je je gegevens uit een db haalt print je/of plaats je telkens iets als dit

$mijnVars .= '&datum'.$i.'='.$mijnDatum;

Als je dan het maximum in je while loop hebt bereikt kan je bvb dit doen:

$finalVars = 'aantal='.$i.$mijnVars

Hopelijk is het een beetje duidelijk...