Volledige versie bekijken : Is dit effect AS, 3D of anders?
tijmen_4real
%Europe/Berlin %705 %2009, 17:56
Hoi!
Een klant van mij wil een effect op de achtergrond, gelijk aan deze (http://www.missoni.it/ing.html) .
Kan iemand mij zeggen hoe dit ongeveer gemaakt is?
Zal het volledig AS zijn??
Greetz,
tijmen_4real 8D
sjors-wat?
%Europe/Berlin %441 %2009, 11:35
Hallo,
Lijkt mij volledig AS, maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb even op google gezocht maar ik kon zo niets vinden over hoe je dat precies aanpakt..
Het is geen 3D in elk geval ;)
succes ermee!
groeten sjors,
Neuro
%Europe/Berlin %447 %2009, 11:44
Lijkt me volledig AS met behulp van bitmapdata.
Start bv met een basis afbeelding, en copier elke frame een volgende kolom pixels naar een afbeelding van 1 pixel breed, deze afbeelding rek je over de schermbreedte.
Optioneel kan je de pixel kleuren laten genereren door de muziek ipv de basis afbeelding :)
Jan
%Europe/Berlin %480 %2009, 12:32
Ik heb de swf even gecompiled en het is geen AS. Het zijn 200 frames (met 200 bitmaps).
Dus het lijkt me een geïmporteerde animatie omgezet naar een fbf animatie. Maar je kan dus niet meer achterhalen waar het oorspronkelijk in gemaakt is. Misschien moet je de maker/eigenaar van de site gewoon een mailtje sturen en de vraag stellen. :)
deze afbeelding rek je over de schermbreedte.
Daar had Neuro gelijk in. Elke bitmap is maar smalle strook van boven tot onder die dan horizontaal uitgerokken wordt.
Groeten,
Jan
sjors-wat?
%Europe/Berlin %499 %2009, 12:59
Ehrm Jan? Dat .swfje wat in je 'handtekening' staat.. Daar staat ook soms dit effect in. Alleen word deze ook als je rollovert ook nog veranderd..
Lijkt me dat jij het zou moeten weten ;) :p
Of in elk geval een manier om het zelfde effect te bereiken.
Ik wil het namelijk ook weten, vind het wel een leuk effectje.
Groeten Sjors,
Neuro
%Europe/Berlin %551 %2009, 14:14
Het kan natuurlijk frame bij frame, maar met ActionScript lijkt het mij eenvoudiger.
voorbeeldje in bijlage :)
sjors-wat?
%Europe/Berlin %554 %2009, 14:18
Hey! tof dat voorbeeldje. Ik ga is even het script bekijken :)
Bedankt, ook al kwam de vraag niet van mij af
Groeten sjors,
Jan
%Europe/Berlin %604 %2009, 15:30
Ehrm Jan? Dat .swfje wat in je 'handtekening' staat.. Daar staat ook soms dit effect in. Alleen word deze ook als je rollovert ook nog veranderd..
Lijkt me dat jij het zou moeten weten ;) :p
Of in elk geval een manier om het zelfde effect te bereiken.
Ik wil het namelijk ook weten, vind het wel een leuk effectje.
Groeten Sjors,
Het script kan je hier vinden:
(gewoon kopiëren en plakken naar een leeg frame in een fla (AS2)
http://www.flashfocus.nl/forum/showpost.php?p=327786&postcount=12
Helaas (voor jou) komt het uit de 25regels battle en is het dus iets moeilijker te ontcijferen.
Er wordt gebruik gemaakt van de perlin noise method van de Bitmap data class. Kijk in de help voor meer uitleg hierover. En zelfs dan is het nog moeilijk te voorspellen hoe het resultaat er gaat uitzien.
Lang geleden heb ik daarom voor mezelf eens een simpele tool gemaakt waarmee je dadelijk kan zien wat het resultaat is en bovenaan zie je de regel actionscript die je dan kan gebruiken in je echte script. Open perlinsliders.swf hiervoor.
De rode cijfers bij de sliders staan voor de factor waarmee de sliderwaarde vermenigvuldigd wordt en kan je dus veranderen als je een grotere spread voor je slider wil. Op sommige waardes kan je klikken om ze te veranderen/verhogen. (Die O.25 is voor de meeste instellingen nogal aan de lage kant, verander die in 1 of zo) Let op met de NumOctaves, die laat je best zo of slechts een beetje verhogen want die vreet CPU en zal in verhouding weinig visueel effect/verandering geven.
De graphics zijn niet je van het maar dat komt omdat het een experiment was met mijn destijds gemaakte online actionscript compiler en dus helemaal in script gemaakt is zonder Flash.
Groeten;
Jan
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.