PDA

Volledige versie bekijken : Bug Internet Explorer bij afspelen FLV

Marian_m
%Europe/Berlin %389 %2009, 10:21
Hoi iedereen,

Ik heb een probleem dat zich enkel voordoet wanneer ik de website in Internet explorer bekijk.
Op mac werkt de website in Firefox en Safari en op pc op Firefox.

Dit is de link.
http://www.undercast.com/branchesandleaves/branches.html

Als je eerst even kijkt in Firefox, en je klikt op portfolio zie je dat er ook een filmpje afpspeelt,
klik je in explorer op portfolio, dan verschijnt er niets.
Ik heb absoluut geen idee wat dit veroorzaakt.
Ik hoop dus dat iemand al iets gelijkaardigs heeft meegemaakt want ik kan onmogelijk heel de webste opnieuw gaan maken.

Dan de code;
De video's (flv) laadt in via een externe swf in de hoofdswf.
De code op de homepage staat in de eerste frame van de mc die inslide.
invisible_mc.loadMovie("homevideo.swf");

en de code die gebruikt wordt om de video op de portfolio-mc in te laden zit achter de knop portfolio, een on release;

_root.window_mc.container_mc.clip2_mc.invisible_mc .loadMovie("bedrijfspresentatie.swf");
_root.window_mc.container_mc.clip1_mc.invisible_mc .unloadMovie("homevideo.swf");

Voila, ik hoop dat jullie aan dit genoeg info hebben,
Ik kan enkel hopen dat iemand dit probleem herkent.

Hopend op tips of opmerkingen,
Marian

fons
%Europe/Berlin %571 %2009, 14:43
Ik zie hier in elke browser (IE6, IE7, IE8, FF, Chrome, Flock, Safari windows, Opera) het filmpje!
Denk ik toch, ;) (het filmpje met fotos met bebrilde dames...)

Marian_m
%Europe/Berlin %591 %2009, 15:11
ook als je op portfolio klikt? :) want dat van de homepage werkt wél in IE
heel heel bizar want hier werkte het niet..
maar ik heb al een reactie gekregen op een ander forum dat het eventueel mss dit zou kunnen zijn;
http://www.kirupa.com/developer/flash8/flash_fix.htm

heb het zef wel nog niet volledig bekeken dus ik ben niet zeker of dat het probeel zou zijn.

In ieder geval al bedankt voor het testen!

fons
%Europe/Berlin %611 %2009, 15:41
Ah ok, inderdaad dan gaat het niet.
Of het nu aan het plaatsen van de swf in de html ligt (kirupa) durf ik betwijfelen. Het is namelijk geen andere html pagina die je laadt als je van home naar portfolio gaat.
(SWFObject is daarintegen wel een mooiere manier om een swf in html te plaatsen, maar dit geheel terzijde ;) )

Ik denk dat je eerder in je flash moet zoeken wat er verkeerd kan gaan. Of zeker eerst eens kijken of alle externe swf's op de server staan dat ze zeker de goede naam hebben, eventueel hoofdletter gevoeligheid nakijken. (dit laatste lijkt in orde te zijn)