PDA

Volledige versie bekijken : OLA IJstijd website (update)

barry_driessen
%Europe/Berlin %769 %2009, 19:28
Hallo Allemaal,

Het is weer een tijd geleden dat ik hier heb gepost, maar vandaag is er weer een nieuwe site van ons 'live' gegaan, een nieuwe microsite/game voor OLA IJstijd. Dit project is ontwikkeld in samenwerking met Nickelodeon.

In de site kunnen kids o.a. hun eigen ijsje maken met de speciale droomijsmachine! Het mooiste (en lekkerste) ijsje zal echt gemaakt worden door OLA voor de winnaar; dus een echte uitdaging voor kids!

Alles is gescript in AS3 (en php) en tweetalig uitgevoerd voor België.

Klik hier voor de site
http://www.olaijstijd.nl

Graag jullie reacties!

Barry Driessen
Insert Media

Down
%Europe/Berlin %343 %2009, 09:14
Mooi! En erg uitgebreid.. moest alleen even zoeken bij de 'ijsjesmaker' machine hoe je dat ding kan activeren.. was niet gelijk duidelijk. Leuk project!

Harmke
%Europe/Berlin %548 %2009, 14:09
moest alleen even zoeken bij de 'ijsjesmaker' machine hoe je dat ding kan activeren.. was niet gelijk duidelijk. Leuk project!
Same here :P

Ziet er leuk uit!
Hebben jullie de graphics ook zelf gedaan?

barry_driessen
%Europe/Berlin %575 %2009, 14:48
De illustraties zijn gemaakt door een Freelance illustrator die vaker voor ons werkt.

Helaas kan ik zelf niet zo goed tekenen! :( ;) :P

VeeWee
%Europe/Berlin %582 %2009, 14:59
Error: Error #1502: Een script wordt langer uitgevoerd dan de standaardperiode voor een time-out (15 seconden).
at pixelblitz.core::BitmapDataCollection/addBitmapData()
at pixelblitz.elements::PixelClip/parseClip()
at pixelblitz.elements::PixelSprite()
at pixelblitz.elements::PixelClip()
at insertmedia.characters::gameclip/makepixelclip()
at insertmedia.characters::gameclip/addanimation()
at character_ai/add_action()
at insertmedia.characters::character/setai()
at insertmedia.rooms::home/initcharacters()
at insertmedia.rooms::home/startmoving()

vlak nadat ik al het ijs had weggekrabt.
ziet er wel goed uit.

Jan
%Europe/Berlin %610 %2009, 15:39
vlak nadat ik al het ijs had weggekrabt.
Idem bij mij. En daarna nog eentje ivm failed to exit after 30 seconds iets...
Spijtig, want het ziet er echt wel de moeite uit. Ik heb toch volgehouden en na een paar minuten kwam je animatie dan toch op gang en daarna nog lang wachten en uiteindelijk na veel geduld heb ik een ijsje kunnen maken. Hmm...:)
Voor kinderen met een deftige pc/laptop is het helemaal top! Straks eens proberen op mijn andere laptop.
Prachtige animaties/tekeningen! Lintje zou ik zeggen...

Groeten,
Jan

Djo-e
%Europe/Berlin %621 %2009, 15:55
leuk dat duizend balkjes laden :P

lmaoDude
%Europe/Berlin %629 %2009, 16:06
Ziet er super uit, maar hier helaas niet vooruit te branden…
Jammer.

den tony
%Europe/Berlin %780 %2009, 19:43
Bij mij ging alles goed, geen fouten of errors gehad.
Mooie site, zeer uitgebreid ook en kheb ook lekker mijn eigen ijsje gemaakt xd :P

Harmke
%Europe/Berlin %791 %2009, 19:59
De illustraties zijn gemaakt door een Freelance illustrator die vaker voor ons werkt.

Helaas kan ik zelf niet zo goed tekenen! :( ;) :P
Iedereen z'n tallent zullen we maar zeggen.
Maar misschien is het dan wel zo tof om de naam van de illustrator te vermelden?
Men vindt de site volgens mij zo tof vanwege hoe ie er uit ziet en aangezien je dat zelf niet gemaakt hebt is het wel zo fair te zeggen wie het dan wel gemaakt heeft toch? :)

Al met al blijft het een leuk project en het zal ook wel knap geprogrammeerd zijn!
Wellicht is het interessant voor de programmeurs onder ons om daar iets over te vertellen?
Die rare errors kreeg ik gelukkig niet, blijkbaar kan mijn computertje nog jaren mee :D

barry_driessen
%Europe/Berlin %843 %2009, 21:14
Maar misschien is het dan wel zo tof om de naam van de illustrator te vermelden? Men vindt de site volgens mij zo tof vanwege hoe ie er uit ziet en aangezien je dat zelf niet gemaakt hebt is het wel zo fair te zeggen wie het dan wel gemaakt heeft toch? :)

Al met al blijft het een leuk project en het zal ook wel knap geprogrammeerd zijn!
Wellicht is het interessant voor de programmeurs onder ons om daar iets over te vertellen?
Die rare errors kreeg ik gelukkig niet, blijkbaar kan mijn computertje nog jaren mee :D

Thanks for the comments....

Ik kan zelf niks zeggen over hoe alles geprogrammeerd is... Alles is met as3 gemaakt en daar heb ik zelf nog niet zoveel kaas van gegeten. Kan het wel een beetje, maar ik ben zelf geen programmeur, maar meer allround designer/ (3D, PS, AE, etc). Ik zal de programmeur 's vragen om een korte case te tikken als jullie dat interessant vinden... (leer ik zelf ook weer wat ;))

Vreemd dat sommige mensen errors krijgen; misschien kunnen jullie vertellen welke OS, browser e.d. jullie de site bekijken, dan kunnen we dat fixen. De performance v.d. site is voor tragere pc's niet optimaal, maar op m'n thuis-pc doet ie het prima en dat is niet eens zo'n heel snel ding (ca. 3 jaar oud)...

Wat betreft vertellen wie het allemaal gemaakt heeft; natuurlijk is dat fair, maar dat gebeurd ook echt wel in bijvoorbeeld het persbericht van OLA e.d. Maar goed, for the record hier even de credits: :)

Idee en concept: Nickelodeon & Barry Driessen
Illustraties: Freek van Haagen
Programmeren: Joris Kessels (as3, php)
IJsjes ontwerp voor machine: Ruus Renssen
Project begleiding en nog wat overige grafische meuk: Barry Driessen

Grtz,
Barry

EL Timboo
%Europe/Berlin %614 %2009, 15:44
Error: Error #1502: Een script wordt langer uitgevoerd dan de standaardperiode voor een time-out (15 seconden).
at pixelblitz.core::BitmapDataCollection/addBitmapData()
at pixelblitz.elements::PixelClip/parseClip()
at pixelblitz.elements::PixelSprite()
at pixelblitz.elements::PixelClip()
at insertmedia.characters::gameclip/makepixelclip()
at insertmedia.characters::gameclip/addanimation()
at character_ai/add_action()
at insertmedia.characters::character/setai()
at insertmedia.rooms::home/initcharacters()
at insertmedia.rooms::home/startmoving()
at insertmedia::iceclean/ready()
at Function/http://adobe.com/AS3/2006/builtin::apply()
at gs::TweenLite/complete()
at gs::TweenLite/render()
at gs::TweenLite$/updateAll()

BernardV
%Europe/Berlin %761 %2009, 19:16
Nou die errors kan ik wel verklaren ;) Dat zijn mensen die de Debug player hebben draaien.
Hier op een core 2 duo 2.4 draait de site constant op 80-90% CPU dat is wel veel... maar verder super! Ziet er erg goed uit!

barry_driessen
%Europe/Berlin %448 %2009, 11:45
Allright. Bedankt voor de feedback. We hebben het eea aangepast in de code om de performance te verbeteren.

Kunnen jullie nog 's proberen en eventueel feedback geven?

Thanks!

Lavis
%Europe/Berlin %724 %2009, 18:23
Bij mij gebeurt er niets in Google Chrome ...

Mitch
%Europe/Berlin %934 %2009, 23:25
Cool, Freek van Haagen is tof! Jammer dat de site zo zwaar is, ik heb niet goed kunnen kijken...

b-here
%Europe/Berlin %684 %2009, 17:25
heel erg mooi barry! Super vormgeving! Hier loopt het helemaal goed. Wellicht dat de navigatie iets duidelijker kon (wellicht in de vorm van een ondersteunend subtiel menu?). Dat krabben in het begin, het is leuk, maar ik denk niet voor als je vaker op de site komt, misschien als animatie? Maar weer een top project!

barry_driessen
%Europe/Berlin %694 %2009, 17:39
Thanks b-here!
Wat het krabben betreft.. Klik maar 's op het verstopte rode ding linksonder :P

Grtz,
Barry