PDA

Volledige versie bekijken : Interaktie tussen Flash en VB.NET

FonskeSponske
%Europe/Berlin %517 %2005, 13:24
Yo Flash Freaks,

Zou het mogelijk zijn om Flash 8 en Visual Basic.NET te kunnen laten communiceren met elkaar.
Stel, ik heb een progje in Visual Basic.NET en wil een Flashmovie gebruiken.
Is het mogelijk om via Visual Basic.NET de movie aan te spreken. (misschien andersom ook)

Misschien weet één van jullie waar ik enige informatie kan vinden, liefst op 'net.

Hopelijk staat m'n vraag in het goeie forum. Anders hoor ik het wel.

Greetz and Thanks,
FonskeSponske.

SaphuA
%Europe/Berlin %561 %2005, 14:29
Hallo,
Ik meen ooit wel eens gehoord te hebben dat dit mogenlijk is.
Misschien levert wat google werk je iets op?
Kan je echter niet veel verder helpen, maar ik dnek ik zeg het toch even :)

TheDutch
%Europe/Berlin %625 %2005, 16:00
Wil je een Flashmovie gebruiken binnen een programma gemaakt in Visual Basic .NET? Dus een standalone Windows applicatie?

FonskeSponske
%Europe/Berlin %524 %2005, 13:34
Yo,

Bedankt om te reageren.

Heb al gezocht met Google, maar vind geen concrete info. Blijf wel zoeken natuurlijk.

Ik laad dus een SWF in VB.NET (in een ShockwaveFlashObject). Het werkt.
Nu zou ik willen, als je op een button klikt op de SWF, het event kunnen onderscheppen en zo m'n programma in VB.NET kunen sturen. (de buttons in VB.NET zijn niet om aan te zien)

Begrijp je het een beetje? Ik wil de interface maken in Flash, maar het programma zelf in VB.NET. Als het enigzins mogelijk is natuurlijk.

Hoop toch dat ik ergens een antwoord vind, ik blijf zeker zoeken.

Sluutjes,
FonskeSponske.

cellar
%Europe/Berlin %645 %2005, 15:29
Yo Fonske,
Begrijp het probleem niet goed. vb.net is 1000 x krachtiger en performanter dan flash. (Je kan je knoppen er toch laten uitzien hoe je wilt?...) Ik kan absoluut niets verzinnen dat je met flash kan dat niet mogelijk is met vb.net
Groetjes

Yo,

Bedankt om te reageren.

Heb al gezocht met Google, maar vind geen concrete info. Blijf wel zoeken natuurlijk.

Ik laad dus een SWF in VB.NET (in een ShockwaveFlashObject). Het werkt.
Nu zou ik willen, als je op een button klikt op de SWF, het event kunnen onderscheppen en zo m'n programma in VB.NET kunen sturen. (de buttons in VB.NET zijn niet om aan te zien)

Begrijp je het een beetje? Ik wil de interface maken in Flash, maar het programma zelf in VB.NET. Als het enigzins mogelijk is natuurlijk.

Hoop toch dat ik ergens een antwoord vind, ik blijf zeker zoeken.

Sluutjes,
FonskeSponske.

damarez
%Europe/Berlin %647 %2005, 15:32
ik heb wel zo een tutorial gezien
op kirupa.com
maar ben op het werk nu
ik post je later de url
maar het is 100 procent mogelijk
oo ik heb de url inmiddels
http://www.kirupa.com/developer/mx/flashvb.htm

ScriptRevolution
%Europe/Berlin %760 %2008, 19:15
Hee Hallo Jongens,

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik wil eens mooie buttons in VisualBasic, ik zat dus (ook) te denken om 8~ dus buttons te maken in flash en die te gebruiken in visual basic. Alleen ben ik ook niet verder gekopen dan Kirupa (trouwens een goed website) :X . Dus ik vraag me af: Is hier een mogelijkheid toe of moet kan dit ook in Visual Basic, ik wil graag dat als je met de muis over een button in visual basic ga dat hij net als in flash een anderplaatje of uiterlijk kan hebben. Zover ik heb gekeken lukt dat niet in Visual Basic 2008 dus wilde ik het met flash proberen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

MVG Olivier

Edit: Ik weet dat het een beetje laat is:P

dcm360
%Europe/Berlin %887 %2008, 22:17
Hoi Olivier

Als eerste vind ik het wel leuk dat er meer programmeurs zijn die een hogere programmeertaal combineren met Flash, wat natuurlijk mooie resultaten geeft.
Zelf programmeer ik in Delphi, dus mij uitleg is vast niet waterdicht. Toch denk ik dat je wel een eind moet komen, omdat ik juist ergens een tutorial voor Visual Basic heb doorgelezen.

Deel 1, het VB project (of hoe dat in VB ook heten mag):
Je zorgt ervoor dat je het ActiveXComponent voor Flash op je form plaats. Vul bij de parameter Movie het volledige pad naar je Flash-film in. Verder moet je kijken naar het Event OnFSCommand (of iets in die richting). De parameters Command en Args ga je straks vanuit Flash doorgeven namelijk.

Deel 2, het Flash project
Hier maak je een knop met een onRelease event handler eraan. In die onRelease schijf je het volgende: fscommand("buttonClick", "button1");

Je mag zo creatief zijn als je wilt, zolang je er maar rekening mee houdt dat de parameter Command in VB de eerste parameter van je fscommand is en de parameter Args de tweede.

Ik hoop dat dit een redelijke uitleg is, meer kan ik er niet van maken helaas, dan moet je op zoek naar iemand die wat meer thuis is in VB dan ik.

Groetjes Ruben

ps: Je had ook een nieuw topic kunnen openen en daarin een link hierheen plaatsen...

ScriptRevolution
%Europe/Berlin %621 %2008, 15:54
Heel erg bedankt Ruben,
Toch zoek ik nog voor een wat uitgebreidere uitleg, Dit was mijn eerste post op dit forum maar ik zal een even een nieuwe topic openen.

Nogmaals bedankt,

Groetjes Olivier