Crimson1989
%Europe/Berlin %785 %2009, 19:50
Hey allemaal,
ik ben deze week begonnen met het leren van flash, en loop nu tegen een probleem aan.
Ik heb dus een variabele "score" die ik doormiddel van een knop die ingedrukt wordt laat veranderen. Deze knop doet dit: score+="Nothing"; De knop wordt dus ingedrukt, en de variable wordt dan "score=1Nothing". Dit werkt ook allemaal, want als ik "score" laat tracen, staat er inderdaad in de output "1Nothing". Nu wil ik, dat als "score=1Nothing" dat hij naar het tweede frame van een movieclip gaat ("result_mc")
Kort weergegeven komt dat dus neer op dit:
var score:String="1";
if (score=="1Nothing") {
result.mc.gotoAndStop(2)
}
Dit doet echter niks. Zou iemand weten waarom?
Dit, zou bijvoorbeeld moeten werken toch?
var animalName="dog"
trace (animalName)
klik_mc.addEventListener(MouseEvent.CLICK, klik)
function klik(e:MouseEvent):void{
animalName="turtle"
trace (animalName)
}
if (animalName == "turtle") {
trace ("Yay! 'Turtle' is the correct answer.");
}
Waarbij ik een vierkante button heb op de stage heb, genaamd klik_btn. Als eerst staat er dus in mijn output "dog" en telkens als ik klik komt daar steeds een woord onder namelijk "turtle". Maar "Yay! 'Turtle' is the correct answer." verschijnt niet in de output, ik kan dus ook niet zeggen:
gotoAndPlay(2);
}
Ik denk dat ik een fout maak (moet haast wel) maar waar gaat het fout dan? Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt,
Crimson
ik ben deze week begonnen met het leren van flash, en loop nu tegen een probleem aan.
Ik heb dus een variabele "score" die ik doormiddel van een knop die ingedrukt wordt laat veranderen. Deze knop doet dit: score+="Nothing"; De knop wordt dus ingedrukt, en de variable wordt dan "score=1Nothing". Dit werkt ook allemaal, want als ik "score" laat tracen, staat er inderdaad in de output "1Nothing". Nu wil ik, dat als "score=1Nothing" dat hij naar het tweede frame van een movieclip gaat ("result_mc")
Kort weergegeven komt dat dus neer op dit:
var score:String="1";
if (score=="1Nothing") {
result.mc.gotoAndStop(2)
}
Dit doet echter niks. Zou iemand weten waarom?
Dit, zou bijvoorbeeld moeten werken toch?
var animalName="dog"
trace (animalName)
klik_mc.addEventListener(MouseEvent.CLICK, klik)
function klik(e:MouseEvent):void{
animalName="turtle"
trace (animalName)
}
trace ("Yay! 'Turtle' is the correct answer.");
}
Waarbij ik een vierkante button heb op de stage heb, genaamd klik_btn. Als eerst staat er dus in mijn output "dog" en telkens als ik klik komt daar steeds een woord onder namelijk "turtle". Maar "Yay! 'Turtle' is the correct answer." verschijnt niet in de output, ik kan dus ook niet zeggen:
gotoAndPlay(2);
}
Ik denk dat ik een fout maak (moet haast wel) maar waar gaat het fout dan? Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt,
Crimson