PDA

Volledige versie bekijken : ingeladen swf

Joops
%Europe/Berlin %422 %2005, 11:08
is het mogelijk ingeladen bestanden (loadmovie) bij een back-commando (prev_frame) ingeladen te laten?

TheDutch
%Europe/Berlin %424 %2005, 11:11
Dat gebeurd ook wanneer je browser cache goed staat :).

Tommyfied
%Europe/Berlin %425 %2005, 11:12
Dat lijkt me wel ... maar dat hangt er vanaf hoe je de swf inlaad ... meer tekst en uitleg graag. :)

Joops
%Europe/Berlin %428 %2005, 11:16
hm ik laad de swf in:
on(press){
loadMovie("RuimtelijkeOrdening/MW.swf",_root.drietwee);

}

Maar, ga ik terug met:
on (release) {prevFrame();}
dan zou ik graag hebben dat MW.swf ingeladen blijft (gebeurd niet)

TheDutch
%Europe/Berlin %431 %2005, 11:21
Wat bedoel je met ingeladen blijven? Bedoel je het zichtbaar houden of het in cache houden?

Joops
%Europe/Berlin %433 %2005, 11:24
hij zou zichtbaar moeten blijven...is dat mogelijk?

TheDutch
%Europe/Berlin %476 %2005, 12:25
Ja, alleen ligt er maar helemaal aan hoe jij je FLA in elkaar hebt gezet. :)

Joops
%Europe/Berlin %479 %2005, 12:30
je begrijpt dat ik er niks van begrijp...
ik laad een swf file in, deze komt over een button heen. Ga ik nu terug naar een vorig frame dan krijg ik de oude button te zien, en niet de ingeladen swf file.
waar heeft dit mee te maken, hoe ligt dat aan hoe mijn file is opgebouwd?
:confused:

TheDutch
%Europe/Berlin %480 %2005, 12:31
Sorry, heb geen tijd om dit helemaal uit te leggen. Wellicht wilt iemand anders dit voor je doen.

kH_
%Europe/Berlin %924 %2005, 23:10
Als je in een frame met loadMovie() een andere SWF laadt, dan is deze inderdaad bij
een ander frame niet meer beschikbaar.

Oplossing is eenvoudig. Laad de SWF in een initialisatie fase, bijvoorbeeld in het eerste frame van de root timeline. Zet dan gewoon de _visible property of false, wanneer het filmpie niet zichtbaar moet zijn en anders op true.

Preloaden van media is altijd het beste wat je kunt doen eigenlijk. Kost eenmaal flink inladen, maar daarna is je filmpje razendsnel (handig wanneer bijvoorbeeld de internet verbinding er bij een client uitknalt ;))

Als je dr niet uitkomt zeg het maar, ik kan best ff een voorbeeldje maken.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %939 %2005, 23:32
de truc is volgens mij dat de mc waarin je het inlaad niet bestaad in dat frame waar je heel ff heen gaat.. zet die in bijde, maak het in dat ene frame ontzichtbaar en wanneer je terug gaat weer zichtbaar en het is volgens mij opgelost :)