PDA

Volledige versie bekijken : html layer probleem

galax
%Europe/Berlin %453 %2005, 11:53
Ik ben bezig met een website die grotendeels in html geschreven wordt,
en een aantal onderdelen in flash bevat. Nu heb ik een menu in flash gemaakt.
wat een submenu bevat dat rechts ervan onder het hoofdmenu uitschuift als je
over een van de hoofdmenu items gaat.

Nu mijn probleem. Ik wil dat het sub menu over de text van de html pagina schuift.
maar het ingevoegde flashmenu is niet 'doorzichtig' waardoor als het menu niet is
uitgeschoven, er een groot rood vlak over mijn tekst ligt. Ik heb met layers liggen
stoeien in dreamweaver maar tot dusver zonder resultaat.

Mijn html ervaring is beperkt (ben meer een flash actionscripter).

Greetzzz Galax

billow99
%Europe/Berlin %460 %2005, 12:03
Sorry Galax...

maar volgens mij is dat niet mogelijk. Als je je submenu's in flash bouwt, krijg je automatisch de achtergrondkleur mee. Volgens mij zal het ook niet in alle browsers werken. Wellicht is het slimmer om een menu in html te bouwen. Met javascript kun je redelijk veel uitschuifmenu's bouwen, er zijn er op het web genoeg te vinden. Werk je met Dreamweaver, dan zit kun je ook het standaard 'show pop-up menu' gebruiken dat onder de 'behaviors' staat. Helaas kun je die niet aan je flashfiles hangen, maar wel aan een geanimeerde gif file of gewone images. Je hoeft er bijna tot geen html kennis voor te hebben. Succes

billow99

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %499 %2005, 12:59
Een beperkte oplossing kan nog zijn het gebruik van <param name="wmode" value="transparent"> maar dit werkt dacht ik alleen in Internet Explorer. Hierdoor wordt de achtergrond van je Flash transparant.

colake
%Europe/Berlin %500 %2005, 13:00
Misschien toch maar eens proberen om een transparante flash te gebruiken.
Ben wel niet zeker of dit je probleem oplost