PDA

Volledige versie bekijken : MP3 speler random nummers laten kiezen

Proudness
%Europe/Berlin %479 %2009, 12:30
Dag FlashFocus,

dit is mijn eerste post hier op dit forum, maar ik heb al menig probleem opgelost door jullie briljante oplossingen. Alleen nu zit ik met een probleem dat ik hier nog niet heb gezien(of ik zoek totaal verkeerd). Hier is het probleem:

Ik heb een MP3 speler gemaakt in flash en xml(was ergens een tutorial, en heb deze aangepast). Nu wil ik dat de MP3 speler elke keer bij het openen van de website random een nummer pakt, ik heb het vermoeden dat er in het AS het een en het ander moet gebeuren, alleen ik weet niet waar ik moet beginnen.

Een oplossing zou zeer welkom zijn!

PS, de bestanden:
http://www.speedyshare.com/578131869.html

rangelier
%Europe/Berlin %517 %2009, 13:25
hey,

heb even je script gedownload.

Op het moment dat hij de song wil gaan afspelen moet je even een
Math.random
er tussen plaatsen, die dus een random song uit je xml laad, die kun jij bijvoorbeeld doen door de songs een id te geven en hem een random ID op te laten halen.

Als je op F1 drukt en dan dan zoekt op Math.random dan moet je er wel uit komen.

groeten,

Rob

ps. excuses voor mijn wartaal

Proudness
%Europe/Berlin %611 %2009, 15:40
Hey Rangelier, allereerst bedankt voor je snelle reactie! Alleen kom ik er nog niet helemaal aan uit. De plaats om de Math.random neer te zetten ben ik ondertussen aan uit, maar hoe ik de nummers een ID moet geven snap ik niet echt. Zou je dit uit kunnen leggen?

kinkstar
%Europe/Berlin %644 %2009, 16:27
Math.random geeft een willekeurig waarde terug van 0 tot 1.

stel je hebt 5 nummers in je xml dan zou je kunnen zeggen:

pak nummer Math.round(Math.random()*5) uit de xml.

Proudness
%Europe/Berlin %659 %2009, 16:49
Ok ik snap nu wat de Math.random doet, maar nu krijg ik het gevoel dat ik toch iets gruwelijk verkeerd doe met het plaatsen van de Math.random functie.