Volledige versie bekijken : Mail formulier probleempje
H2web.nl
%Europe/Berlin %732 %2005, 18:35
Hallo,
ik zit met het volgende probleempje:
Ik wil:
een formulier maken waarmee een persoon vanaf mijn site naar mij toe kan mailen.
aanpak:
Ik heb 6 input text-fields gemaakt:
Naam:
Adres:
opmerking:
Ik heb 2 buttons:
reset en verzenden
reset werkt goed
nou wil ik:
Als je op Verzenden drukt, wil ik dat hij controleerd of Naam, Adres, Email en Opmerking zijn ingevuld, zoniet moet hij een melding geven dat dat wel moet,
dat lukt me nu echt nog steeds niet.
Kan iemand mij hiermee opweg helpen??
alvast bedankt!
Laiverd
%Europe/Berlin %734 %2005, 18:37
http://home.hccnet.nl/john.mulder/flash/tutorials/flash_php_mailform.zip
H2web.nl
%Europe/Berlin %736 %2005, 18:40
Is het niet mogelijk om enkel in Flash een mailform te maken die dat allemaal controleerd? of moet er echt een PHP scrippie aan tepas komen?
Laiverd
%Europe/Berlin %738 %2005, 18:43
PHP is er alleen maar om te versturen. Je kunt het ook via outlook o.i.d. doen met een getURL("mailto:blah@blah.nl"); maar dat gaat zeker niet altijd goed. De checks op de velden gebeurt gewoon in actionscript.
John
H2web.nl
%Europe/Berlin %773 %2005, 19:34
Ja, dat begrijp ik alleen kom ik er niet echt uit moet ik zeggen :S ik weet niet of iemand mij ook maar even kan helpen?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %777 %2005, 19:39
maak een beginnetje en wij helpen je verder.. :)
H2web.nl
%Europe/Berlin %786 %2005, 19:52
dit is wat ik tot nu toe heb,
ik zit ff klem, ook die scrollbar werkt gewoon niet! :'(
hier is de URL van de .fla file:
http://home.quicknet.nl/mw/prive/huism95/Flashfocus/contact.fla
alvast bedankt
pulletje
%Europe/Berlin %795 %2005, 20:04
je hebt nog niks gedaan als alleen een formuliertje gemaakt met input velden!!!
PROBEER eens wat te doen... Er staan meer dan genoeg .fla's online waar zoiets in voor komt!!!
H2web.nl
%Europe/Berlin %822 %2005, 20:45
kijk nog eens een keer aub?
ik heb maar ff de andere .fla erop gezet want het bleek de verkeerde te zijn,...excuses
Ik hoop op een beetje hulp,
alvast bedankt
pulletje
%Europe/Berlin %828 %2005, 20:52
Het heeft natuurlijk niet zo heel erg veel zin om gewoon een script van een fla die je ergens hebt gevonden te kopieren en te plakken. Als jij me nu zou kunnen vertellen hoe de instancenaam van de verzendknop van JOUW formulier zou moeten heten volgens het script dat je nu op die actions layer hebt gegooid, dan zal ik nog eens kijken of ik je verder help. Het heeft natuurlijk geen zin om jouw dingen uit te leggen als je ze niet begrijpt.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %875 %2005, 22:00
ik weet vanmezelf dat ik prettiger begin met een heel minimaal voorbeeld van de werking..
send_btn.onRelease = function(){
var my_lv:LoadVars = new LoadVars();
my_lv.playerName = playerName_txt.text;
my_lv.playerScore = playerScore_txt.text;
my_lv.send("http://members.lycos.nl/tut1/uploadbestanden/save.php", "_blank", "POST");
}
verstuurd de inhoud van 2 textfield naar een php pagina na het klikken op een send button.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.