Aeronobe
%Europe/Berlin %752 %2009, 19:03
Ik laad een afbeelding in met de moviecliploader class en zorg ervoor dat hij over het gehele venster wordt getoond door middel van:
background._width = Stage.width; //background = mc name
background._height = Stage.height;
Als de Stage wordt geresized dan blijft hij nog altijd over het gehele beeld getoond door middel van:
var listener:Object = new Object();
listener.onResize = reposition;
function reposition()
{
background._width = Stage.width;
}
Stage.addListener(listener);
Dit werkt eigenlijk perfect, maar er is een probleem. Ik laad een afbeelding in die vrij groot is (1280 x 1024) en dus dacht ik dat het altijd wel mooi ging lijken, ook al was het een beetje groter of kleiner.
Er verschenen echter lelijke randen en het plaatje trok eigenlijk op niets meer.
Dus dacht ik:
background.forceSmoothing = true; te gebruiken, maar dit lijkt mijn probleem niet op te lossen. (terwijl ik er in het verleden wel al problemen zoals dit mee heb kunnen oplossen)
Is er nog iets anders dat ik kan doen om dit probleem te verhelpen ?
Deze mag verwijderd worden, bleek dat ik gewoon de verkeerde mc forceSmoothing had meegegeven.
background._width = Stage.width; //background = mc name
Als de Stage wordt geresized dan blijft hij nog altijd over het gehele beeld getoond door middel van:
var listener:Object = new Object();
listener.onResize = reposition;
function reposition()
{
background._width = Stage.width;
}
Stage.addListener(listener);
Dit werkt eigenlijk perfect, maar er is een probleem. Ik laad een afbeelding in die vrij groot is (1280 x 1024) en dus dacht ik dat het altijd wel mooi ging lijken, ook al was het een beetje groter of kleiner.
Er verschenen echter lelijke randen en het plaatje trok eigenlijk op niets meer.
Dus dacht ik:
background.forceSmoothing = true; te gebruiken, maar dit lijkt mijn probleem niet op te lossen. (terwijl ik er in het verleden wel al problemen zoals dit mee heb kunnen oplossen)
Is er nog iets anders dat ik kan doen om dit probleem te verhelpen ?
Deze mag verwijderd worden, bleek dat ik gewoon de verkeerde mc forceSmoothing had meegegeven.