PDA

Volledige versie bekijken : Kaartspel!

Rendo
%Europe/Berlin %596 %2009, 15:19
Hey flashers
Ik heb de opdracht van school gekregen een flash-game te maken. Lang moest ik niet nadenken welk spel ik zou maken. Het werd dus een kaart spelletje dat ik al een 10-tal jaar geleden tijdens een saai familie-feestje heb uitgevonden. Dus kom niet vertellen dat dit een gestolen idee zou zijn :p. Verder heb ik dit spel gemaakt in samenwerking met mijn leerkracht (mooseroochy - maker pixelme).
Het spel is nog niet af, maar meeste van de script is af, dus het is speelbaar. Hopelijk kunnen jullie al wat commentaar geven en mss zelf enkele ideeën.

Korte uitleg van het spel: - probeer 10 te vormen door 1 of meerdere kaarten te selecteren
de kaarten komen dan op elkaar te liggen
verder moet je alle 40 kaarten proberen weg te spelen
en als laatste zien dat je binnen de 9 vakken blijft

link--> http://www.landerdewulf.be/hetspel.html

Rendo
%Europe/Berlin %794 %2009, 20:03
Mijn spel is voorlopig af op www.landerdewulf.be (http://www.landerdewulf.be/hetspel.html). De aanpassingen die nog niet voltooid zijn, heb ik nu zo goed als afgewerkt. Er is een startpagina en een score-systeem. De lay-out is nu ook zo goed als af. Ik hoop bij deze op wat meer reactie's :). Dan weet ik wat jullie er van vinden. Houd er wel rekening mee dat dit ook nog maar mijn eerste echte web-game is die ik maak!

Thanks!!!

Groetjes

Crazydance
%Europe/Berlin %366 %2009, 09:47
Leuk spelletje, ook erg simpel om even in te stappen. Ik kwam uiteindelijk op een score van 1200 uit.

Wel zou je eens naar de vormgeving van de game zelf moeten kijken.
De kaarten zelf zien er overigens prima uit, die zou ik zo houden.
Wel mooi om te zien dat er meer mensen bezig zijn met kaartspelen.

Ik ben zelf meer een pokermens, dus ben ik daarmee bezig.
Echter kan ik alleen nog maar de kaarten tonen en omdraaien.
Dus echte game mechanics zijn er nog niet.

Wel moet ik er tevens bij zeggen dat het spelletje ook lekker snel is,
en zonder irritante animaties. waardoor je de game echt deel kunt laten zijn van een site.
much like AJAX. Heb het niet getest overigens, maar kun je de kaarten ook verslepen om ze zo bij elkaar te groeperen???

Dauntless
%Europe/Berlin %459 %2009, 12:01
Wat mij stoort is dat je niet zelf kan kiezen welke kaarten je op welke andere kaarten legt. Ik zie er geen logica in. Het heeft precies zelfs te maken met of de kaart bovenaan het speelveld staat of onderaan ?

(Ik bedoel dus, als ik op een 8 en een 2 klik kan ik niet voorspellen of de 2 of de 8 vanboven gaat liggen, wat tactisch wel erg belangrijk is lijkst me.)

sjors-wat?
%Europe/Berlin %464 %2009, 12:08
Ik vind em leuk! maar ik moet werken :(

De knoppen op het begin.. daar kan je alleen op de tekst klikken, de eerste keer klikte ik mis. Dat is best vervelend.

Voor de rest goed werk.

Groeten Sjors,

alexju
%Europe/Berlin %581 %2009, 14:57
1320, verslavend spelleke :D

Mr. Black
%Europe/Berlin %645 %2009, 16:30
1630

Nice! Ook vet dat de scores steeds meer worden naar mate je met meer kaarten 10 maakt! :D

@Dauntless: de meest rechter kaart van de laagste rij van je selectie komt bovenop. :)

Rendo
%Europe/Berlin %710 %2009, 18:02
Alvast bedankt voor de reacties! Heb er nog wat aan verder gewerkt en ga sebiet het uiteindelijke spel online zetten!

@ Crazydance : het slepen was net iets te moeilijk om te doen, mss in een volgende versie of gewoon bij een ander spel proberen

@ Dauntless : na veel proberen heb ik opgemerkt dat deze manier het beste was, dus zoals je eerst zei; het meest naar achter gelegen vak komt bovenop de rest te liggen. anders zou de game veels te simpel zijn!

@ sjors-wat? : dit is zowat aangepast

Merci!!

Rendo
%Europe/Berlin %717 %2009, 18:12
KAARTSPEL (http://www.landerdewulf.be/hetspel.html)

ps.: de score in het spel werkt als volgt

1 kaart --> 10 punten
2 kaarten --40
3 --- 90
4 --- 160
....

als je bij het normaal spel maar drie vakken of minder nog vol hebt krijg je nog extra punten!

enjoy!

Salvago
%Europe/Berlin %776 %2009, 19:37
Misschien is het beter om zelf te laten berekenen als alle slots vol zitten of er nog combinaties mogelijk zijn, en zo niet, met enige vertraging al het Game Over venster te tonen. Vind het wat raar dat het pas 'je volgende beurt' komt, als het ware.

Daarnaast heb ik, net zoals Dauntless al aangaf, geen flauw benul welke kaart nou boven eindigt. In mijn ogen is het het meest intuitief om de eerst aangeklikte kaart als het ware op de ander te leggen, en dat die dus bovenop komt. In mijn speel beurt kwam het op mij over als willekeur.

Dan zou ik ook de interface wat.. interessanter maken, het is nogal monotoon. Ronde hoeken kunnen ook veel goeds doen.

Daarnaast, het slepen van kaarten kan een mooie extra zijn, misschien toch iets om toe te voegen, gezien het behoorlijk makkelijk is. Gewoon in een onPress startDrag() doen, en stop drag bij release. Dan gewoon een Snap() functie schrijven zodat de kaart in de slot 'springt'. Dit bv met een hittest. Ik zou in dit geval de kaart die je vast hebt laten hittesten met het middelpunt van elk kaart vlak: hij kan maar 1 middelpunt terwijl raken.