PDA

Volledige versie bekijken : preloader pas bij 30%

Dopefish
%Europe/Berlin %569 %2005, 14:39
Heel maf maar mijn preloader laat zich pas zien als ie al op 30% is..

ik heb de tutorial van gotoandlearn.com gedaan. En het werkt ook allemaal alleen pas bij 30% (getest met 1kb per seconde, en ook met sneller enzo)

mijn totale grote van de site is 30kb (libary hoera!)

weet iemand de oorzaak?

anders moet ik de fla maar posten

o1-jasper
%Europe/Berlin %595 %2005, 15:17
ik denk dat dat komt doordat je eerste frame al 30% van heel je movie is..

behived
%Europe/Berlin %607 %2005, 15:34
dat klopt volledig...
ook al staat er niets of bijna niets op de eerste frame (buiten je preloader) moet je er rekening mee houden dat wanneer je components gebruikt deze op de eerste frame worden geladen...

TheDutch
%Europe/Berlin %722 %2005, 18:20
Dit is een bekend "probleem" wanneer je components/classes gebruikt. Dit omdat die op frame 1 worden neergezet en dus eerst worden uitgevoerd en pas daarna je preloader start. Lees hier hoe je dit moet oplossen: http://www.bit-101.com/blog/archives/000067.html

Dopefish
%Europe/Berlin %583 %2005, 14:59
Ik zal het goed doorlezen dan..

voorkomen jullie dit allemaal ook allemaal op deze manier?

behived
%Europe/Berlin %604 %2005, 15:30
Ik vind het niet erg dat mijn preloader niet op 0 begint :)

TheDutch
%Europe/Berlin %617 %2005, 15:48
Dit is de enige manier om het te voorkomen Dopefish :).

@behived: Dan kan je net zo goed geen preloader gebruiken, want dan vergaat het nut een beetje.

behived
%Europe/Berlin %631 %2005, 16:09
De bedoeling van een preloader is dat je ziet hoe lang je nog moet wachten tot de site geladen is...
of dat nu begint bij 5% of 0%, daar lig ik niet echt wakker van...
In dit geval is 30 % idd wel veel, maar ik denk dat in de meeste sites er totaal geen rekening mee gehouden wordt (is idd geen excuus om het ook niet te doen natuurlijk)

Dopefish
%Europe/Berlin %592 %2005, 15:13
Toch begrijp ik het niet helemaal goed...

het het word nu echt wel een probleem aangezien mijn site nu 300 kb is. en hij nu pas met de preloader begint op 98%... dus dat is mooi niet goed.

BlijBlauw
%Europe/Berlin %594 %2005, 15:16
werk met een externe preloader, dan werkt het wel :)

Dopefish
%Europe/Berlin %607 %2005, 15:34
oke dus ik mmoet gewoon mijn index een preloader maken en dan erin zetten dat die dan die andere movie moet laden?

behived
%Europe/Berlin %611 %2005, 15:39
je moet altijd zien wanneer je met een interne preloader werkt dat je alleen je preloader op je eerste frame zet

Dopefish
%Europe/Berlin %619 %2005, 15:51
hij staat op mijn 1e 2 frames...

en de rest staat pas na frame 3.. ik heb de preloader van gotoandlearn.com gebruikt,.

Dopefish
%Europe/Berlin %467 %2005, 11:12
iemand die me erbij kan helpen?

behived
%Europe/Berlin %476 %2005, 11:26
als je in flash je movie test kan je zien met de bandwith profiler hoeveel kb er op welke frames staan. Als dit niet overeen komt met je preloader loopt er dus iets fout.

Dopefish
%Europe/Berlin %488 %2005, 11:43
ik had ook net al een printscreen gemaakt ik dacht dat is wel handig

behived
%Europe/Berlin %499 %2005, 11:58
Je ziet dus dat bijna alle info wordt ingeladen op de eerste frame...
als je je fla post kan ik nakijken hoe dit komt (ps flash mx 2004)

obriwalagropie
%Europe/Berlin %544 %2005, 13:03
ga bij je library na of je er ook items in hebt staan die de volgende linkage hebben:
"export for extionscript" en "export in first frame" - uncheck die laatste
zet vervolgens wel een instance op de frame waar die moet werken
in het geval van een sound - sleep de sound naar die frame en zet die op stop (bij frame properties) om te voorkomen dat de sound gaat lopen

http://www.gskinner.com/blog/archives/000104.html

greetz!

Dopefish
%Europe/Berlin %599 %2005, 14:23
ik zal als ik weer thuis ben mijn fla'tje even posten

(maar het liefst mail ik hem even.)

Tumki
%Europe/Berlin %442 %2005, 10:36
Ik heb ook zitten kloten met dat preloaden van components. De makkelijkste manier die ik kon bedenken is om gebruik te maken van 2 fla movies. 1 movie die via loadmovie de eigenlijke swf inlaadt. Met listeners kun je dan ook zien hoeveel procent geladen is. Werkte perfect voor mij.

Cowerd
%Europe/Berlin %479 %2005, 11:29
Probeer gewoon wat obriwalagropie zei!
[flashpic=linkagemenu]
Dit menu bij een component aanvragen

[flashpic=linkagescherm]
Export for ActionScript aanvinken en een naam bedenken
maar Export in first frame moet NIET aan geklikt zijn!

Dopefish
%Europe/Berlin %589 %2005, 14:09
en die naam die je bedenkt waar komt die terug dan?

iig ik ga er thuis mee prutsen

Cowerd
%Europe/Berlin %654 %2005, 15:42
die naam kan je zo ver ik weet alleen zo gebruiken:
this.attachMovie("die naam","nieuwe naam",depth);

Dopefish
%Europe/Berlin %984 %2005, 23:37
Hmm bij mij is dat allemaal disabled...

erg raar..

attachment is de het mx file en het f8 file
ik maak gebruik van custom easings dus flash8 is wel het handigst

Cowerd
%Europe/Berlin %401 %2005, 09:37
bij mij werkt het allemaal hoor..

behived
%Europe/Berlin %667 %2005, 16:00
ik kan de mx versie niet publishen

Dopefish
%Europe/Berlin %671 %2005, 16:07
huh wat raar?
kan je hem wel openen?

behived
%Europe/Berlin %406 %2005, 09:45
ja, maar ik kan dus niet zien waar je kb zitten. Denk dat dit een probleem is met de omzetting van flash 8 naar mx 2004...

Denk dat de eenvoudigste oplossing voor jou momenteel is zoals er al enkele voorgesteld hebben: laat deze swf in in een andere.
en zet de preloader op de mc waar je de swf inlaadt

Dopefish
%Europe/Berlin %411 %2005, 09:52
oke dat ga ik dan doen!

behived
%Europe/Berlin %417 %2005, 10:01
als het niet lukt laat je maar iets weten

Dopefish
%Europe/Berlin %454 %2005, 10:55
Goed. ik heb topics erover gelezen.
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=4980&highlight=externe+preloader
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=4955&highlight=externe+preloader
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=3912&highlight=externe+preloader

maar ik word er klein beetje wijs uit. Als ik het goed begrijp moet ik dus een swfje aanmaken met een preloader erin, terwijl die ook de movie laad?

die movie (mijn site die dus slecht laad met die preloader intern) gaat in een movieclip.
Kan ik nou de preloader van die site swf zelf gebruiken of komt die in die lege swf waarmeee ik het filmpje inlaad. En moet ik die movieclip waar de site inkomt even groot maken als het hele kader? of zet ik hem gewoon linksbovenin...

behived
%Europe/Berlin %472 %2005, 11:20
MovieClipLoader.loadClip()
lees even de uitleg in de help van de MovieClipLoader.

hiermee kan je een swf in een mc laden, en de vorderingen opmeten...

je hebt al enkele tuts hiervan gelezen:
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=5764&highlight=MovieClipLoader

Phoenix
%Europe/Berlin %767 %2005, 18:25
Hallo allemaal,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ook bij mij begint hij pas met laden na zo'n 30 % en ik heb hem ook gebouwd via www.gotoandlearn.com. Ik heb nog niet mega veel verstand van Flash en Actionscripting dus ik heb geen idee hoe ik dit moet verhelpen. Ik heb alles hierboven ook al gelezen maar ik snap niet hoe ik dus een preloader extern erin moet zetten of wat dat uberhaupt inhoudt.

Zou een van jullie mij aub kunnen helpen of uitleggen wat ik het beste kan doen?

Bedankt!

nahkranoth
%Europe/Berlin %529 %2005, 12:42
Hoe moet dit met geluidsbestanden? Ik heb een spel met preloader alleen ook t zelfde probleem dat hij de sounds attached en daardoor al voor de preloader laad.

Maar als ik het geluid in frame2 zou plaatsen, werkt t nog niet

theFlashWizard
%Europe/Berlin %541 %2005, 12:59
hey Joey,
waar je een linkage name opgeeft van je sound in je library staat ook een vinkje voor load in firt frame, of iets in die trant.
Haal die eens weg, lust dat het op?

nahkranoth
%Europe/Berlin %623 %2005, 14:57
dat had ik al begrepen aan deze post, alleen het probleem is dat t geluid dan helemaal niet meer geladen wordt. Is er niet een manier om aan te geven dat hij voordat hij alles gaat laden eerst de preloader moet laden.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %695 %2005, 16:41
niet echt..
vreemd dat het dan helemaal niet meer geladen wordt..
is het geluid in een extern bestand zetten en die streamen geen oplossing?
onder Actionscript Tutorials Sticky (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338)->sound heb ik ook wat voorbeelden neergezet hiervan

anders moet je mischien je hele swf inladen in een andere swf met een moviecliploader class die dan als preloader dient.

nahkranoth
%Europe/Berlin %800 %2005, 19:12
uhu dat ga ik oowk gebruiken, want anders weet ik t ook niet :P

Thnx Peter! voor je hulp in iedergeval

theFlashWizard
%Europe/Berlin %867 %2005, 20:49
no problem :)

Vibrasphere
%Europe/Berlin %752 %2005, 18:03
Ik heb net etzelfde aan de hand, niet dat ik het erg vindt dat mijn preloader pas op 11% procent begint, maar ik ga zeker de tutorial es doorlezen :) Altijd handig als je hem tóch op nul kan laten beginnen!

Maar ik heb nog een ander bijkomend probleempje... De preloader werkt in Flash, de preloader werkt in Firefox, maar de preloader werkt niet in IE!!! Iemand een ideetje hoe dit komt? :S

Dopefish
%Europe/Berlin %602 %2005, 14:27
Grrrr...

maak je eigen topic..
Ik denk steeds dat iemand nog een nuttige tip heeft, maar nee hoor die hebben een soort van hetzelfde probleem, maar dan niet helemaal.