PDA

Volledige versie bekijken : mail doorsturen

malarin
%Europe/Berlin %460 %2005, 12:02
hallo!

ik heb een vraagje over de mail opties van flash. :)

de bedoeling is dat er een mail word rondgestuurd met daarin een flashdocument. Via dit document kun je een mail sturen/ naar een site gaan, en je afmelden (via mail). Maar het is ook de bedoeling dat er een knop komt waarmee je de mail (waarin dat document zit) kunt doorsturen naar anderen. is dat mogelijk? en zoja kan dat in flash?
ik ben echt een flash noob dus ik kom er niet uit.

de knop die ik heb heeft deze actionscript (wat dus niet klopt)

on (release) {getURL("mailto:?subject=domeinnaam&body=Bekijk ook de nieuwe site van blabla, op http://www.domeinnaam.nl");

}

iig alvast bedankt! :D

kolnedra
%Europe/Berlin %466 %2005, 12:11
Kan aan mij liggen, maar bij mij wordt outlook gewoon geopend.

malarin
%Europe/Berlin %469 %2005, 12:16
I know, deze werkt ook gewoon. :)
Maar het is niet wat er moet gebeuren. dr word een flashdocument gestuurd via de mail. In dit document heb je meerdere opties. waaronder dat je diezelfde mail door kan sturen. Dus in die mail (in dat flashdocument dus) zit een knop. Als je daarop klikt moet die dus die mail kunnen doorsturen. Dus ipv klikken op de knop ' doorsturen' in outlook zelf, moet die knop in de mail precies hetzelfde doen..beetje vage uitleg geloof ik, ik hop dat iemand dit begrijpt o_O

kolnedra
%Europe/Berlin %473 %2005, 12:22
Je wilt een mailtje (door)sturen met een <object></object> in de body?
Of wil je deze .swf attachen (wat me een beter alternatief lijkt, aangezien ik niet weet of mailclients / webmail objects leuk vinden)

malarin
%Europe/Berlin %475 %2005, 12:24
ik denk ook dat een swf attachen beter is. maar das idd de bedoeling ja :)

kolnedra
%Europe/Berlin %476 %2005, 12:26
ik denk ook dat een swf attachen beter is. maar das idd de bedoeling ja :)
Ik zou eerst maar eens testen of je die .swfjes wel daadwerkelijk kan laten zien in je client / webmail. (mail functie in php (http://nl3.php.net/manual/nl/ref.mail.php)) wel opletten dat je in je headers meestuurt dat je HTML content hebt.

Maar ik betwijfel of dit werkt, aangezien het 'n object is

malarin
%Europe/Berlin %479 %2005, 12:30
thanks! ik zal eens verder gaan vogelen :)