Volledige versie bekijken : alles uit php in 1x?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %000 %2005, 01:00
eyy mensjes
ik ben bezig met een gastenboekje, daarvoor laad ik per pagina vaak 5 kleine berichtjes.
Is het eigenlijk niet simpeler om alles in 1x op te halen uit de php, in flash in vars op te slaan en daar dan mee aan de slag te gaan per pagina?
alvast bedankt!
mech7
%Europe/Berlin %004 %2005, 01:05
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt, maar je kan beste limit op je query zetten zodat hij maar 5 resultaten ophaalt, anders zet je onnodige stress op de database, als je alle berichten in 1 x ophaalt..
theFlashWizard
%Europe/Berlin %013 %2005, 01:18
het huidige systeem is zo dat hij 5 per pagina ophaalt..
maar ik dacht mischien dat het beter zou zijn ze in 1x op te halen omdat daarna het van pagina wisselen dan sneller gaat..
berichten stellen niet veel voor ook..
een naam, een datum en een bericht. vergelijkbaar met de gemiddelde mail kun je wel stellen.
brossiekoppie
%Europe/Berlin %396 %2005, 10:31
Je zou dat kunnen doen maar ik weet niet of het verstandig is, normaal gezien zal dat zeker niet veel sneller zijn.
Je kan het dus als volgt doen (moest je dat dan toch willen):
Je maakt van elke row een var (ik hoop toch dat je met een db werkt)
Deze var maak je bvb. als volgt, een while loop die je sowieso nodig hebt voor je records uit de db te halen.
Dan print je dus in die while loop iets als '&bericht'.$i.'='.$bericht; In je flash kan je dan zeggen, dat je de eerste 5 neemt bvb, maar ze wel al allemaal geladen...
theFlashWizard
%Europe/Berlin %560 %2005, 14:26
brossiekoppie, sorry ik had ff moeten zeggen dat het gedeelte in flash geen probleem is.. for loops zijn hobby van me.. :P
maarre als ik jullie zo hoor is het verstandiger om per pagina 5 berichten via php uit de database op te hale.. dus dat gaak dan ook maar zo doen :)
bedankt voor de meningen.
brossiekoppie
%Europe/Berlin %679 %2005, 17:19
Je kan het natuurlijk altijs eens proberen...
Als je ziet dat 't sneller is, gebruik je de snelste methode.
Roenes
%Europe/Berlin %745 %2005, 18:53
Dit is volgens mij typisch een geval van hoe groot wordt je database? Bij gastenboeken worden die over het algemeen vrij groot. Tientallen pagina's met data. Dan schiet het niet op om alles binnen te halen en er maar 5 te tonen. Dan wordt het op den duur langzamer.
Blijft je database klein met bv max 50 berichten, dan is het niet zo'n probleem om alles in 1x binnen te trekken. Volgens mij merk je qua performance niet zoveel.
Hou er wel rekening mee dat dit wel invloed heeft op je dataverkeer van de server. Als je daar dus een quote op hebt, zul je er rekening mee moeten houden :)
mech7
%Europe/Berlin %753 %2005, 19:05
Dataverkeer wordt niet groter server cpu belasting wel.. ^_^ maar goed hangt idd af hoe groot het wordt, het is igv verstandig om het niet te doen.
Roenes
%Europe/Berlin %764 %2005, 19:20
Dataverkeer wordt toch wel groter. Je stuurt toch van flash dingen naar php. Of wordt alleen de dataverkeer tussen server en buitenwereld gecheckt? :)
mech7
%Europe/Berlin %785 %2005, 19:51
Data zal alleen toenemen als je al die resuktaten ook naar iedereen hun browsers gaat versturen :D wat al helemaal een slecht idee is :p
brossiekoppie
%Europe/Berlin %426 %2005, 11:14
Data zal alleen toenemen als je al die resuktaten ook naar iedereen hun browsers gaat versturen :D wat al helemaal een slecht idee is :p
Dat valt allemaal nog goed mee hoor, het blijft gewoon tekst he.
josko
%Europe/Berlin %442 %2005, 11:37
tja als j weer me tflash moet werken...
op dit moment ebruik ik nog text files, puur uit luiheid, en begin snel aan databases, nu ik text files behorlijk goed onder d eknie heb...
maar als je met flash werkt, dan doe je tog gewoon in een onderliggende layer alles, en dan een scroll bar, lijkt mij :P
mech7
%Europe/Berlin %622 %2005, 15:56
Hehe ja en als je alleen text naar 1 miljoen bezoekers gaat zenden.. ^_^ Sowieso hoor je gewoon je code te optimaliseren op het net.
Dat valt allemaal nog goed mee hoor, het blijft gewoon tekst he.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %688 %2005, 17:30
josko, 1 tip van mij, begin er snel aan.. het is eigenlijk doodsimpel en je kan er dan zoveel meer mee.. werkt eigenlijk veel lekkeder ook..
en geloof me ik ben niet iemand die goed is in php en mysql enzo..
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.